تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

وحیدی: ایمنی زائران اربعین شرط اول است

احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه افرادی که گذرنامه ندارند می‌توانند با گذرنامه ویژه یا گذرنامه مرزی تردد کنند، گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین ایمنی زائران شرط اول است.

کد خبر: ۱۳۶۲۳۴
۱۱:۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

وحیدی: ایمنی زائران اربعین شرط اول است

دیدارنیوز: احمد وحیدی در اولین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که صبح امروز از سوی جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهارکرد: اربعین طلوع جدیدی از خورشید مکتب اهل بیت است گرمای آن بر اقصی نقاط عالم پرتو افکن است. جهانیان با عشق به وجود مقدس اباعبدالله‌الحسین گرم و گرم‌تر می‌شوند و در پیچ و خم جهان عاشورا که مملو از فریبکاری و دغل است راه نجات بشریت را بیابند و وجود خود را به دریای بی کران معرفت و محبت حسینی بسپارند تا کرانه مدنیت جدید و تمدد نوین مبنی بر ارزش‌های الهی انسانی اخلاقی حرکت کند.

وی با بیان اینکه اربعین نقطه نوید بخش ظهور منجی عالم بشریت است، گفت: اربعین و سلامت موضوع این همایش است. اربعین اصولاً سلامت بخش است، برای تمام اضطراب‌ها، وسوسه‌ها، نا امیدی، سرگشتگی‌ها، بی‌هدفی‌ها، ندانم‌کاری‌ها، دوری انسان‌ها از هم، حاکمیت فضای فکری تمدن منحط غربی و همه این‌ها در اربعین پایانی وجود دارد. کسی که در این حوزه وارد می‌شود روح و فکر و قلبش آرامش پیدا می‌کند و آنچه مهم است سلامت روح و روان است و سلامت جسم متاخر از آن است.

وزیر کشور اظهارکرد: کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند و به سوی یک نقطه معین حرکت می‌کنند هدفمند می‌شوند و در این مسیر صادقانه هر چه دارند به میدان می‌آورند. آن‌ها خاکساری و همسان پنداشتن همه با هم در این سفر عظیم حاصل می‌شود. این سفری است که انسان‌ها از غالب خود خارج می‌شوند و در غالب یک امت خود را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: نگرانی از آینده، بیماری‌های جسمی و فکری و همه چیز در اربعین رنگ می‌بازند و این دستاورد مهم اربعین است برای بشر امروز. بشری که آنچنان فرهنگ منحط غربی، فضای عالم را پر کرده است که گاه چاره‌ای جز خودکشی نمی‌ماند. آمار خودکشی را در کشور خارجی ببینید، خیلی از این آدم‌ها به جایی رسیدند که غرب و فرهنگ غرب چیزی برایشان ندارد.

وحیدی در ادامه گفت: عزیزان و زائران ما که با عشق حرکت می‌کنند و در آن سرزمین مقدس پا می‌گذارند این‌ها قطره‌ای هستند که اقیانوس می‌شوند.

هلال احمر در تمام زمینه‌ها در کنار مردم است
وی با بیان اینکه از عزیزان در جمعیت هلال‌احمر تشکر می‌کنم که در همه زمینه‌ها در کنار مردم هستند، گفت: هلال احمر امروز نیز در این ماجرای مهم در کنار مردم است. در این یکسال گذشته بیشتر در خدمت آن‌ها بودم و شاهد زحمات فراوان این عزیزان هستم.

وزیر کشور با بیان اینکه این که اربعین به نوعی بزرگترین حرکت انسانی قلمداد می‌شود، گفت: شناسایی این پدیده و بررسی آن از ابعاد مختلف لازم و ضروری است. اینکه موضوع سلامت مورد بحث است بسیار ارزشمند است. پیش بینی می‌شود تا چهار یا پنج میلیون ظاهر از ایران داشته باشیم. بسیار مهم است که بررسی‌های مهم علمی انجام شود و صاحب نظران جمع شوند که به تک تک موضوعات رسیدگی کنند. برای ما مهم است که زائران با ایمنی بروند و در ایمنی کامل برگردند، ایمنی زائران اربعین برای ما شرط اول است.

وحیدی با اشاره به محور‌های این کنگره گفت: در این کنگره از مدیریت بحران در شرایط خاص تا بررسی انواع حوادث و نحوه کمک رسانی در حوادث و انواع بیماری‌هایی که ممکن است در همه ایام وجود داشته باشد قرار دارد. جمعیت هلال احمر و هم وزارت بهداشت که در داخل کشور و داخل عراق مسئولیت رسیدگی به عزیزان را دارند مسئولیت خطیر و مهمی را دارند که خدمت بزرگ شما در این حوزه بس ارزشمند است که در رابطه با بهترین خلق خدا که در این سفر به زیارت محبوب‌ترین خلق خدا حرکت می‌کنید اتفاق می‌افتاد.

وزیر کشور اظهار کرد: امسال نیز به خاطر گرمی هوا و کثرت جمعیت باید بیش از پیش مراقبت و مواظبت کنیم که به همین دلیل مسئولیت سنگین‌تر از سال‌های قبل است که مردم شریف و سربلند عراق که در این دوره با لغو روادید و وضعیتی که در موضوع گذرنامه حاصل شد همکاری خوبی کردند و آن‌هایی که گذرنامه ندارند می‌توانند با گذرنامه ویژه یا گذرنامه مرزی تردد کنند. قطعا مردم در ایران و عراق میزبانان خوبی خواهند بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی