تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

آتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی مهار شد

بخش عظیمی از بستر تالاب بین‌المللی انزلی در دو روز گذشته دچار حریق شد که بلافاصله تمامی دستگاه‌ها به دستور استاندار گیلان پای کار آمدند و سرانجام پس از تلاش گسترده نیرو‌های خدمات‌رسان، آتش‌سوزی نیزار‌های تالاب انزلی مهار شد.

کد خبر: ۱۳۶۶۷۰
۱۳:۰۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

آتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی مهار شد

دیدارنیوز: پس از تلاش گسترده نیرو‌های خدمات‌رسان و امدادی، آتش‌سوزی در نیزار‌های تالاب انزلی کاملاً مهار شد و هم‌اکنون بالگرد سپاه پاسداران برای جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد آتش در بعضی نقاط، در حال پایش منطقه است.

تالاب بین‌المللی انزلی یکی از اکوسیستم‌های بااهمیت از ابعاد گوناگون زیست محیطی و اقتصادی است که به‌دلیل آلودگی ناشی از فعالیت‌های انسانی، کشاورزی و صنعتی با مخاطرات جدی روبه‌رو شده و متأسفانه در کنار این مخاطرات جدی، گهگاه توسط عوامل انسانی و غیرانسانی بخشی از نیزار‌ها و بستر‌های آن طعمه حریق می‌شود که باعث ایجاد خسارت‌های مالی برای استان می‌شود.

در همین راستا بخش عظیمی از بستر تالاب در دو روز گذشته دچار حریق شد که بلافاصله تمامی دستگاه‌ها به دستور استاندار گیلان پای کار آمدند و با درخواست از وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، سه فروند بالگرد در منطقه برای اطفاء و مهار آتش در منطقه حضور پیدا کردند و سرانجام پس از تلاش گسترده نیرو‌های خدمات‌رسان، آتش‌سوزی نیزار‌های تالاب انزلی مهار شد.

به‌گفته مدیران و مسئولان حاضر در منطقه حدود ۴۰ هکتار از بستر تالاب طعمه حریق شد و برآورد دقیق میزان خسارت‌های وارده و مساحت دچار حریق شده مجدداً اعلام خواهد شد.

هم‌اکنون با توجه به شرایط اقلیمی تالاب و مه صبحگاهی در قسمت‌هایی از تالاب، دود همراه با مه غلیظ وجود دارد و بالگرد‌ها نیز همچنان در سطح منطقه حضور دارند و در حال پایش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مهار کامل آتش در تالاب انزلی خبر داد و اظهار داشت: با وجود اطفاء کامل آتش‌سوزی در تالاب انزلی، اما بالگرد سپاه پاسداران هنوز در منطقه حضور دارد و در حال آب‌پاشی به نقاطی است که احتمال شعله‌ور شدن آتش در آن نقاط وجود دارد.

امیر مرادی با اشاره به اینکه در حال پایش و رصد دقیق و نقطه به نقطه منطقه هستیم گفت: از همان ساعات ابتدایی شروع آتش‌سوزی نسبت به انجام هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش اقدام کردیم و با پای کار آمدن نیرو‌های محیط‌زیست، منابع طبیعی و تجهیز امکانات موردنیاز وارد عرصه شدیم و سعی در مهار آتش داشتیم تا اینکه بالگرد‌ها رسیدند و در مناطق صعب‌العبور حضور پیدا کردند.

وی برخی عوامل عمدی و غیرعمدی که باعث ایجاد حریق در بستر تالاب می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و افزود: میزان دقیق مساحت دچار آتش‌سوزی شده مجدداً طی برآوردی اعلام خواهد شد، اما عمدی بودن حریق در حاشیه تالاب محرز شده و عامل آتش‌سوزی نیز شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در توصیه به مردم و شهروندان گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و خشک بودن نیزار‌ها لذا کوچک‌ترین جرقه می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود و به مردم توصیه می‌شود که از روشن کردن آتش نزدیک نیزار‌ها به هر نحوی جلوگیری کنند تا شاهد چنین اتفافاتی نباشیم.

پس از شروع آتش‌سوزی عظیم در تالاب انزلی و با پیگیری‌های انجام شده دو فروند بالگرد آبپاش نیروی هوا فضای سپاه از تهران و یک بالگرد آبپاش از استان مازندران به منطقه اعزام و کار اطفای حریق را آغاز کردند.

به گفته خلبان نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بالگرد آبپاش نیروی هوافضای سپاه توانایی حمل ۶۰ تن آب را داشته و به محض ورود به استان گیلان و تالاب بین‌المللی انزلی ۳۰ فوت آب در این منطقه رهاسازی شد.

با توجه به حجم و شدت آتش تاکنون بخش عظیمی از حریق در تالاب مهار شده و مقرر شد ستاد مدیریت بحران در استان گیلان تشکیل جلسه داده و چگونگی مهار آتش در دیگر مناطق تالاب را بررسی کنند.

به گفته خلبان نیروی هوافضای سپاه، بالگرد آبپاش نیروی هوافضای سپاه تا مهار کامل حریق در تالاب بین‌المللی انزلی در منطقه حضور داشته و از هیچ تلاشی برای اطفا آتش دریغ نکرده است.

آتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی مهار شدآتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی مهار شدآتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی مهار شد

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی