تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دربی دلا مادونینا؛ پرچم «میلان» بالاست!

دربی شهر میلان شب گذشته (شنبه) یکی از جذاب‌ترین و پرگل‌ترین رقابت‌های چند سال اخیر خود را به عاشقان فوتبال نشان داد؛ دیداری که پنج گل داشت، اما می‌توانست گل‌های بیشتری هم داشته باشد. میلان با درخشش لیائو توانست رقیب سنتی‌اش را ۳ بر ۲ شکست دهد.

کد خبر: ۱۳۶۷۱۸
۰۸:۳۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

دربی دلا مادونینا؛ پرچم «میلان» بالاست!

دیدارنیوز: شاگردان استفانو پیولی با استفاده از افت مقطعی حریف، برتری‌شان در دربی را تثبیت کردند.

جذاب‌ترین دیدار شنبه سری آ، دربی مادونینا بود و اینتر و میلان در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هر ۲ تیم نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز داشتند. اینتر در ادامه روند پر فراز و نشیبش، برای باقی ماندن در جمع مدعیان چاره‌ای جز کسب امتیازات کامل نداشت و میلان هم نمی‌خواست روند شکست‌ناپذیری‌اش مقابل رقیب دیرینه از بین برود.

بازی با کمی احتیاط از جانب هر ۲ تیم آغاز شد، اما اینتر کمی دست بالا را نسبت به حریف در اختیار داشت و میلان ترجیح داد از تک اشتباهات حریف به گل برسد. بعد از صحنه‌ای که بازیکنان اینتر در دقایق ابتدایی فاصله‌ای تا باز کردن دروازه خودی نداشتند، دقیقه ۲۱ روی غفلت مدافعان مرکزی میلان و با استفاده از فاصله‌ای که بیش از حد بین خطوط روسونری در فاز تدافعی ایجاد شده بود، مارسلو بروزوویچ روی پاس دقیق خواکین کوریا با مایک مانیان تک به تک شد و بروزوویچ به خوبی گل نخست دیدار را وارد دروازه مدافع عنوان قهرمانی کرد.

ژکو دیرهنگام به زمین آمد
۷ دقیقه بعد، رافائل لیائو گل تساوی بخش میلان را وارد دروازه کرد و ۲ تیم با همین نتیجه راهی رختکن شدند. در نیمه مربیان، اما زور تجربه بر نبوغ جوانی چربید و استفانو پیولی توانست مچ سیمونه اینزاگی را بخواباند. تنها ۹ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، رافائل لیائو ساخت تا اولیویه ژیرو توپ را به گل تبدیل کند و ۶ دقیقه بعد این بار ژیرو ساخت تا لیائو بپردازد. ادین ژکو که برخلاف پیش‌بینی‌ها، خواکین کوریا به او ترجیح داده شد و کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود، دقیقه ۶۴ به جای کوریا به میدان آمد و ۳ دقیقه بعد، موفق شد اختلاف را به حداقل برساند. فشار بی‌امان اینتر در دقایق پایانی به نتیجه نرسید و مایک مانیان با وجود این که ۲ بار دروازه‌اش را باز شده دید، شب درخشانی را پشت سر گذاشت.

۳ امتیاز حساس به حساب میلان
در نهایت، میلان با نتیجه ۳ بر ۲ فاتح دربی شد و درحالی که بازیکنان اینتر به عملکرد داوری اعتراض داشتند، این میلان بود که موفق شد ۳ امتیاز حساس خانگی روی کاغذ را به حسابش واریز کند. با این نتیجه، میلان موقتاً به صدر جدول رفت و به انتظار دیدار تیم‌های آتالانتا و رم خواهد بود. ۲ تیم پس از حضور در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا، روز دهم سپتامبر به مصاف حریفانشان در هفته ششم سری آ خواهند رفت و درحالی که اینتر میزبان تورینو است، میلان در خانه سامپدوریا مقابل حریف صف‌آرایی می‌کند.

شب تاریخ‌سازی لیائو، رکورد شکنی ژکو
لیائو با به ثمر رساندن ۲ گل و ارسال یک پاس گل، بهترین بازیکن میدان شد و او اولین پرتغالی تاریخ است که موفق به گلزنی در دربی میلان می‌شود. همچنین ادین ژکو با گلی که پس از ورود به زمین وارد دروازه حریف کرد، تبدیل به مسن‌ترین گلزن تاریخ اینتر در دربی میلان (از چارچوب دیدار‌های سری آ) شد. او شنبه شب ۳۶ سال و ۱۷۰ روز سن داشت و موفق شد رکورد والتر ساموئل (۳۴ سال و ۱۹۸ روز) را بشکند. این دیدار یکی از جذاب‌ترین و پر شوت‌ترین دیدار‌های چند سال اخیر میلان و اینتر بود. از فصل ۰۵-۲۰۰۴ تا کنون، تنها ۲ دیدار این ۲ تیم، شوت‌های بیش‌تری را به خود دیده است. ۳۹ شوت در ۱۵ فوریه ۲۰۰۹ به سمت دروازه‌ها شلیک شد و ۴۱ شوت سهم دیدار ۲ تیم در اکتبر ۲۰۰۶ بود. این تعداد شوت که یکی از آن‌ها را مانیان از زیر طاق دروازه بیرون کشیده و چالهان اوغلو را در گلزنی به تیم سابق ناکام گذاشته بود، خبر از افزایش جرأت بازیکنان ۲ تیم در آوردگاه حساس دارد که این مورد، جذابیت بیش‌تر بازی‌ها را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی