تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تاج در کنفرانس خبری: هر کس پرونده‌ای از من دارد منتشر کند

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اولین صحبت‌های خود را پس از به دست آوردن کرسی ریاست در دوره جدید در مقابل خبرنگاران را انجام داد و به همه ابهامات پاسخ گفت.

کد خبر: ۱۳۷۰۰۵
۱۷:۲۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱

تاج در کنفرانس خبری

دیدارنیوز: مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران در اولین نشست مطبوعاتی خود حضور یافت و در حالی‌که خبرنگاران و میکروفن‌های پرتعدادی را در مقابل خود می‌دید، اظهاراتی را انجام داد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

چهل سال کار مدیریتی کردم

بنده حدود چهل است کار مدیریتی می‌کنم و در بخش‌های مختلفی کار کردم و به جز زمانی که توفیق داشتم به‌عنوان سرباز در میدان جنگ خدمت کردم، در باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بودم و در فدراسیون فوتبال به‌عنوان نایب رئیس دوم، اول و رئیس فدراسیون فعالیت داشتم و از سال ۱۳۶۸ تاکنون در فدراسیون فوتبال با عناوین مختلفی حضور داشتم. کار مدیریتی کار امر و نهی کردن در تصمیم‌گیری است و شرایطی دارد که یک مدیر باید در معرض تصمیم‌گیری جدی باشد و، چون اخیرا پرونده‌های قضایی‌ای مطرح است که همه می‌گویند؛ خودم مایلم در این‌باره صحبت کنم.

سه پرونده قضایی برای ما تشکیل دادند

من سه پرونده دارم که هر سه فوتبالی هستند و فکر می‌کنم برای یک مدیر با این سابقه قابل قبول باشد؛ البته به‌طور کلی بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال که ما به فیفا و ای‌اف‌سی دادیم، قرار بوده که منازعات، تخلفات و گزارش‌های فوتبالی را در ارکان قضایی فوتبال بررسی کنیم منتها به هر جهت بعضی دوستان این تعریف که ما از فدراسیون و سازمان لیگ داریم؛ ندارند. به همین دلیل پرونده‌ای که تشکیل دادند؛ به ارکان قضایی سپردند. یکی از پرونده‌ها مربوط به به‌کارگیری دو بازنشسته است و عنوان شده ما قانون را رعایت نکردیم و یکی مربوط به آقای ساکت و دیگری بهاروند است. این پرونده اصلا مربوط به سو استفاده مالی نیست و حرف این است که چرا بازنشستگان را به‌کار گرفتیم؟ البته ما دلایل متقن داشتیم و قاضی بدوی منع تعقیب داده و سازمان بازرسی اعتراض کرده و این پرونده در شعب تجدیدنظر در حال رسیدگی است.

گفتند چرا به تبلیغات محیطی تخفیف دادی؟

موضوع دوم پرونده‌ای مربوط به همکاران بنده و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون است که ۱۴ متهم دارد؛ بنده و آقای کفاشیان، عابدینی، امیر حسنپور، بهاروند، حاج جعفری (قبلا عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ بود و فوت شد) و تعدادی دیگر. این هم رفته در کمیته بازپرسی و قاضی منع تعقیب داده و شرایط را عادی دانسته. بازرسی اعتراض کرده و دوباره برگشته و ما در آن متهمیم به اعمال نفوذ و اینکه منافع کشور را ندیدیم، تخفیف غیرعادی دادیم. مثلا در حوزه تخفیف آن‌ها گفتند حیف و میل شده، چون ما تخفیف دادیم به کسی که تبلیغات محیطی را در اختیار داشته. استدلال ما برای کمیته بازپرسی که پذیرفته و منع تعقیب داده، این بود که لیگ ما ۱۸ تیمی بود و به یکباره شانزده تیمی کردیم و شش بازی حذف شده و سه دور تبلیغات در ورزشگاه آزادی بوده که به دو دور تبدیل شد و به علاوه اینکه دربی را قرار بود ما زمانی بگذاریم که تاریک باشد و LED‌ها پیدا باشند، اما شورای تامین تشخیص داده بازی‌ها باید ساعت سه باشد که ترافیک را کنترل کند؛ لذا این باعث مجموعه شده و این حرف‌ها که بیشتر جنبه مدیریتی دارد. این پرونده را هم باتوجه به اینکه منع تعقیب خورده، بازرسی اعتراض کرده و در حال رسیدگی است. اگر برائت داد مثل قبلی، که هیچ و اگر نداد در شعب تجدیدنظر قابل رسیدگی است.

یک برنامه تلویزیونی ۱۰۰۰ بار به پرونده ویلموتس پرداخت

هرجا اسم ویلموتس می‌آید، می‌گویند «فساد ویلموتس» و کسی نمی‌گوید «پرونده ویلموتس» و کاملا عجین شده با کلمه فساد. همه ارکان و حتی شما که ورزشی هستید اطلاع دارید و از قوانین باخبرید و می‌دانید اگر دو ماه قرارداد یک سرمربی را ندهند، می‌تواند بلافاصله فسخ قرارداد کند و از این قاعده کسانی مثل برانکو، استراماچونی و... استفاده کردند. همین هفته پنجم لیگ انگلیس است مربی چلسی را اخراج کردند و پولش را دادند و کسی هم دنبال این است که بگوید فساد. من ریشه این ماجرا را می‌دانم و شما هم می‌دانید و در یک برنامه تلویزیونی ۱۰۰۰ بار به این موضوع پرداختند و در ذهن مردم رفته که یک فساد پشتش بوده. دو میلیون یورو پول از شرکت شستا به مجوز معاون اول رییس جمهور و شورای امنیت کشور گرفته شده و این پول دیر پرداخت شده و او توانست از فسخ یک طرفه استفاده کند و تمام مربیانی که از فسخ قرارداد استفاده کردند، پولشان را گرفتند و تنها حکمی که شکسته شد، برای ویلموتس بود. به یک سوم تقلیل پیدا کرد؛ شش میلیون یورو جریمه شدیم و حدو سه میلیون یورو هم جریمه شد و، چون شکسته شد، جریمه‌ها هم رفتند. زمانی که از شستا پول گرفتیم، یورو ۱۲ هزار تومان بود و می‌شد ۲۴ میلیارد تومان. ما همان موقع ۲۵ میلیارد به شستا پول دادیم که یک میلیارد هم بیشتر بود. منتها، چون قبل از این تاریخ اعتراض کرد و فدراسیون تجدیدنظرخواهی نکرد، رای قطعی شد و تمام دو ساختمان در اختیار شستا است. اما همه می‌دانند و ما هم به قوه قضاییه نامه زدیم که این پول پرداخت شده و امیدواریم با تجدیدنظرخواهی جدید، ما این دو ساختمان را در اختیار بگیریم.

بازنشسته فولاد مبارکه بودم و حقوق گرفتم

یک بحثی درباره فولاد مبارکه مطرح شده که من دیدم یک نماینده محترمی گفتند رد پای ۹۱ هزار میلیارد دلاری فولاد مبارکه. در کل آن پرونده من، چون بازنشسته فولادمبارکه بودم و حتی زمانی که این قانون آمد با تصمیم وزیر ورزش و صمت، من اعاده به کار شدم تا در فدراسیون بمانم و آن زمان هم یک دوره مثل الان بود که جام جهانی بود و بعد جام ملتها. من اعاده به کار شدم و سه سال حقوق بازنشستگی‌ام قطع شد و از فولادمبارکه بابت سه سال ۹۰۰ میلیون تومان گرفتم که می‌شود ماهیانه ۲۰ میلیون تومان. منتها در بعضی از نقل‌هایی که از یکی دو نماینده که انتظار هم داشتم این را بگویند، این سه پرونده و یکی فولاد مبارکه بود؛ اگر هر پرونده دیگری از من دارند، بیایند منتشر کنند.

یک مجمع خط داد و همه نوشتند قوه قضاییه جرایم تاج را منتشر کرده

اگر کسی هر پرونده دیگری را از بنده دارد، منتشر کند. البته گلایه‌هایی هم دارم از کسانی که یک کار سازمان یافته انجام دادند. این نمی‌تواند کار یک نفر باشد. یک مجمعی که کانون آن را می‌دانم کجا است، خط داد و همه رسانه‌ها نوشتند که مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه کل جرایم آقای تاج را اعلام کرد. فقط در آن قتل و آدم ربایی و این‌ها نبود که اگر این را هم اضافه می‌کردند، دیگر تکمیل می‌شد! راجع به همین ۳ پرونده هم هست. بنده پیگیری کردم و مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه و سخنگوی میزان که من از آن‌ها تشکر می‌کنم اعلام کردند اصلا چنین چیزی توسط قوه قضاییه اعلام نشده و تکذیب کردند.

به زودی اسناد پرونده بدوی را منتشر می‌کنم

پرونده بدوی و تعیین صلاحیت‌ها را خواندم و کپی گرفتم. به زودی منتشر می‌کنم تا همه بدانند خیلی‌ها چه کار‌هایی انجام دادند.

دادستان فقط یک نامه زد و توضیح داد

تنها نامه‌ای که توسط قوه قضاییه برای فوتبال آمده اعلام دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال بوده از دادستان بوده است. گفته این ۳ نفر کاندیدا چند تا پرونده باز دارند. دادستانی هم همین ۳ پرونده را درباره من شرح داده و در آن آورده که با اعتراض مواجه شده و در حال رسیدگی است. این نامه از دادستانی تهران آمده است. راجع به کاندیدا‌های دیگر هم مطالبی را مطرح کرده است. به یکباره همین‌ها منتشر شده است. البته پرونده ویلموتس رسیدگی شروع نشده است. همه چیز در این پرونده برای بازپرسی داریم. با اعضای هیات رییسه هم رفتیم و توضیح دادیم.

پرونده ویلموتس باید در ارکان فوتبالی رسیدگی شود

آنچه فیفا گفته بود این بود که باید در ارکان فوتبالی بررسی شود. یکبار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و فیفا به این پرونده رسیدگی کرده و منع تعقیب و برائت داده است. ما به رسیدگی قوه قضاییه هم احترام می‌گذاریم و پاسخگو خواهیم بود.

نماینده مجلس ۲۰۰ بار در این باره حرف زد

دو نماینده از من اسم بردند و اگر اسم نمی‌بردند، جواب نمی‌دادم. الان هم رعایت اخلاق و ادب را خواهم کرد و دو سال هم سکوت کردم، چون فکر کردم باید مسیر خودش را برود. آقای قاضی‌زاده هاشمی چندین بار اسم من را بردند و گفتند فساد ویلموتس. فساد ویلموتس همین چیزی بود که من گفتم. ما یک رکن مهمی داریم به اسم قوه قضاییه که حقوقدان‌های معتبر و عالی آنجا کار می‌کنند و توسط یک مجتهد اداره می‌شود و من مطیع آن هستم. اما وقتی یک نماینده که نباید دغدغه‌اش فقط فوتبال باشد، ۲۰۰ بار در این مورد حرف می‌زند و هر موقع هم که خودش بخواهد در این مورد حرف می‌زند، من اعتقادم این است که ایشان به جای قوه قضاییه تصمیم نگیرد و بگذارد آن‌ها نظر بدهند. ما اگر می‌دانستیم ایشان انقدر علاقه به فوتبال دارند... شاید بهتر باشد هم ایشان و هم آقای راستینه به فوتبال استان خودشان بپردازند.

تاج در کنفرانس خبری

 

نمایندگان مجلس فقط این دو نفر نیستند

هرچند که نمایندگان مجلس فقط این دو نفر نیستند، همه نمایندگان قدمشان روی چشمم ماست و حق دارند سوال کنند و ما موظفیم سوال بدهیم. هر موقع نماینده مجلس از همه ارکان فدراسیون و هیئت رئیسه سوال کرد، همه موظفند بدون استثنا و فوت وقت، بروند پاسخگو باشند؛ هم من و هم اعضای هیئت رئیسه. هم به قوه مجریه، قضاییه و مقننه. اما دو نفری که بیشتر از حد از فوتبال نگرانند؛ یکی از شما جزو اعضای اصلی نظارت بر صداوسیما هستید، یک بار در مورد حق پخش صحبت کردید؟ یک بار آمدید بگویید هزاران میلیاردی که به فوتبال نمی‌آید، کجاست؟ مثل تاکسی‌ای است که ۷۰ درصد مسافرانش را مفتی سوار می‌کند. اینطوری تاکسی تعطیل خواهد شد و فوتبال هم همینطور. احساس کردیم بزرگترین بدهکار فوتبال شده بزرگترین طلبکار فوتبال.

گفتند انتخابات لغو است و برخی نیامدند

بزرگترین بدهکار فوتبال که میلیارد‌ها تومان بدهی دارد، شده مهمترین طلبکار فوتبال. می‌گویند نمیدانیم انتخابات چرا لغو شده، می‌گویند نمیدانیم چه چه... الان مقرری فدراسیون فوتبال شده هر شب. با این روند که نمی‌شود فوتبال اداره کرد. تهش را هم می‌بینیم یک مدیر است و چند نماینده مجلس و می‌گویند باید این کار را کنیم. بنده به اعتبار رای بالای مجمع و هر کاری شد که من رای نیارم، اما ۵۱ رای آوردم. برخی از هیئت‌ها شنیدند شب باطل شده و یکی رفت قم، یکی قرار بود از کرج و قزوین بیاید و فکر کرد انتخابات لغو شده، نیامد. با این اوصاف ۵۱ رای آوردم و بالاتر از این می‌خواهید مجمع اعتماد کند؟ یکی می‌گوید مجمع عقلش نرسیده، این توهین به مدیران باشگاه‌ها و هیئت‌هاست و.... بعد گفتند دبیرکل امضا نکرده، اما من در اساسنامه دیدم نیازی به امضای دبیرکل نیست و کمیته بدوی باید کند. یک روز گفتند نامه دادستانی که من این نامه را گفتم و به زودی هم منتشرش خواهم کرد. طبق قانون برای حضور در انتخابات فقط گواهی سو پیشینه نیاز است؛ بار‌ها انتخابات برگزار کردیم و فقط باید قوه قضاییه بگوید که این‌ها پرونده موثری که محرومیت اجتماعی داشته باشد، ندارند. اما اینجا دبیرکل به توصیه برخی، به دادستانی نامه جدا زده، به دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و... نامه زده که پرونده در کار است؟ گفتند فقط همین سه پرونده.

برای حق پخش برنامه ویژه دارم

امیدوارم حق پخش در مطالعات این دوستان بیاید. من طرح‌هایی برای حق پخش دارم و معتقدم صداوسیمای جمهوری اسلامی الان توان پرداخت این پول را ندارد، بعضی باشگاه‌ها از دولت پول می‌گیرند و روا نیست باشگاهی که ۲۰۰ میلیارد از یک کارخانه پول می‌گیرد، به صداوسیما هم بگوییم بیاید و پول بدهد. من طرحی را با کمک فیفا در این مدت کار کردم تا بدون اینکه صداوسیما از بودجه‌اش مصرف کند، به همه باشگاه‌ها پول بدهد. از آن طرح رونمایی خواهم کرد و این مدل فیفا و‌ای اف سی است که به جای اینکه کارخانه‌ها به باشگاه‌ها پول بدهند، این پول را به صداوسیما می‌دهند و این را صداوسیما به عنوان حق پخش می‌دهد. حق پخش فقط برای باشگاه میزبان است و میهمان هیچ پولی نمی‌تواند بگیرد. با همین پول امیدوار خواهیم بود در خرم آباد و کرمانشاه هم تیم داشته باشیم نه اینکه فقط استان‌هایی که کارخانه دارند.   به نظرم صداوسیما به جای دشمنی می‌تواند بیاید با صداوسیما کار کند تا ما یک طرح مدون داشته باشیم و از آن بهره ببریم.

باید کاری کنیم که در آینده به مربی داخلی امیدوار باشیم

به همین دلیل قرارداد آقای کی‌روش را موقت تلقی کردیم که ماهی ۵۰ هزار یورو است. می‌دانم که اگر این مسائل را نگوییم فردا می‌گویند شفاف باشید! ایشان پنج نفر کادر دارد که ۳ ماه و ۳۰ هزار یورو می‌باشد و تا پایان جام جهانی است. البته برای هر دو طرف قرارداد را باز گذاشتیم تا اگر خواستیم تا جام ملت‌ها ادامه دهیم. از آقای کارلوس کیروش هم بسیار تشکر می‌کنم؛ جای تشکر از بابت من است که ایشان این مسؤلیت را با همین مدت پذیرفت. آقای کیروش این حسن را داشت و دارد که برای پنجمین بار روی نیمکت یک تیم در جام جهانی می‌نشنید. این موضوع برای ایشان حسن است و برای ما هم این حسن را دارد که مربی‌ای را می‌آوریم که هشت سال با تیم ملی ما کار کرده و همه شرایط و ضوابط تیم ملی را می‌داند و من مطمئن هستم یک نظم بسیار قوی و منسجمی به نیمکت، رختکن و اردو‌های تیم ملی برمی‌گردد که شاید در آینده بتوانیم از آن استفاده بهینه ببریم.

یک نظم منسجم با کی‌روش به رختکن تیم ملی برمی‌گردد

به همین دلیل قرارداد آقای کی‌روش را موقت تلقی کردیم که ماهی ۵۰ هزار یورو است. می‌دانم که اگر این مسائل را نگوییم فردا می‌گویند شفاف باشید! ایشان پنج نفر کادر دارد که ۳ ماه و ۳۰ هزار یورو می‌باشد و تا پایان جام جهانی است. البته برای هر دو طرف قرارداد را باز گذاشتیم تا اگر خواستیم تا جام ملت‌ها ادامه دهیم. از آقای کارلوس کیروش هم بسیار تشکر می‌کنم؛ جای تشکر از بابت من است که ایشان این مسؤلیت را با همین مدت پذیرفت. آقای کیروش این حسن را داشت و دارد که برای پنجمین بار روی نیمکت یک تیم در جام جهانی می‌نشنید. این موضوع برای ایشان حسن است و برای ما هم این حسن را دارد که مربی‌ای را می‌آوریم که هشت سال با تیم ملی ما کار کرده و همه شرایط و ضوابط تیم ملی را می‌داند و من مطمئن هستم یک نظم بسیار قوی و منسجمی به نیمکت، رختکن و اردو‌های تیم ملی برمی‌گردد که شاید در آینده بتوانیم از آن استفاده بهینه ببریم.

حذف اسکوچیچ خیلی سخت بود

آقای اسکوچیچ سرمربی بسیار محترم و بسیار معتدل است. برای خودم تصمیم حذف آقای اسکوچیچ خیلی سخت بود. مربی بسیار آرام و زحمتکش است که در سخت‌ترین شرایط تیم ملی را برعهده گرفت و صعودش را قطعی کرد. من خواهش می‌کنم به افتخار ایشان کف بزنیم (صدای تشویق حضار). من دیدم که شرایط تیم ملی، بازیکنان و شرایطی که شما بهتر می‌دانید و دوست نداریم این مسائل بازگو شود به این نتیجه رسیدیم که اگر الان تعویض کنیم به نفع کشور است. هیچکس در دنیا نمی‌تواند بگوید که اگر آقای کی‌روش را آوردیم حتما نتایج بهتری است؛ ولی سابقه آقای کی‌روش در تیم ملی ما و نتایجی که گرفته شده و بازی‌هایی که هدایت کرده، علایق بازیکنان و اینکه ۸سال با این تیم بوده ما را بر این باور می‌کند که داریم مسیر درستی می‌رویم. برای من ساده‌تر این بود که اسکوچیچ بماند و هیچ مسئولیتی را برعهده نمی‌گرفتم و مثل خیلی‌ها می‌گفتم من که این سرمربی را نگذاشتم. این ریسک را فقط به خاطر کشور کردم. می‌دانم یک عده از پیشکسوتان و بزرگان به هردلیلی با آمدن ایشان یا بنده مخالفند؛ من به احترام تیم ملی، کشور و پرچم دست همه‌شان را می‌بوسم، ولی به خاطر کشور آن‌ها هم از تیم ملی حمایت کنند. به هر جهت تیم ملی کشورمان است و به بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا می‌رویم.

در فدراسیون نه زیرمیزی گرفتم نه رومیزی

فوتبالی‌ها دنیا را دو قسمت می‌کنند؛ آن‌هایی که در جام جهانی هستند و آن‌هایی که نیستند. ما الان جزو ۳۲ کشور مهم دنیا هستیم و محل اختلاف نیست. باید همه دست به دست هم دهیم تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی پیش برویم. این به نفع کشور است. سوابق آقای کی‌روش را می‌دانید. ما دو دوره با کی‌روش به جام جهانی رفتیم که من بودم. این‌هایی که می‌گویند سواستفاده کردم می‌توانند بپرسند که در دوره آقای احمدی‌نژاد ماشین دادند و من نگرفتم. زمانی که خودم رئیس فدراسیون بودم یک تعدادی آقای روحانی سکه دادند باز اسم خودم در آن نیست. یک ریال در این سیزده سال از فدراسیون حقوق، دستمزد، پاداش، زیرمیزی و رومیزی نگرفته‌ام. این‌ها را اگر هست منتشر کنید و بگویید دروغ گفت.

سه تا پرونده باز در چهل سال مدیریت خیلی هم خوب است!

اینکه یک نماینده‌ای بگوید فساد در فوتبال و پرونده باز، چه کسی پرونده باز ندارد؟ کسی که چهل سال کار مدیریتی کرده سه تا پرونده خیلی هم خوب است! سی تا هم داشت، داشت. پرونده باز را مگر خودتان ندارید؟ باید همه رعایت کنیم. بزرگترین افتخار بنده این بود که مقام معظم رهبری گفتند به خاطر شادی مردم از تیم ملی تشکر می‌کنم. یعنی شادی مردم اینقدر از منظر ایشان اهمیت دارد. ما تلاش‌مان این است که این اتفاق بیفتد. به خدا قسم راحت‌تر این بود که کنار بنشینم و هیچ اتفاقی هم نیفتد و همینجور تیم ملی جلو برود و هر طور شد، شد. آدم دلش می‌سوزد و من حساب صحبت رهبری و حمایت رییس جمهور را کردم. آقای رییسی برای حمایت از تیم ملی دستور داده و آقای مخبر کارگروه درست کرده است. وقتی انگیزه‌های آنور را می‌بینیم چرا عافیت طلبی کنیم؟ در هر صورت من فکر می‌کنم این تصمیم درستی بوده و اگر هم به زعم عزیزان غلط است برای رشد تیم ملی حمایت کنند.

AFC پول ما را به حساب قطر ریخت

اگر کسی پرونده قضایی دیگری دارد، بسم الله من پاسخگویم. اصلا بر اساس قانون متخلفِ متخلفِ متخلف است، اگر بیاید پرونده مفتوحی را رسانه‌ای کند و اگر صداوسیما هم این کار را کند، جرم است. اگر در سقاخانه امام حسین کسی بیاید مشروب بریزد، آن مشروب حلال نخواهد شد و حرام است. کار حرام، حرام است. کسی بیاید پرونده‌ای که رسیدگی نشده و فوتبالی است. در جرایم من فقط آدم‌ربایی و قتل نبود. آن را هم اضافه می‌کردند، بد نبود. من اسم کسی را نمی‌آورم و شما بهتر می‌دانید از کیست. یک انتخاباتی صورت گرفته و ناظران فیفا و‌ای اف سی گزارش دادند و آقای اینفانتینو و شیخ سلمان تبریک گفتند که تبریکشان عادی نبود و می‌خواهند کمک کنند. من دنبالم هشت میلیون دلار از پول خودمان را از‌ای اف سی تحویل بگیریم و فیفا باید واریز کند. همین امروز، همین امروز‌ای اف سی پول لازم برای برگزاری دو بازی دوستانه را به حساب قطر ریخت و قطر به حساب تیم اتریشی واریز کرد تا ما بدون مشکل بتوانیم بازی را برگزار کنیم.

احتمال داشت بازی اروگوئه را از دست بدهیم

تیم قبلی فدراسیون هم زحمت این دو بازی را تیم قبلی کشیده بود، اما پولش مانده بود و اگر امروز پول را واریز نمی‌کردیم، احتمال داشت بازی اروگوئه را از دست بدهیم. من از صداوسیما هم تشکر می‌کنم؛ همه صداوسیما که یک شبکه و یک برنامه نیست. دیشب هم معاون بنده را دعوت کردند در یک برنامه و رفت و توضیح داد. شبکه‌های متفاوت هستند که من دست همه را می‌فشارم و علاقه‌مند به همه هستم. همین دوستانی که همین جا خجالت می‌کشند من چیز منفی بگویم و به همین خاطر مثبت می‌گویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی