تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا همزمان با تنش‌ها با کره‌شمالی

همزمان با تشدید تنش‌ها با کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا مانور‌های نظامی مشترک سالانه خود را از دوشنبه (۲۲ اوت) با از سرگیری آموزش‌های میدانی آغاز می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۵۹۳۵
۰۹:۳۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

رزمایش نظامی کره‌جنوبی و آمریکا همزمان با تنش‌ها با کره‌شمالی

دیدارنیوز: کره جنوبی و آمریکا تمرینات نظامی خود را همزمان با تشدید تنش‌ها با کره شمالی آغاز می‌کنند.

به نقل از رویترز، کره جنوبی و ایالات متحده مانور‌های نظامی مشترک سالانه خود را از دوشنبه (۲۲ اوت) با از سرگیری آموزش‌های میدانی آغاز می‌کنند. منابع کره جنوبی گفته اند که این تمرینات نظامی با هدف افزایش آمادگی همزمان با انجام آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی صورت می‌گیرد.

رزمایش تابستانی آمریکا و کره جنوبی که امسال به سپر آزادی اولچی تغییر نام داده و قرار است در اول سپتامبر به پایان برسد، پس از آن برگزار می‌شود که «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی پس از به قدرت رسیدن وعده داد که رزمایش‌های نظامی ترکیبی با آمریکا را برگزار و بازدارندگی کشورش علیه کره شمالی را تقویت کند.

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به دلیل کووید -۱۹ کاهش یافته بود.

کره شمالی هفته گذشته دو موشک کروز از شهر انچون در ساحل غربی شلیک کرد. به گفته مقامات سئول، کره شمالی امسال آزمایش‌های موشکی خود را با سرعت بی سابقه‌ای انجام داده است و آماده انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود در هر زمان است.

یون گفته است که اگر پیونگ‌یانگ گام‌هایی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد، دولتش مایل است که به همسایه شمالی کمک اقتصادی کند، اما کره شمالی پیشنهاد او را رد کرده و آشکارا از او انتقاد می‌کند.

وزارت دفاع سئول گفته است که متحدان ۱۱ برنامه آموزشی میدانی از جمله یک برنامه در سطح تیپ - شامل هزاران سرباز - در تابستان امسال برگزار خواهند کرد. این وزارتخانه همچنین افزود که برای مقابله بهتر با تهدیدات موشکی فزاینده کره شمالی که پایتخت کره جنوبی را هدف قرار می‌دهد، توانایی‌های شناسایی موشک را بهبود می‌بخشد و برای استقرار یک سیستم رهگیر جدید تلاش خواهد کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی