تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تاثیر کرونا در تغییر رفتار دانش‌آموزان و معلمان

احمد میدری، معاون اسبق رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که با «شیوع کرونا» رفتار دانش‌آموزان طی دو سال به شدت تغییر کرده است. او گفت: رفتار آموزش دهنده‌ها نیز تغییر کرده و دولت‌ها هزینه آموزش را کاهش داده‌اند. این رفتار‌ها باید اصلاح و تغییر یابند که بدون مشارکت مستمر نیرو‌های مدنی سازمان یافته امکان پذیر نیست و باید هم افزایی داشته باشیم تا رفتار‌های غلط ایجاد شده در دوران کرونا را تصحیح کنیم.

کد خبر: ۱۳۶۴۰۸
۱۲:۴۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

تغییر رفتار دانش‌آموزان و معلمان با شیوع کرونا

دیدارنیوز: معاون اسبق رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با بروز کرونا رفتار دانش‌آموزان طی دو سال به شدت تغییر کرده است گفت: رفتار آموزش دهنده‌ها نیز تغییر کرده و دولت‌ها نیز هزینه آموزش را کاهش داده‌اند. این رفتار‌ها باید اصلاح و تغییر یابند که بدون مشارکت مستمر نیرو‌های مدنی سازمان یافته امکان پذیر نیست و باید هم افزایی داشته باشیم تا رفتار‌های غلط ایجاد شده در دوران کرونا را تصحیح کنیم.

احمد میدری در همایش فقر و نابرابری آموزشی که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد با بیان اینکه این موضوع که به‌دنبال مشارکت اجتماعی و مدنی با دولت برای کاهش فقر نابرابری آموزشی هستیم، اما بحث سنگین و پیچیده است گفت: در دو مرحله موفق شدیم در عدالت آموزشی جهش داشته باشیم.

تجاری کردن "آموزش" انحرافاتی را ایجاد کرد

وی افزود: نخست پس از انقلاب مشروطه در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ و دوم پس از انقلاب اسلامی است که انرژی اجتماعی بزرگی ایجاد شد، انقلابی که نابرابری در آموزش و سلامت را نمی‌پذیرد. تمام نظام‌های بین المللی ارتقای بهداشت و آموزش در ایران را دستاورد بزرگی می‌دانند.

معاون اسبق رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه، اما بعد از جنگ این انرژی اجتماعی کاهش می‌یابد گفت: پاردایم غلط سیاست گذاری مبنی بر تجاری کردن آموزش، انحرافاتی را در جهان از جمله ایران ایجاد کرد.

میدری افزود: با بروز کرونا رفتار دانش آموزان طی دو سال به شدت تغییر کرده است، رفتار آموزش دهنده‌ها نیز تغییر کرده و دولت‌ها نیز هزینه آموزش را کاهش داده‌اند. این رفتار‌ها باید اصلاح و تغییر یابند که بدون مشارکت مستمر نیرو‌های مدنی سازمان یافته امکان پذیر نیست و باید هم افزایی داشته باشیم تا رفتار‌های غلط ایجاد شده در دوران کرونا را تصحیح کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاق نظر زیادی در جامعه مدنی وجود ندارد، در حوزه کودکان با نیاز‌های ویژه، کرونا و... دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که طبیعی است، اما آنچه مشکل ایجاد می‌کند عدم گفتگو بین نیرو‌های مدنی است تا بتوانند صدا‌های خود را سازمان یافته‌تر به دولت منتقل کنند گفت: دولت‌ها اسیر نظام اداری هستند. آدم‌های شریفی خواسته‌اند تغییرات بزرگ ایجاد کنند، ولی نتوانسته‌اند، زیرا تغییر در نظام اداری امری پیچیده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت جبران آثار کرونا بر آموزش اظهار کرد: یونیسف اعلام کرده اگر نخواهیم اثر کرونا بر آموزش را جبران کنیم، ۲۱ هزار میلیارد دلار ثروت از بین می‌رود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی