تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

استقلال ۳ - نساجی یک؛ انتقام شیرین!

تیم استقلال پس از دو تساوی پیاپی در لیگ برتر، در هفته ششم در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی قائمشهر بود و توانست با نمایشی دیدنی و هجومی تیم ۱۰ نفره نساجی را سه بر یک شکست دهد. آبی‌ها با این برد انتقام شکست در فینال جام حذفی را از تیم مطهری گرفتند.

کد خبر: ۱۳۷۰۹۵
۱۷:۴۷ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

استقلال نساجی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: استقلال در سه بازی گذشته خود گلی دریافت نکرد و عملکرد دفاعی این تیم قابل تحسین بود اما در مقابل و در گلزنی چندان موفق نبوده و تنها یک بار در سه دیدار آخر خود موفق به باز کردن دروازه حریف شده است. این تیم در دو بازی آخر خود نتوانست دروازه رقیب را باز کند. ساپینتو امیدوار است تا هم طلسم گل نزدن استقلال به نساجی را بعد از سه بازی باطل کند و هم بعد از نزدیک به ۲۰۰ دقیقه تیمش موفق به گلزنی شود.

در مقابل شاگردان حمید مطهری بعد از دو هفته کلین شیت پیاپی به نظر می رسد به آرامی به فرم اصلی و ثبات خط دفاعی خودشان نزدیک می‌شوند و امروز در مقابل خط حمله استقلال، محک جدی می‌خورند. شمالی ها بعد از کسب اولین برد در فصل جدید در خانه، حالا به دنبال اولین پیروزی خارج از خانه در این فصل هستند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و پیمان بابایی

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سیدعلیرضا ابراهیمی، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، صابر حردانی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، علی شجاعی، رضا جعفریو کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری

گروه داوری: داور: یاسر همرنگ، محمد عطایی و علی اکبر نوری

دقایق حساس: 

گل اول استقلال: در دقیقه ۵ لو دادن توپ در سمت راست دفاعی نساجی باعث شد توپ زیر پای پیمان بابایی قرار بگیرد و او هم با یک حرکت سریع و گذشتن از علیرضا حقیقی توانست گل اول خود در استقلال و این بازی را به ثمر برساند.

گزارش زنده: استقلال ۳ ـ نساجی یک

دقیقه ۷: ساپینتو که در جریان بازی گذشته استقلال با بطری آب مورد انتقاد قرار گرفته بود امروز از طرف هوادارها به شدت تشویق شد. تعداد کمی از خانم‌های هوادار از مازندران برای تشویق تیم‌شان در طبقه دوم و نزدیک زنان طرفدار استقلال شاهد بازی هستند.

دقیقه ۱۷: روی مهاجم نساجی خطا شد که بعد از زدن ضربه غلامعلی بازیکن نساجی، توپ به حسینی برخورد کرد و داور خطا اعلام کرد.

دقیقه ۱۹: استقلال در محوطه ۱۸ قدم نساجی توسط یامگا صاحب موقعیت شد که او در شلوغی دروازه توپ را به اشتباه به بازیکن حریف پاس داد.

دقیقه ۳۰: صابر حردانی دچار کشیدگی عضله شد و بعد از چند دقیقه بررسی جای خود را به متین کریم زاده داد تا اولین تعویض نساجی به شکل اجباری شکل بگیرد.

دقیقه ۳۸: استقلالی ها که حمله ای را ار جناح راست تدارک دیدند می خواستند روزبه چشمی را صاحب موقعیت کنند که او به توپ نرسید و حقیقی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۰: محمد محبی صاحب یک موقعیت تک به تک شد که مدافعان نساجی به خوبی این موقعیت را از او گرفتند.

دقیقه ۴۲: ریکاردو ساپینتو به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت.

گزارش زنده: استقلال ۳ ـ نساجی یک

گل دوم استقلال: در دقیقه ۴۴ در پی اعلام خطای هند مدافع نساجی، داور نقطه پنالتی را نشان داد و کوین یامگا پشت توپ ایستاد. ضربه او بر خلاف جهت حرکت حقیقی به تور دروازه چسبید و گل دوم بازی به ثمر رسید. 

دقیقه ۴۷: پیمان بابایی با سرعت بالا در فضای پشت مدافعان نساجی فرار کرد اما امیرمهدی جانملکی با خریدن یک کارت زرد چسبیده به محوطه جریمه مهاجم استقلال را سرنگون کرد. در ادامه قایدی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: امیر جانملکی بازیکن نساجی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

گل سوم استقلال: فرار عالی قایدی با پاس او به محبی همراه شد تا این بازیکن گل سوم را در دقیقه ۵۰ به ثمر برساند.

گل اول نساجی: در دقیقه ۸۰ روی خطای عارف غلامی، نساجی صاحب ضربه پنالتی شد و ایوب کلانتری اولین گل مازنی‌ها را به ثمر رساند تا بازی سه بر یک به سود استقلال شود. کلانتری ضربه را به سمت چپ دروازه استقلال زد اما حسینی با وجود پرش به همان سمت نتوانست این توپ را مهار کند.

دقیقه ۸۹: کوین یامگا، مهاجم استقلال در محوطه جریمه نساجی صاحب موقعیت خوبی شد که همه را دریبل زد ولی به دلیل هنرنمایی و واکنش سریع علیرضا حقیقی که با یک پا جلوی توپ را گرفت، نتوانست توپ را وارد دروازه کند.

تیم استقلال در دیداری تماشایی موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد نساجی عبور کند. استقلال با این پیروزی ۱۱ امتیازی شد و موقتا به رده سوم جدول صعود کرد.

حواشی بازی:

*حمید سجادی، وزیر ورزش در نیمه دوم بازی استقلال در ورزشگاه حاضر شد و هواداران استقلال یک صدا وریا غفوری را تشویق کردند.

*استقلال که پس از ۱۰ نفره شدن حریف به شدت حمله می‌کرد، برای لحظاتی توپ را از دست داد و حسینی دروازه‌بان استقلال که تا نزدیک نیمه زمین جلو آمده بود با پرش و ضربه سر توپ را به اوت فرستاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی