تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

شنیده‌های عجیب درباره تاج و درخواستش از کی‌روش!

با نزدیک به انتخابات پرحاشیه ریاست فدراسیون فوتبال، شایعات عجیب و غریب درباره نامزدها و اقدامات آنها برای تصاحب این صندلی داغ(!) در آستانه جام جهانی قطر، حسابی اوج گرفته و در تازه‌ترین مورد، گفته می‌شود مهدی تاج، یکی از نامزدهای انتخابات که امروز خبر عدم صلاحیتش منتشر شده، از کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی خواسته بود از تیم ملی ایران پست اینستاگرامی بگذارد؛ اتفاقی که پس از صحبت‌های اخیر تاج در صداوسیما خیلی زود رخ داد!

کد خبر: ۱۳۶۰۷۵
۱۷:۳۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

شنیده‌های عجیب درباره تاج و درخواستش از کی‌روش!

دیدارنیوز: یکشنبه شب مهدی تاج یکی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد اگر به عنوان رییس انتخاب شود روی بازگشت کارلوس کی‌روش کار خواهد کرد. دقایقی بعد از این مصاحبه، مربی پرتغالی با انتشار پستی معنادار در اینستاگرام از رختکن تیم ملی در بازی دوستانه مقابل ازبکستان پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ به اظهارات تاج پاسخ داد. خیلی‌ها واکنش کی‌روش را لبیک به دعوت مهدی تاج دانستند.

تصور می‌شود این یک بده بستان از پیش تعیین‌نشده بوده، یعنی تاج آمده و اتفاقی با سوال مجری مواجه شده و بعد از کی‌روش حرف زده و سرمربی سابق تیم ملی هم وقتی چنین چیزی را دیده، خاطرات برایش زنده شده و تصمیم گرفته پستی در این رابطه به اشتراک بگذارد. با این حال خبرنگار ما به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این خود مهدی تاج و تیم رسانه‌ای‌اش بودند که از قبل همه برنامه‌ها را چیده بودند و بعد از وایرال شدن اظهارنظر رییس سابق فدراسیون مبنی بر بازگرداندن کی‌روش از سرمربی پرتغالی خواستند پستی در این رابطه به اشتراک بگذارد تا فضای عمومی کاملا مهیا شود. یک فرد مطلع در این زمینه اطلاع داد که رییس سابق فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش برای چنین همکاری‌هایی برنامه‌ریزی انجام دادند.

مهدی تاج به خوبی می‌داند چقدر بابت پرونده ویلموتس در نزد افکار عمومی با انتقاد مواجه است. او می‌داند بابت ضرر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی به فوتبال ایران و بیت‌المال جزو ناموفق‌ترین مدیران تاریخ این ورزش به حساب می‌آید و هر چقدر هم خودش اصرار کند فدراسیون ۵ ستاره داشته به درد نمی‌خورد.

او به تازگی با پرونده جدیدی در ماجرای تحقیق و تفحص از کارخانه فولاد مبارکه مواجه شده که نشان می‌دهد مهدی تاج نه فقط در فوتبال که هر جا بوده دسته گل به آب داده. در اسناد منتشر شده از سوی مجلس در مورد پرونده فساد در شرکت فولاد مبارکه از مهدی تاج به عنوان یک بازنشسته نام برده شده که بعد از استعفا از فدراسیون فوتبال بر خلاف قانون به عنوان مشاور اعاده به خدمت شده و آن طور که نمایندگان مجلس گزارش داده‌اند بدون انجام کاری خاص تا شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۹۵۰ میلیون تومان دریافتی داشته است. در گزارش مجلس آمده در حالی مهدی تاج با استفاده از قانون ایثارگری اعاده به کار شده که اولا طبق قانون نمی‌توانسته از این فرصت استفاده کند و در ثانی علاوه بر او ۴۰۰ نفر دیگر از جانبازان چنین درخواستی داشته‌اند که با همه آن‌ها مخالفت شده و فقط درخواست تاج مورد پذیرش مدیرعامل سابق کارخانه فولاد مبارکه قرار گرفته است.

مهدی تاج با علم به این‌ها در برنامه زنده تلویزیونی نام کی‌روش را بر زبان آورد تا افکار عمومی که بخشی از آنها، درست یا غلط طرفدار بازگشت سرمربی پرتغالی هستند تحریک شوند؛ چه موافقان چه مخالفان. در واقع یک روز بعد از مصاحبه تاج و حتی امروز بحث‌ها پیرامون فردی که دو پرونده در جریان دارد، یکی مربوط به قرارداد ویلموتس و یکی مربوط به کارخانه فولاد مبارکه بیشتر با کلیدواژه کی‌روش صورت می‌گیرد. رسانه‌ها که خیلی‌هایشان از نزدیکان مهدی تاج هستند بحث‌ها را از پیگیری فساد‌های احتمالی به سمت معایب و مزایای بازگشت سرمربی پرتغالی برده‌اند.

در این شرایط است که تیم رسانه‌ای مهدی تاج به او می‌گوید به یک برنامه تلویزیونی برو و با فردی که در حال حاضر جزو نزدیکان عادل فردوسی‌پور است یک مصاحبه به ظاهر چالشی انجام بده و همان حرف‌های تکراری در مورد قرارداد ویلموتس را که در چندین برنامه قبل بر زبان آوردی به عنوان توضیح جدید ارایه بده و فقط حواست باشد که حتما در انتهای برنامه، آن‌هم با سوال مصاحبه‌کننده جوری که انگار اصلا در جریان نبودی، بگویی قصد بازگرداندن کارلوس کی‌روش را داری. بعد هم از کی‌روش بخواه که یک پست در مورد تیم ملی ایران در صفحه اینستاگرامش منتشر کند.

اینکه چرا کی‌روش پذیرفته بخشی از بازی مهدی تاج باشد هم کاملا مشخص است. سرمربی شکست‌خورده کلمبیا و مصر که نتوانسته امسال با هیچ تیمی در جام جهانی حاضر شود، دلش پر می‌کشد که یک تیم حاضر و آماده و صعود کرده به جام جهانی را در اختیار بگیرد و دوباره با قراردادی چند میلیون دلاری به کشوری پا بگذارد که از شکست‌هایش حماسه می‌سازند و می‌تواند بدون توضیح به هیچ فردی هر کاری دلش می‌خواهد را انجام دهد.

اینکه عده‌ای از علاقه‌مندان به فوتبال دوستدار بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی هستند هیچ اشکالی ندارد و بحثی کاملا فوتبالی است، اما اینکه مهدی تاج می‌تواند با اسم کی‌روش با افکار عمومی بازی کند تاسف‌آور است. عجیب است که طرفداران کی‌روش حاضرند از ضرر چند صد میلیاردی مهدی تاج به فوتبال ایران چشم‌پوشی کنند و بی خیال مطرح شدن نام او در پرونده کارخانه فولاد مبارکه شوند و فقط آرزو کنند تاج رییس فدراسیون شود تا فوتبال ایران برگردد به سه سال قبل.

مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تا به امروز همه راه‌ها را امتحان کرده است. راه انداختن کارزار تعلیق احتمالی فدراسیون فوتبال بابت دخالت مجلس، بازی با کارت کارلوس کی‌روش، بازگرداندن استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا و بازکردن در ورزشگاه‌ها به روی زنان حربه‌های مردی است که می‌گوید برای نجات فوتبال آمده، اما بیشتر به نظر می‌رسد شهوت ریاست بر فدراسیون را دارد.

انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۸ شهریور برگزار خواهد شد و دو نامزد اصلی یعنی میرشاد ماجدی و مهدی تاج در حال زورآزمایی در فضای رسانه‌ای و یارکشی در بین اعضای مجمع هستند و از هر راهی که بتوانند برای بالا بردن شانس خود در مجمع استفاده می‌کنند. تغییر در کادر‌های فنی تیم‌های ملی برای به دست آوردن رای سرمربیان و کمک‌های عجیب به مدیران برخی تیم‌ها از جمله اقدامات ماجدی است.

علی ولی‌اللهی - روزنامه اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی