تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

آمریکا موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح آزمایش کرد

نیروی هوایی آمریکا روز سه‌شنبه از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح خبر داد و اعلام کرد که این آزمایش یک تمرین معمول نظامی است و در پاسخ به هیچ رویداد کنونی در جهان انجام نشده است.

کد خبر: ۱۳۵۶۷۰
۰۸:۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

آمریکا موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح آزمایش کرد

دیدارنیوز: فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح خبر داد.

این موشک قاره پیما که نام آن «مینیوت‌من ۳» عنوان شده و گفته می‌شود دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است ظهر روز سه‌شنبه به وقت محل از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیا پرتاب شده است.

در بیانیه نیروی هوایی آمده است که این آزمایش یک تمرین معمول نظامی است و در پاسخ به هیچ رویداد کنونی در جهان انجام نشده است.

این بیانیه می‌افزاید: موشک بالستیک قاره‌پیما برای نشان دادن آمادگی نیرو‌های هسته‌ای ایالات متحده و ایجاد اطمینان در خصوص مرگبار بودن و اثربخشی نیروی بازدارندگی هسته‌ای این کشور شلیک شده است.

بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده متکی بر نیرویی سه گانه متشکل از تأسیسات زیرزمینی پرتاب موشک‌های دور و میان برد، هواپیما‌های بمب افکن و موشک‌های بالستیک زیردریایی است.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا به نقل از سرهنگ کریس کروز، فرمانده اسکادران آزمایشی پرواز ۵۷۶ در خصوص این آزمایش آمده است: «اشتباه نکنید؛ سه گانه هسته‌ای ما سنگ بنای امنیت ملی کشور و متحدان ما در سراسر جهان است.»

پرتاب‌های آزمایشی برنامه ریزی شده برای اوایل سال ۲۰۲۲ پیش‌تر به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها بین ایالات متحده و دو رقیب دارای سلاح هسته‌ای این کشور یعنی روسیه و چین به تعویق افتاده بود.

در همین راستا، رویترز در گزارشی اعلام کرد که آمریکا یک آزمایش برنامه ریزی شده برای ماه آوریل را در پی آغاز جنگ ویرانگر روسیه علیه اوکراین متوقف کرد.

مقامات غربی در طول این جنگ بار‌ها روسیه را به دلیل «رجزخوانی‌های هسته‌ای» و اظهارات تهدیدآمیز مرتبط با زرادخانه هسته‌ای این کشور مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزارش سی ان ان، آزمایش روز سه شنبه موشک قاره‌پیمای «مینیوت‌من ۳» برای روز چهارم اوت برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل نگرانی مقامات از لفاظی‌های نظامی و تهدید‌های چین که در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان تشدید شد، به تعویق افتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی