تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

دمشق محکومیت بین المللی حملات اسرائیل را خواستار شد

سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست به صورت واضح و صریح، تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه را محکوم کنند، چراکه این تجاوزات نقض عمدی حاکمیت یک کشور عضو در سازمان ملل است.

کد خبر: ۱۳۶۳۵۳
۱۶:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

دمشق محکومیت بین المللی حملات اسرائیل را خواستار شد

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: سوریه علاوه بر این که بر حق خود برای پاسخ با ابزار‌های مناسب بر اساس قانون بین الملل و منشور سازمان ملل برای رویارویی با این تجاوزات مکرر اسرائیل تاکید دارد، اما به مساله‌ای بسیار جدی و خطرناک اشاره می‌کند که عبارت از این است که اشغالگر اسرائیلی امروز بیش از هر زمان دیگری مصمم به در پیش گرفتن سیاست خصمانه و تشدیدزای خطرناک جهت هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌ها و در معرض خطر قرار دادن جان غیرنظامیان است.

این وزارت خانه اعلام کرد: سوریه در این راستا به برخی از جنایت‌های اخیر نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی اشاره می‌کند، حمله به فرودگاه بین المللی دمشق که در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ رخ داد و باعث عدم خدمات رسانی فرودگاه به صورت کامل به مدت دو هفته شد. حمله به بندر دریایی لاذقیه در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ که خسارت‌های بسیاری را به این بندر وارد کرد و کالا‌های تجاری و مواد غذایی و مصرفی و پزشکی در این بندر را تخریب کرد و همچنین تجهیزات متعلق به سازمان ملل در سوریه را نیز نابود کرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که وضعیت بین المللی به صورت کلی و در منطقه خاورمیانه به صورت خاص از مرحله‌ای شکننده و حساس می‌گذرد که تحمل تشدید‌ها و تنش‌های بیشتر را ندارد و علی رغم این امر، مسئولان اشغالگر اسرائیل بر در پیش گرفتن روش تنش‌زای خطرناک که سطح تهدید‌ها و چالش‌های پیش‌روی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی را بیشتر می‌کند و راه را مقابل احتمال تنش و تشدید‌ها و آشوب در منطقه باز می‌کند، مصمم هستند.

در این نامه آمده است: سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد به صورت واضح و صریح این تجاوزات اسرائیل را محکوم می‌کنند و آن را نقض عمدی و مکرر حاکمیت یک کشور عضو در سازمان ملل و تهدید مستقیمی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی توصیف کنند، چراکه در این صورت با اصول سازمان ملل به صورت همسو عمل کرده‌اند، اصول سازمان ملل با تجاوز و اشغالگری مخالف بوده و به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی تمامی کشور‌ها بدون تمایز احترام می‌گذارد.

پنجشنبه شب به مناطقی در اطراف دو شهر حماه و طرطوس حملات هوایی از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت که باعث زخمی شدن چند تن از غیرنظامیان و خسارت‌های مادی گسترده و آتش سوزی در جنگل‌ها و مناطق کشاورزی شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی