تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

پایان ماه عسل دولت و مجلس نزدیک است

هرمقدار نمایندگان مجلس با رأی دهندگان خود در ارتباط باشند، به همان میزان از مشکلات جامعه و نگاه مردم نسبت به عملکرد دولت و مجلس باخبر خواهند شد. با تمام این موارد به نظر می‌رسد این یکدستی بین قوا نیز در سایه وجود اختلاف نظر‌هایی در حال به اتمام رسیدن است. از این جهت می‌توان اذعان کرد در سال دوم ریاست‌جمهوری آقای رئیسی ماه عسل دولت وی به اتمام خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۶۷۰۵
۱۹:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

پایان ماه عسل دولت و مجلس نزدیک است

دیدارنیوز: مرحوم هاشمی رفسنجانی در ارتباط با نظر امام (ره) در مورد کاندیداتوری آقای بهشتی نقل می‌کردند زمانی که دلایل خود را در ارتباط با کاندیداتوری آقای بهشتی به امام گفتم. امام فرمودند «که بروید و به جای این کار‌ها مجلس را قوی کنید.»

در قانون اساسی و دو سه دوره ابتدایی مجلس نشان داده شد هر زمان مجلس از قدرت زیادی برخوردار باشد، دولت قدرتمندی هم قدرت را برعهده می‌گیرد. در همان چند مجلس اول نیز امام (ره) برخی از امور مهم کشور را برعهده مجلس گذاشت. از جمله مسائل گروگان‌های سفارت آمریکا و عهدنامه. حتی امام (ره) با تشکیل مجمع تشخیص قصد داشتند قدرت مجلس بیشتر شود.

تفاوت‌هایی که در مجلس وجود دارد می‌تواند از یکدستی حاکمیت جلوگیری کند. هرچند امروز برخی نمایندگان همراهی مجلس با دولت را افتخار می‌دانند. حال اینکه مجلس باید ناظر بر عملکرد دولت باشد. تنها مجلس و دولت نیز به‌همراهی با یکدیگر افتخار نمی‌کنند بلکه برخی ائمه نماز جمعه و سایر ارگان‌ها نیز چنان از یکدستی با دولت خبر می‌دهند که مانعی بر سر راه دولت برای رسیدن به اهدافش وجود ندارد.

در چنین شرایطی باید بررسی کرد که آیا نمایندگان مجلس با حوزه‌های ارتباطی خود ارتباط دارند؟ زیرا هرمقدار نمایندگان مجلس با رأی دهندگان خود در ارتباط باشند، به همان میزان از مشکلات جامعه و نگاه مردم نسبت به عملکرد دولت و مجلس باخبر خواهند شد. با تمام این موارد به نظر می‌رسد این یکدستی بین قوا نیز در سایه وجود اختلاف نظر‌هایی در حال به اتمام رسیدن است. از این جهت می‌توان اذعان کرد در سال دوم ریاست‌جمهوری آقای رئیسی ماه عسل دولت وی به اتمام خواهد رسید.

در حال حاضر اگر نطق‌های پیش از دستور برخی نمایندگان مجلس را در نظر بگیریم، به ندرت در آن از تایید و همراهی نمایندگان با دولت سخنی می‌شنوید. از این منظر پیش‌بینی می‌شود دولت در سال دوم باید به جد پاسخگوی عملکرد خود باشد زیرا بعید نیست که رئیس‌جمهور در سفر‌های خود با انتقاد مردم روبه‌رو شود و حتی نمایندگان هم از سوی مردم حوزه‌های خود با نقد‌هایی مواجه شوند که آن نقد جدی باشد که مجبور شوند از تریبون مجلس بیان کنند.

محمود میرلوحی - فعال سیاسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی