تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

درخواست برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری

گروهی از جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش خواستند آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری برگزار شود.

کد خبر: ۱۳۷۰۶۹
۱۳:۲۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

 

درخواست برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری

دیدارنیوز: گروهی از جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی با راه‌اندازی کارزاری از وزیر آموزش و پرورش خواستند آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری برگزار شود.

در متن این کارزار که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در هر کشور و با توجه به این که معلمان باید از شایسته ترین افراد انتخاب شوند و همچنین در تمام کشورهای مدرن دنیا برای ورود به حرفه معلمی از دو طریق می توانند وارد این حرفه شوند؛ یکی از طریق همان دانشگاه‌های فرهنگیان مانند کنکور سراسری و دیگری تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی که علاقه‌مند به این شغل هستند و با یک آزمون و بررسی صلاحیت ها وارد این حرفه می‌شوند.

با توجه به اینکه طی سالهای گذشته برای ورود به این شغل از طریق دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بسیار کم بوده و جوانان مجبور به تحصیل در رشته های دیگر در دانشگاه‌های دیگر بودند، باید این فرصت به آنها هم داده شود که اگر توانایی ورود به این شغل را دارند و هر ساله مانند آزمون سراسری کنکور یک آزمون مجزا در تاریخ معین برای رفع سردرگمی و برنامه ریزی این جوانان هم برگزار شود و بهترین آنها را انتخاب کنند یعنی شایسته‌سالاری.

جوانان این مرز و بوم حق دارند که شرایط مساوی را داشته باشند و هر سال اگر قرار است افرادی وارد آموزش و پرورش شود به صورت مساوی بین دانشگاه فرهنگیان و تحصیل کرده های دانشگاهی تقسیم و هر دو در زمان ثابت آزمون داشته باشند تا عدالت برقرار شود.

جوانان این مرز و بوم که در دانشگاه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند، متولی ندارند. ما جوانان تحصیل‌کرده دانشگاه های کشور خواستار این هستیم که عدالت برقرار شود و هر سال در زمان معین آزمون استخدامی برگزار شود و اگر قرار است هر سال نیرویی وارد آموزش و پرورش شود، باید به صورت مساوی بین آزمون استخدامی و کنکور سراسری تقسیم شود و عدالت برقرار شود.

نیروهایی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند از بدو ورود حقوق میگیرند، بیمه دارند و بعد از چهار سال استخدام می‌شوند، اما نیروهای تحصیل‌کرده دانشگاهی این امتیازها را ندارند و با هزینه خود تحصیل می‌کنند و بعد هم اگر بخواهند وارد حرفه معلمی شوند، باید مسیر دشواری را طی کنند و یکسال هم دوره بدون هیچ امتیاز و حقوقی بروند، با این حال به دلیل علاقه به این شغل این شرایط را می پذیرند.»

این کارزار تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/56795) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
هانیه
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
3
من با بهترین معدل در دانشگاه فارغ التحصیل شدم.همه امیدم به این استخدامی هست.انصاف نیست همه ظرفیت رو از کنکور جذب کنن.خواهش میکنم سهم همیشگی برای استخدامی ماده ۲۸ در نظر بگیرید تا امثال من بتونن به خواسته شون برسن.اون هایی که رشته های مربوط به اموزش پرورش رو در دانشگاه خوندن ،اگه این استخدامی لغو شه عملا اونها بیکار میشن.خواهش میکنم از استخدامی ماده۲۸ حمایت کنید.
محمد رضا
|
Singapore
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
4
به نام خداوند بخشنده مهربان
خواهشمندیم برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش و پرورش همانند کنکور سراسری انجام پذیرد.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
2
حالا زمان معینش زیاد مهم نیست ولی برگزاری ازمون کار شایسته و درستی است نمیدونم چرا..... همش میخوان حذفش کنن..
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی