تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
شاهکار شاگردان عطایی مقابل دارنده برنز المپیک

ایران ۳ - آرژانتین ۲؛ جان به لب شدیم!

تیم ملی والیبال مردان کشورمان در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان، در جدالی سخت، طولانی و نفس‌گیر که شبیه ضربات پنالتی در فوتبال بود، توانست در پنج ست از سد آرژانتین عبور کند؛ بردی که می‌توانست در ست چهارم برای ما رقم بخورد، اما فرصت‌های از دست رفته باعث شد تا کار به ست آخر کشیده شود.

کد خبر: ۱۳۶۲۹۴
۲۳:۰۳ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

ایران ۳ - آرژانتین ۲؛ جان به لب شدیم!

دیدارنیوز: تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان که یکی از طولانی‌ترین دیدار‌های این دوره با ۱۷۲ دقیقه بود، موفق به شکست آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک شد تا سه امتیاز کامل این مسابقه را به دست آورد.

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دومین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه پنجم شهریور) با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه گروه F این رقابت‌ها در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.

ایران ۳ - آرژانتین ۲؛ جان به لب شدیم!

ملی‌پوشان ایران که در ست اول و چهارم نتیجه را با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲ و ۳۴ بر ۳۲ به آرژانتین واگذار کردند، اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیاز‌های ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام یک برد و دو امتیاز به دست آورند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

مارسلو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز از لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به تیم آرژانتین رسید و دو تیم در ست نخست رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند که در نهایت آرژانتینی‌ها ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند. تیم ایران در این ست در حمله با ۱۲ امتیاز شرایط بهتری نسبت به آرژانتین (۱۱ پوئن) داشت، اما حریف سه امتیاز دفاع در ست نخست به دست آورد و تیم ایران امتیازی در این زمینه کسب نکرد و تنها یک امتیاز سرویس نقطه برتری تیم ایران نسبت به حریف بود.

در ابتدای ست دوم تیم ایران چند امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب افتاد، اما در میانه راه جبران کرد و در امتیاز ۱۷ با آرژانتین برابر شد و سپس دو امتیاز دیگر به دست آورد. دو تیم چندین بار دیگر با هم برابر شدند و رقابت جذاب آن‌ها تا امتیاز ۲۸ ادامه یافت تا تیم ایران با سرویس مرتضی شریفی موفق به شکست حریف با امتیاز ۳۰ بر ۲۸ شد و از نظر ست شماری یک بر یک برابر شدند.

در ست دوم برتری تیم آرژانتین در حمله و دفاع محسوس بود، اما اشتباهات بازیکنان این تیم کفه ترازو را به سود تیم ایران سنگین کرد. در این ست مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز به میدان آمدند.

در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا اقتدار خود را به حریف دیکته کرد و با ارائه نمایشی خیره کننده موفق به شکست آرژانیتن با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ شد تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتد و انگیزه کافی برای شکست حریف در ست چهارم به دست آورد.

عملکرد خوب ملی‌پوشان در ست چهارم نیز ادامه یافت، هر چند که در این ست افت و خیز امتیاز‌های دو تیم زیاد بود، اما در نهایت تیم ایران ۳۴ بر ۳۲ مغلوب آرژانتین شد تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم ۲۱ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر دو فاتح نهایی این میدان باشند و دو امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و ماروژک وویچک از لهستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت ۱۷۲ دقیقه طول کشید.

یکی از جذابیت‌های دیدار ایران و آرژانتین جایگاه دو تیم در رده‌بندی جهانی است که آرژانتین با ۲۸۰ امتیاز و ایران با ۲۷۸ امتیاز در رتبه‌های هفتم و هشتم فدراسیون جهانی قرار دارند و نتیجه مسابقه امشب این رده‌بندی را دستخوش تغییر خواهد داد.

مسابقه دو تیم آرژانتین و ایران چهاردهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و تعداد برد و باخت دو تیم برابر با هفت شد. همچنین تیم‌های ایران و آرژانتین تا کنون سه بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال ۱۹۹۸ ایران سه بر صفر برنده شد، در سال ۲۰۱۴ ایران سه بر صفر مغلوب آرژانتین شده بود و در ۲۰۲۲ ایران سه بر دو به پیروزی رسید.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۶ مصر را شکست داد.

در دیدار همزمان و به میزبانی لهستان از گروه A تیم تونس سه بر صفر و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت ۲۰ روز دوشنبه هفتم شهریورماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی