تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

نیویورک رکورددار کاهش امید به زندگی در آمریکا

گزارش جدیدی که این هفته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) منتشر شد، نشان می‌دهد که نیویورک در آمریکا بیشترین کاهش امید به زندگی را در بین هر ایالت دیگر در این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی داشته است.

کد خبر: ۱۳۶۲۶۲
۱۴:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

نیویورک رکورددار کاهش امید به زندگی در آمریکا

دیدارنیوز ـ داده‌های جدیدی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها منتشر کرد، نشان داد امید به زندگی در نیویورک از ۸۰.۷ سال در سال ۲۰۱۹ به ۷۷.۷ سال در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است – کاهشی سه ساله که عمدتا به‌دلیل عوارض همه‌گیری کووید-۱۹، بیماری‌های افسردگی و مصرف بیش از حد مخدر ایجاد شده است.

با این حال شهر نیویورک هنوز یکی از شهر‌های این کشور است که دارای بالاترین سطح امید به زندگی است و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که امید به زندگی در این ایالت به دلیل اثرات واکسن کووید و اقتصاد قوی‌تر در نهایت به ثبات خواهد رسید یا حتی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اما داده‌های ناامیدکننده در ارتباط با نیویورک و سراسر این کشور نشان‌دهنده عوارض قابل توجه اتفاقات سال ۲۰۲۰ بر کشوری است که حتی قبل از شیوع همه‌گیری هم شاهد کاهش طولانی و بی‌سابقه امید به زندگی بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا با ۷۸.۹ سال به اوج خود رسید و در سال‌های بعد از آن کمی کاهش یافت. در سال ۲۰۱۹ به ۷۸.۸ بازگشت و به‌دنبال اثرات منفی همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۰ به ۷۷ سال کاهش یافت.

تا سال‌ها امید به زندگی در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با تعدادی از کشور‌های اروپا و آسیا که معمولا با آن‌ها قیاس می‌شود، کمتر بوده و این شکاف در دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته است و کارشناسان عموما نظام مراقبت‌های بهداشتی این کشور، میزان بالای نابرابری ثروت و نژادپرستی را عامل این اختلاف با سایر کشور‌های ثروتمند می‌دانند.

شکی نیست که کووید نیز خسارت‌هایی به بار آورد. ایالات متحده آمریکا بیش از هر کشور دیگری به‌دلیل کووید تلفات جانی داشته است و بعد از آن برزیل، هند و روسیه در صدر قرار دارند. به نظر می‌رسد این ویروس و اثرات منفی آن دلیل اصلی کاهش امید به زندگی در ایالت‌ها و نیز ناحیه کلمبیا در سال ۲۰۲۰ باشد.

به گزارش پست ژورنال، هاوایی بالاترین میزان امید به زندگی را بین ایالت‌های آمریکا دارد درحالی‌که کمترین میزان امید به زندگی مربوط به میسیسیپی است که مردم به‌طور میانگین ۷۱.۹ سال عمر می‌کنند. بالاترین میزان امید به زندگی در این کشور مربوط به ایالت‌های غربی و شمال شرق و نقاط دورافتاده‌ای مثل مینه‌سوتا است و ایالت‌های جنوب شرقی و منطقه کمربند زنگار از امید به زندگی پایین‌تری برخوردارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نیویورک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی