تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

چین ۷ مقام تایوانی را تحریم کرد

پس از تنش‌های اخیر بین چین و تایوان که با سفر هیات‌های آمریکایی به این جزیره همراه بوده، دولت چین هفت مقام تایوانی را که تلاش زیادی برای استقلال این جزیره انجام می‌دهند، تحریم کرد.

کد خبر: ۱۳۵۶۱۲
۱۱:۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

چین ۷ مقام تایوانی را تحریم کرد

دیدارنیوز: دولت چین هفت مقام تایوانی را به اتهام تلاش زیاد برای استقلال این جزیره، تحریم کرد.

براساس این گزارش، اداره امور تایوان چین اعلام کرد سفیر احتمالی تایوان در واشنگتن، دبیر کل شورای امنیت ملی تایوان و سیاستمدارانی از حزب ترقی خواه دموکراتیک تایوان، در این لیست تحریمی قرار دارند.

سخنگوی این اداره تصریح کرد افراد تحریم شده حق ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو را نداشته و شرکت‌ها و سرمایه گذاران مربوط به آن‌ها نیز اجازه ورود به چین را ندارند.

وی افزود: این افراد به عمد به تقابل و درگیری در تنگه تایوان دامن زده و صلح و ثبات در این منطقه را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وزیر خارجه تایوان نیز در پاسخ به تحریم این افراد گفت: تایوان جزیره‌ای مستقل است که نمی‌تواند با چین یکی شود. ما تهدید‌ها و مخاطرات از سوی سیستم‌های دیکتاتوری را نمی‌پذیریم. تنها ۲۳ میلیون شهروند این جزیره می‌توانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

پیشتر نخست وزیر، وزیر خارجه و سخنگوی مجلس تایوان نیز تحت تحریم چین قرار گرفته بودند.

این تحریم‌ها که تازه‌ترین واکنش منفی پکن نسبت به استقلال این جزیره است، در حالی اعمال شد که چندی قبل نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سفری جنجال برانگیز را به تایوان انجام داد و باعث بالارفتن شدید سطح تنش‌ها بین واشنگتن و پکن شد.

این در حالی است که یک هیات از قانونگذاران آمریکایی روز یکشنبه و درست ۱۲ روز پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، وارد جزیره تایوان شدند.

«کرت کمپبل» هماهنگ کننده امور شرق آسیا و اقیانوسیه دولت آمریکا و مشاور جو بایدن نیز اعلام کرد واشنگتن در پاسخ به رفتار تحریک آمیز چین، متعهد به افزایش تجارت با تایوان می‌شود.

وزارت امور خارجه چین هفته گذشته در واکنش به سفر نانسی پلوسی به تایوان برخی اقدامات تنبیهی علیه واشنگتن اتخاذ کرد. لغو گفتگو‌ها میان فرماندهان نظامی این کشور و همتایان آمریکایی آن‌ها و نیز تعلیق مذاکرات آب‌وهوایی میان پکن و واشنگتن و همکاری با واشنگتن در زمینه مهاجرت غیرقانونی و جرایم فرامرزی و مبارزه با مخدر از جمله این اقدامات بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی