تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بهادری جهرمی خبر داد

نهایی‌شدن پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از ماه آینده

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از نهایی‌شدن پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از ماه آینده خبر داد.

کد خبر: ۱۳۵۶۱۹
۱۲:۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

نهایی‌شدن پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از ماه آینده

دیدارنیوز: سخنگوی دولت گفت: وی درباره افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری که اخیرا از سوی سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه پیشنهاد شده است، گفت: سازمان اداری استخدامی پیشنهادی در این خصوص داد و به همراه سازمان برنامه و بودجه جلساتی را در این راستا داشتند تا تصمیمات آثار تورمی نداشته باشد.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما در آستانه یکسالگی دولت قرار داریم و گزارش‌هایی در قالب نشست‌ها از سوی وزرا ارائه خواهد شد و گزارش‌هایی هم به صورت مکتوب در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: ستاد گرامی‌داشت هفته دولت در دولت تشکیل شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه‌های اجرایی همچون افتتاح‌ها صورت گرفته است و وزرا سفره‌هایی را به سراسر کشور در این هفته خواهند داشت.

وی افزود: شعار هفته دولت امسال با توجه به عملکرد‌های دولت و گفتمان دولت سیزدهم شعار «دولت مردم» انتخاب شده است و در چارچوب این شعار برنامه‌ها انجام خواهد گرفت.

بهادری جهرمی اظهار داشت: روز اول هفته دولت به عنوان میثاق با ولایت نام‌گذاری شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: متناسب با نام‌گذاری روز‌های هفته دولت اقداماتی انجام خواهد شد. طرح‌هایی که به وسیله رئیس‌جمهور و معاون اول افتتاح خواهد شد بیش ۱۷۰۰ طرح است که بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و رقم ارزی این پروژه‌ها هزار و ۶۰۰ میلیون خواهد بود. خدمات ویژه‌ای از سوی دولت به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده که پس از تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

بهادری جهرمی در خصوص قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی، موضوع رتبه‌بندی معلمان پیش از یکسالگی دولت سیزدهم به عنوان وعده رئیس‌جمهور جامه عمل پوشید. اساسا آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین می‌شود و امکان خروج ندارد و ایرادت مجلس هم در این خصوص برطرف شده است و رتبه‌بندی معلمان در حال اجرایی شدن است و سازمان برنامه و بودجه پیش از تکمیل فرآینده بودجه‌ای در اختیارش قرار گرفته که در حال حاضر در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی به معلمان داده شود تا فرآیند به انتها برسد و رتبه‌بندی به صورت کامل انجام شود.

وی درباره افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری که اخیرا از سوی سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه پیشنهاد شده است، گفت: سازمان اداری استخدامی پیش از این پیشنهادی در خصوص افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری داد و در مورد این پیشنهاد با سازمان برنامه و بودجه جلسات مشترکی را برگزار کردند بسته مشترک این دو مجموعه برای افزایش حقوق کارمندان دولت با تمرکز بر افرادی که دریافتی پایین‌تری دارند پیشنهاد شده تا جبران حقوقی را برای این کارمندان عزیز داشته باشد و باید این پیشنهاد مراحل نهایی خود را طی کند تا امکان اجرایی شدن آن فراهم شود؛ پیش‌بینی ما این است طی ماه آینده شاهد نهایی شدن این پیشنهاد و فرآیند‌های قانونی آن باشیم تا کمکی به کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری داشته باشیم و این خبر خوبی برای این عزیزان در آستانه هفته دولت باشد.

بهادری جهرمی درباره دلیل عدم معرفی وزیر پیشنهادی وزارت کار عنوان کرد: مطابق اصل قانونی مهلت در این مورد ۳ ماهه است و این وزارتخانه در حال حاضر متولی دارد و تا پایان شهریور وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد شد.

وی در خصوص مسئله برجام و پاسخ ایران گفت: جلساتی در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، پاسخ ایران توسط وزیر امورخارجه داده شده است.

سخنگوی دولت درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و وزرا در راستای اجرای مصوبات این سفر‌ها گفت: یک رکوردشکنی صورت گرفت و در طول کمتر از یکسال دولت توانست به کل کشور سفر کند و امروز مردم دولت را در میان خودشان مشاهد می‌کنند. بیش از ۴ هزار و ۷۹۸ مصوبه داشتیم و رئیس‌جمهور ۳۹۸ دستور صادر کرد که ۲۶۵ دستور در حال اجرا است و ۷۰ دستور در دست پیگیری است و بیش از هزار جلسه توسط معاونت اجرایی رئیس‌جمهور درخصوص مصوبات سفر‌ها برگزار شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با اینکه چیزی به پایان مهلت دو نامه مجلس به دولت برای تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت باقی نمانده، اما خبری از ارائه لایحه و برنامه مشخصی در این خصوص نیست تکلیف وزارت بازرگانی چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی از سوی نمایندگان ارائه شده است که اعلام وصول و تصویب شده است. بعد از تصویب برای شورای نگهبان ارسال شده است که ایرادی گرفته شده است بعد از آن در دولت جدید رئیس وقت کمیسیون اجتماعی دوبار مکاتباتی با دولت داشته است و نظرات دولت را جویا شد. دولت نظر رسمی خود را مبنی بر موافقت به مجلس اعلام کرده و منتظر نظر مجلس هستیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی