تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سخنگوی طالبان: در مورد حقوق زنان با اروپا «فرق» داریم!

گروه خشن طالبان که محدودیت‌های شدیدی علیه زنان و رسانه‌های افغانستان اعمال کرده و حتی به مدرسه رفتن دختران هم اعتقادی ندارد، مدعی شده در مورد حقوق زنان با اروپا «فرق» دارد!

کد خبر: ۱۳۶۳۳۰
۱۲:۲۱ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

سخنگوی طالبان: در مورد حقوق زنان با اروپا «فرق» داریم!

دیدارنیوز: سهیل شاهین، سخنگوی طالبان، غرب را مسوول بحران انسانی می‌داند که پس از تسلط این گروه در سال گذشته، افغانستان را فرا گرفته است.

شاهین در مصاحبه‌ای اختصاصی به فاکس‌نیوز دیجیتال گفت: «دست‌های ما بسته است. ما با تحریم مواجه هستیم، کشور‌هایی از جمله امریکا که پروژه‌ها را تامین مالی می‌کنند، از تامین مالی آن پروژه‌ها منصرف شدند. این نیز یکی از عوامل افزایش فقر در کشور است.»

وی با ابراز تاسف گفت: ما مشکلاتی داریم، اما بسیاری از این مشکلات را از گذشته و همچنین به خاطر جامعه بین‌المللی به ارث برده‌ایم. شاهین همچنین گفت که مقایسه افغانستان با کشور‌های غربی در مورد حقوق زنان و سایر موضوعات مناسب نیست.

سهیل شاهین گفت: «ما یک جامعه متفاوت، یک جامعه اسلامی هستیم، بنابراین نمی‌توانیم با جامعه اروپایی همتا شویم. ثانیا، ما داریم همه چیز را از ابتدا می‌سازیم. تازه یک‌سال پیش همه چیز با قدرت گرفتن ما تکمیل شد و شما قرن‌ها در ایالات متحده قدرت و دولت دارید، بنابراین همه چیز را بهتر خواهید داشت، بنابراین نمی‌توانیم با شما برابری کنیم.»

شاهین گفت. ما به زمان نیاز داریم تا همه چیز را بسازیم، هنجار‌های جامعه را با قوانین اسلامی مطابقت دهیم و امیدواریم با گذشت زمان همه مسائل حل شود.

شاهین که در اوایل سال جاری در گفت‌وگوی کوتاهی با پیر مورگان اعتراف کرد که دخترانش به دلیل «رعایت حجاب» به مدرسه می‌روند، به فاکس‌نیوز دیجیتال گفت: ما هرگز نگفتیم که با تحصیل [زنان]مخالفیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی