تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

توسعه روابط ایران با بانک‌های مافیایی روسیه؟

پس از دیدار حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با همتای روسی خود، خبر‌هایی از توسعه روابط بانکی بین ایران و روسیه به گوش می‌رسد. با این حال، مدیرعامل اسبق بانک صادرات در این باره هشدار داد و گفت: اگر این ارتباط شکل بگیرد خوب است، اما این کار به آسانی شدنی نیست. زیرا شبکه بانکی روسیه قابل اعتماد نیست. بانک‌های روسی نظم بانک‌های غربی و یا حتی قطری و اماراتی را ندارند و مافیا بر آن‌ها حاکم است.

کد خبر: ۱۳۷۰۶۵
۱۲:۴۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

توسعه روابط ایران با بانک‌های مافیایی روسیه؟

دیدارنیوز: یک کارشناس بانکی در واکنش به ایجاد ارتباط بین شبکه‌های پرداخت ایران و روسیه، بانک‌های روسی را غیرقابل اعتماد دانست.

پس از دیدار هفته گذشته حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با همتای روسی خود، خبر‌هایی از توسعه روابط بانکی بین ایران و روسیه به گوش می‌رسد. وزیر امور خارجه روسیه با تایید این موضوع، اعلام کرد سیستم پرداخت «میر» روسیه به زودی به سامانه شتاب ایران متصل خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان پس از انتشار خبر اتصال شبکه میر روسیه با شبکه شتاب ایران به ابراز نظر در این مورد پرداختند. طبق گزارشات منتشر شده اگر این ارتباط ایجاد شود، امکان استفاده از کارت‌های بانکی در کشور روسیه فراهم شده و دیگر نیازی به افتتاح حساب خارجی نیست. به این ترتیب، فرد در روسیه تراکنش‌های خود را با واحد روبل انجام می‌دهد و معادل ریالی آن از حساب وی در ایران کم شود.

با این وجود ابهاماتی درباره عملی بودن این اقدام و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران وجود دارد. برای پاسخ به این ابهامات، با احمد حاتمی یزد، کارشناس بانکی به گفتگو پرداختیم.

بانک روسی دو میلیون دلار نکول کرد
مدیرعامل اسبق بانک صادرات در ابتدای این گفتگو درباره ارتباط با بانک‌های روسی هشدار داد و گفت: اگر این ارتباط شکل بگیرد خوب است، اما این کار به آسانی شدنی نیست. زیرا شبکه بانکی روسیه قابل اعتماد نیست. بانک‌های روسی نظم بانک‌های غربی و یا حتی قطری و اماراتی را ندارند و مافیا بر آن‌ها حاکم است.

وی در ادامه از تجربه خود از ارتباط با بانک‌های روسی گفت: برای مثال وقتی من در بانک صادرات بودم، یکی از شعب خارج از کشور بانک، حدود دو میلیون دلار را نزد یک بانک روسی گذاشته بود. اما آن بانک روسی بلافاصله با اعلام ورشکستگی، ۲میلیون دلار را نکول کرد.

اثر تحریم بر ارتباط بانکی بین ایران و روسیه
یکی از ابهامات موجود در این طرح، ارتباط بانکی بین ایران و روسیه در شرایط تحریمی است. موضوعی که حاتمی نیز به آن اشاره کرد و گفت: اگر تحریم‌های بانکی که مشمول سوئیفت هستند ادامه پیدا کنند، نمی‌توانیم با بانک‌های روسیه کار کنیم. از طرفی اگر بانک‌های روسی نیز بخواهند از سوئیفت خارج شوند و شبکه جدیدی جایگزین آن کنند، ۶سال طول می‌کشد. در حال حاضر، چندین سال است که چینی‌ها در این راستا اقداماتی انجام می‌دهند و جلوتر از روس‌ها هستند؛ بنابراین این اقدام در کوتاه مدت مسئله‌ای را حل نمی‌کند.

این کارشناس بانکی در پایان تاکید کرد: بانک‌های ما باید درباره بانک‌های روسی مطالعات وسیعی انجام دهند تا شناخت خوبی از آن‌ها پیدا کنند. اگر این شناخت بوجود آمد و اعتماد متقابلی ایجاد شد، برقراری ارتباط بین بانک‌های ایرانی و روسی خوب است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی