تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افزایش ۱۰ برابری قیمت برق در آلمان و فرانسه

قیمت برق برای سال آینده میلادی در آلمان و فرانسه در پی جهش قیمت گاز در بازار‌های جهانی به رکورد ۱۰ برابری رسیده؛ سال گذشته میلادی قیمت برق برای هر مگاوات در ساعت حدود ۸۵ یورو بود اما سال آینده بیش از ۸۵۰ یورو خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۶۳۱۵
۱۰:۲۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

افزایش ۱۰ برابری قیمت برق در آلمان و فرانسه

دیدارنیوز: قیمت برق برای قرارداد سال ۲۰۲۳ در آلمان و فرانسه برای هر مگاوات در ساعت به ترتیب به ۸۵۰ یورو و بیش از هزار یورو رسید که این قیمت‌ها در هر دو کشور نسبت به سال گذشته میلادی بیش از ده برابر افزایش داشته است. قیمت برق در سال گذشته در آلمان و فرانسه برای هر مگاوات در ساعت حدود ۸۵ یورو بود.

رکورد جدید در قیمت برق برای سال آینده میلادی در آلمان و فرانسه در پی جهش قیمت گاز در بازار‌های جهانی ثبت شد.

قیمت انرژی در سراسر اروپا به دنبال کاهش عرضه گاز روسیه به این کشور‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. بخشی از برق اروپا توسط نیروگاه‌های گازی تولید می‌شود.

در هر حال برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه روز شنبه ۲۷ اوت اطمینان داد که قیمت برق در سال ۲۰۲۳ در کشورش کنترل خواهد شد.

او همچنین گفت که برای خانواده‌های فرودست که برای پرداخت هزینه برق و گاز مصرفی خود با مشکل مواجه هستند، کمک مالی در نظر گرفته شده است.

وزیر اقتصاد فرانسه همچنین بر تسهیل دسترسی شرکت‌هایی که در پرداخت قبوض برق خود با مشکل مواجه هستند به صندوق ۳ میلیارد یورویی تأکید کرد.

او در ادامه گفت که ۱.۵ میلیون شرکت کوچک و متوسط فرانسوی از تعرفه‌های تنظیم شده برق استفاده می‌کنند و دیگر شرکت‌ها از تعرفه‌های ترجیحی بهره‌مند می‌شوند.

وزیر اقتصاد فرانسه در مورد چگونگی تأمین بودجۀ مورد نیاز برای پرداخت این کمک‌ها توسط دولت گفت که همه این موارد در بودجه با در نظر گرفتن بالاترین حد قیمت برق و گاز پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی