تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

در گفتگوی رهبران چهار قدرت غربی درباره «برجام» چه گذشت؟

رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در یک تماس تلفنی مشترک در مورد تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران (برجام) و لزوم حفاظت از نیروگاه‌های اتمی اوکراین گفتگو کردند.

کد خبر: ۱۳۵۹۴۷
۱۱:۱۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

در گفتگوی رهبران چهار قدرت غربی درباره «برجام» چه گذشت؟

دیدارنیوز: کاخ سفید روز یک‌شنبه ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد «مذاکرات هسته‌ای با ایران، لزوم حمایت از شرکای غرب در خاورمیانه و تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای ایران» مذاکره کردند.

کاخ سفید در بیانیه خود اطلاعات بیشتری از جزئیات گفتگوی رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان ارائه نکرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که در حال بررسی پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شکست در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند خطر یک جنگ منطقه‌ای جدید را افزایش دهد، زیرا اسرائیل تهدید کرده است که اگر مذاکرات نتواند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، دست به اقدام نظامی علیه ایران خواهد زد.

ایران که همواره تلاش برای تولید سلاح اتمی را رد می‌کند، اعلام کرده است که به هرگونه حمله اسرائیل، پاسخ قاطع خواهد داد.

بحران نیروگاه هسته‌ای اوکراین

رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان همچنین در گفتگوی تلفنی روز یک‌شنبه خود بار دیگر بر ادامه حمایت از اوکراین در مقابل حمله نظامی روسیه تأکید کردند.

آن‌ها با تأکید بر لزوم حفاظت از نیروگاه‌های اتمی اوکراین، از مذاکرات اخیر برای دیدار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا که در کنترل نیرو‌های نظامی روسیه قرار دارد، استقبال کردند.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با دیدار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این نیروگاه موافقت کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های گذشته بار‌ها خواستار دیدار بازرسان این نهاد بین‌المللی از نیروگاه زاپوریژیا که بزرگ‌ترین راکتور هسته‌ای اروپا است، شده بود.

بنا به گزارش‌ها، بخش‌هایی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا در هفته‌های گذشته هدف حمله قرار گرفته است، حملاتی که کی‌یف و مسکو یکدیگر را به انجام آن‌ها متهم کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی