تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

حذف کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های غیرانتفاعی

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی ازحذف کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر این زیرنظام آموزش عالی توسط بنیاد شهید و امورایثارگران از سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد خبر: ۱۳۶۳۴۱
۱۴:۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

حذف کمک شهریه دانشجویان

 

دیدارنیوز: کمال متاجی با اشاره به علت عدم پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال تحصیلی جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت، طبق ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۶، قانونی را وضع کرده است که بر اساس بند ۱ از ماده ۱ این قانون تمام زیر نظام‌های آموزش عالی موظف بودند، از فرزندان معظم شهدا و ایثارگران شهریه‌ای دریافت نکنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز موظف به پرداخت شهریه آنان بود.

وی ادامه داد: در مصوبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، آئین نامه‌ای به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد که بر اساس بند یک ماده یک آن، تمام دانشجویان خانواده معظم شاهد و ایثارگر متقاضی تحصیل در همه زیر نظام‌های آموزش عالی، مشمول دریافت کمک شهریه می‌باشند. همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است براساس قانون محاسبات کشور، اگر تعهداتی پرداخت نشده باشد، یعنی شهریه‌های ترم‌های گذشته را از بودجه کل کشور پرداخت کند.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی افزود: متأسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات دانشگاه‌های غیرانتفاعی که حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است را هنوز پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام کرد که دیگر کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های غیردولتی-غیرانتفاعی را پرداخت نخواهد کرد و این دانشجویان که امسال دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، کمک شهریه‌ای دریافت نخواهند کرد.

متاجی افزود: متأسفانه حذف دانشگاه‌های غیرانتفاعی از شمول این قانون توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، برخلاف قانون سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی و تصویب نامه هیأت وزیران سال ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم و با توجه به اینکه در سالهای گذشته این زیرنظام آموزش عالی نهایت همکاری را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته و نهایت احترام را برای فرزندان شهدا و ایثارگر قائل است، متأسفانه بنیاد شهید اعلام کرده که کمک شهریه این دانشجویان را پرداخت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران مغایر قانون مصوب هیأت دولت و بر خلاف عدالت آموزشی و منویات مقام معظم رهبری است افزود: در حال حاضر این دانشجویان به دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی مراجعه می‌کنند و علاقمند هستند در شهر خود آموزش ببینند که به دلیل قطع کمک شهریه توسط بنیاد شهید، نمی‌توانند دراین مجموعه به تحصیل بپردازند.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی افزود: براساس اعلام بنیاد شهید حذف کمک شهریه از مهر امسال اجرایی خواهد شد و مشمول دانشجویانی می‌شود که امسال قصد ثبت نام در دانشگاه‌های غیرانتفاعی را دارند. بنابر این از مسئولان کشوری، فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون ایثارگران و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که نسبت به این موضوع رسیدگی عاجل کنند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با اجرای طرح حذف کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشگاه‌های غیرانتفاعی را از نعمت حضور فرزندان شهدا محروم کرده است. فرزندان شهدا در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، یادگاران ارزشی ۸ سال دفاع مقدس هستند و تأثیر گذاری خاصی روی سایر دانشجویان دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی