تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
کسی خانم را پرت نکرد، او از شیشه ماشین آویزان شده بود

واکنش نماینده رشت به فیلم برخورد ماموران با یک زن؛ آن خانم متعرض شده بود!

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اتفاقی که برای یک زن و پرت شدن او از خودروی گشت ارشاد رخ داد، گفت: این خانم به مامور گشت ارشاد متعرض شده است و خودش را به پنجره ماشین آویزان کرد، او در راستای دفاع از کسانی که در حال انتقال توسط ماشین گشت ارشاد بودند، این اقدام را انجام داده است.

کد خبر: ۱۳۵۸۶۷
۰۹:۴۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

واکنش نماینده رشت به فیلم برخورد ماموران با یک زن؛ آن خانم متعرض شده بود!

دیدارنیوز: نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم معتقد است که روند امر به معروف مشخص است و نباید رفتار‌ها به گونه‌ای باشد که مردم آسیب ببینند.

جبار کوچکی‌نژاد در واکنش به انتشار ویدیویی که حکایت از پرت شدن یک از از ون گشت ارشاد داشت، گفت: «بحث حجاب در نظام جمهوری اسلامی تعریف دارد. بر اساس این تعریف، حجاب هم برای کارکنان در دستگاه‌های دولتی که به مردم خدمات می‌دهند و هم برای آن‌هایی که در خیابان ظاهر می‌شوند، چارچوب‌هایی دارد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه «اکثریت مردم این چارچوب‌های مربوط به حجاب را رعایت می‌کنند»، تصریح کرد: «متاسفانه بعضی‌ها حجاب تعریف شده را رعایت نمی‌کنند؛ مثلا در شمال تهران برخی از مردم پوششی دارند که در بعضی از خیابان‌های اروپایی هم چنین چیزی را نمی‌بینیم».

او متذکر شد: «گشت ارشاد و نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف باید این افراد را که چارچوب‌های حجاب مدنظر را رعایت نمی‌کنند، هدایت کنند. نحوه این هدایت باید همانگونه که رهبری گفته اجرا شود و براساس آن، برخورد فیزیکی صورت نگیرد و هدایت افراد با ملایمت و نصیحت باشد تا حریم اجتماعی حفظ شود.»

کوچکی‌نژاد در ادامه از پیگیری‌هاش درباره ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی خبر داد و گفت: «من اتفاقی که در رشت افتاده را پیگیری کردم. در لحظه اتفاق کسی آنجا نیست. یعنی مردم کار خودشان را می‌کنند و خانم خودش را پرت می‌کند.» او معتقد است که این موضوع «نشانه این است که پرت شدن از داخل ماشین نبوده است».

نماینده مجلس یازدهم درباره پیگیری‌هایش از نیروی انتظامی منطقه اظهار کرد: «من از مردم و نیروی انتظامی منطقه سوال کردم. این خانم به مامور گشت ارشاد متعرض شده است و خودش را به پنجره ماشین آویزان کرد.»

به گفته او «این زن در راستای دفاع از کسانی که در حال انتقال توسط ماشین گشت ارشاد بودند، این اقدام را انجام داده است.»

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: «اگر می‌خواستد این خانم را به زور سوار ماشین کنند، مردم آنجا تجمع میکنند، ولی در ویدیو می‌بینیم که جمعیتی آنجا نیست و بعد از اینکه زن روی زمین می‌افتد، بعضی‌ها به سمت او می‌روند می‌روند».

او تاکید کرد: «باید دقت بیشتری کنند. از مسئولان خواسته دوربین‌های مدار بسته آن اطراف را چک کنند تا بتواند از چند و، چون ماجرا مطلع شود.»

کوچکی‌نژاد در خاتمه با بیان اینکه «به عنوان نماینده پیگیر می‌شوم»، گفت: «باید در این نوع بحث‌ها و مسائل اجتماعی دقت شود. اگر کسی مجرم است و جرمی کرده، تکلیف روشن است و روند امر به معروف هم مشخص است. باید به این مسائل و تفاوت‌ها دقت شود و طوری رفتار شود که مردم آسیب نبینند».

میلاد علوی - روزنامه شرق

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی