تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رئیس سازمان زندان‌ها

پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: زندان یعنی محدود کردن، اما لزوما نیازی نیست که فرآیند حبس در زندان محقق شود بلکه می‌توان این محدودیت را با استفاده از سامانه‌ها و پابند‌های الکترونیک بر مددجو اعمال کرد.

کد خبر: ۱۳۵۶۳۵
۱۵:۵۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

پابند را به مجرمین مخل امنیت جامعه و افکار عمومی بسط نمی‌دهیم

دیدارنیوز ـ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم معارفه «مدیرکل قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» سازمان زندان‌ها صبح امروز، سه‌شنبه با حضور دکتر غلامعلی محمدی در محل این سازمان برگزار شد.

محمدی در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه قضایی در دوران تحول و تعالی قضایی گفت: بنابر ادعای ناظرین، سازمان زندان‌ها در مسیر تحول و تعالی حرکت می‌کند پس لازم است با برنامه‌ریزی و اقدامات، این حرکت را به صعود برسانیم.

۱۱ هزار زندانی را در چندماه اخیر تحت پابند الکترونیک قرار داده‌ایم

رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد؛ کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برای ما امری مهم است و آن را جدی خواهیم گرفت. باید با اسناد بالادستی سراغ توسعه قوانین حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها رفت. پس از چندماه از آغاز دوره جدید مدیریت بر زندان‌ها، از رقم حدود ۴ هزار پابند قبلی، امروز توانسته‌ایم ۱۱ هزار زندانی را تحت این سامانه قرار دهیم.

محمدی اضافه کرد: حدود ۱۲ هزار پابند آماده نیز در اختیار داریم و با مذاکرات صورت‌گرفته در کمتر از سه ماه دیگر این رقم به مرز ۲۵ هزار پابند خواهد رسید؛ بنابراین بزودی می‌توانیم ۳۵ هزار زندانی واجدشرایط را تحت پوشش بهره‌مندی از پابند الکترونیک قرار دهیم.

نیازی نیست حبس همیشه در محدوده زندان و پشت دیوار‌های بلند باشد

رئیس سازمان زندان‌ها بر تأثیرات سوء حبس درقبال برخی زندانیان اشاره داشت و گفت: حبس از زندانی گرفته تا خانواده و البته بودجه کشور، هزینه زیادی را وارد می‌کند؛ بنابراین باید درخصوص زندانیان واجد شرایط و رفع احتیاجات زندانبانی از تکنولوژی ازجمله این سامانه‌ها، بهره کافی را ببریم.

وی ادامه داد: باید از تحولات و فناوری‌های روز در نظام کیفری استفاده لازم را داشت. زندان یعنی محدود کردن، اما لزوما نیازی نیست که حبس در زندان و پشت دیوار‌های بلند باشد بلکه می‌توان برای گروهی از محکومان، این محدودیت را با استفاده از سامانه‌ها و پابند‌های الکترونیک بر مددجو اعمال کرد.

محمدی اعتقاد داشت: ما در بکارگیری سامانه‌های الکترونیک خلأ قانونی نداریم پس با تکنولوژی موجود می‌شود این امکان را بسط و گسترش داد. اینگونه نیز می‌توان برای زندانیانی که مرتکب جرائم خشن و نقض امنیت جامعه نیستند و جامعه و افکار عمومی را هم ناامن نمی‌سازند، پابند‌ها را بکار گرفت.

نظارت بر حسن اجرای احکام قضایی و سامانه الکترونیک متحول شود

رئیس سازمان زندان‌ها در خاتمه به معرفی حمیدرضا کریمی در سمت «مدیرکل قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» اشاره کرد و گفت: ایشان یک قاضی نجیب، پرتلاش، بی‌توقع و درعین حال فاضل و عالم به موازین حقوقی است؛ بنابراین با این اشراف، توقع دارم نظارتش بر حسن اجرای احکام قضایی، نظام نیمه‌آزادی و سامانه الکترونیک مترقی شود.

گفتنی است در پایان نیز با تنفیذ حکم حمیدرضا کریمی از سوی دکتر غلامعلی محمدی، معارفه «مدیرکل جدید قضایی، اجرای احکام و امور مجلس» سازمان زندان‌ها به انجام رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی