تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
انتخابات جنجالی فدراسیون فوتبال

ابهامات تایید صلاحیت تاج و انگشتر عقیق ماجدی!

بار‌ها گفته شده که انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال یکی از عجیب‌ترین و پرحاشیه‌ترین انتخابات‌های تاریخ این رشته ورزشی است؛ عجیب‌تر از همه این‌ها حرف و حدیث‌هایی است که در مورد تایید صلاحیت مهدی تاج شکل گرفت. مردی که گمان می‌رفت صرفا با دست داشتن در پرونده ویلموتس گیت با عدم احراز صلاحیت مواجه شود حتی با رو شدن رد پایش در پرونده فولاد مبارکه هم سر جای خود باقی ماند.

کد خبر: ۱۳۶۴۲۰
۱۷:۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

انتخابات فدراسیون فوتبال؛ ابهامات تایید صلاحیت تاج و انگشتر عقیق ماجدی!

دیدارنیوز: فردا انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. شنبه اسامی هر سه نامزد احراز پست ریاست به صورت رسمی اعلام و مشخص شد و برخلاف گمانه‌زنی‌ها نه مهدی تاج رد صلاحیت شده و نه میرشاد ماجدی منع قانونی برای حضور در انتخابات دارد. عزیز‌الله محمدی نامزد سوم هم بدون مشکل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

بار‌ها گفته شده که انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال یکی از عجیب‌ترین و پرحاشیه‌ترین انتخابات‌های تاریخ این رشته ورزشی است. فرآیندی که با برکناری پرشبهه شهاب‌الدین عزیزی خادم آغاز و به اداره فدراسیون به مدت ۶ ماه با سرپرست کشید و در نهایت با حذف سه نامزد از مجموع ۶ نامزد ثبت‌نام کرده وارد فاز پایانی شد.

عجیب‌تر از همه این‌ها حرف و حدیث‌هایی است که در مورد تایید صلاحیت مهدی تاج شکل گرفت. مردی که گمان می‌رفت صرفا با دست داشتن در پرونده ویلموتس گیت با عدم احراز صلاحیت مواجه شود حتی با رو شدن رد پایش در پرونده فولاد مبارکه هم سر جای خود باقی ماند. در یک ماه گذشته بسیاری از نهاد‌ها از جمله مجلس تلاش کردند مهدی تاج به انتخابات فردا نرسد، اما حامیان به مراتب بزرگ‌تر او اجازه عرض اندام به نمایندگان را ندادند.

روز گذشته روزنامه جوان به شکل عجیبی به حضور مهدی تاج حمله کرد و «ایران اینترنشنال»، «بی‌بی‌سی» و دلالان و جیره‌خواران داخلی را عامل تایید صلاحیت او دانست و این پروسه را یک بازی کثیف خواند. روزنامه جوان نوشت: «همدستی همه معاندان با فوتبال ملی ایران از شبکه وهابی و صهیونیستی مانند ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی گرفته تا دلال‌های جیره‌خوار جواب داد تا با تایید صلاحیت تاج، بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت فوتبال ملی ایران در جام جهانی وارد شود.»

اظهارنظر روزنامه جوان از آن جهت حایز اهمیت است که برخی تصور می‌کردند مهدی تاج به سبب سابقه نظامی از حمایت‌های خاصی برخوردار است. از طرف دیگر بار‌ها و بار‌ها تاکید شده که احراز صلاحیت نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال از طریق ۴ مرجع اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بسیار عجیب است که دو رسانه خارج‌نشین به اضافه چند دلال جیره‌خوار توانسته باشند تمام نهاد‌های نظارتی ایران را تحت‌تاثیر قرار دهند. در چنین شرایطی است که باید پرسید واقعا پشت مهدی تاج به کجا گرم است؟

رقیب اصلی تاج، میرشاد ماجدی هم بیکار نبوده و تمام تلاش خود را برای تاثیرگذاری در روند رای‌گیری به کار بسته است. ماجدی برای اولین‌بار در تاریخ در یک برنامه تلویزیونی کاپیتان تیم ملی ایران را معرفی کرد! در حالی که کاپیتان‌های اول تا سوم تیم ملی مشخص هستند و در آخرین بازی رسمی ایران مقابل الجزایر نیز احسان حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، سرپرست فدراسیون اعلام کرد به دلیل در دسترس نبودن کاپیتان‌های اول تیم ملی، وحید امیری به عنوان کاپیتان در مجمع حاضر خواهد شد!

خیلی‌ها این اتفاق به اضافه تصمیماتی نظیر تغییر کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی، تغییر سرمربی تیم ملی زنان، تفسیر عجیب از اساسنامه برای انتخاب داوری که قرار است در مجمع رای بدهد، انتصاب نزدیک‌ترین آدم‌ها به میرشاد ماجدی در برخی سمت‌های دارای رای در مجمع را شاهد مثالی برای مهندسی انتخابات دانستند. سرپرست فعلی فدراسیون که یکی از نابسامان‌ترین ۶ ماهه‌های تاریخ فوتبال ایران را به همراه همکارانش در هیات رییسه رقم زده است در روز‌های اخیر تلاش کرده دل نهاد‌های حاکمیتی را هم با برخی رفتار‌ها به دست آورد. دو روز پیش علی طهرانی مقدم پسر سردار شهید طهرانی مقدم بعد از حضور ماجدی در برنامه‌ای تلویزیونی در توییتر خطاب به او نوشت: «آقای ماجدی بزرگوار. انتخابات فدراسیون نزدیکه. ته‌ریش گذاشتن و انگشتر گنده عقیق دست کردن شما و صحبت از اسلام و عفاف و حجاب برای ما قابل درک است و مطمئن باشید برای افکار عمومی هم قابل درک است. نکنید این کار‌های حال به هم زن را.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی