تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هفته اول لیگ بدون حضور تماشاچیان برگزار شد

زنان و استادیوم؛ راه گریزی نیست!

از روز چهارشنبه که اعلام شد هفته اول لیگ بدون تماشاچی است و این مشکل مربوط به سامانه بلیت‌فروشی می‌شود برخی تیم‌ها به صراحت اعلام کردند سامانه ما هیچ مشکلی ندارد؛ همه نشانه‌ها در این زمینه به یک نقطه ختم می‌شود: مساله ورود زنان به استادیوم.

کد خبر: ۱۳۵۴۰۰
۱۲:۴۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

زنان و استادیوم؛ راه گریزی نیست!

دیدارنیوز: برخلاف وعده‌های داده‌شده، هفته اول لیگ برتر فوتبال بدون تماشاچی برگزار شد. دیگر کمتر کسی است که نداند حضور هواداران در استادیوم‌ها تبدیل به یک مشکل جدی شده. حتی اگر سازمان لیگ تاکید کند مشکل در سامانه بلیت‌فروشی است و به تیم‌ها دستور داده شده مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود. همان‌طور که دیگر حرف زدن از کرونا و پروتکل‌های بهداشتی چیزی شبیه به شوخی است.

از روز چهارشنبه که اعلام شد هفته اول لیگ بدون تماشاچی است و این مشکل مربوط به سامانه بلیت‌فروشی می‌شود برخی تیم‌ها به صراحت اعلام کردند سامانه ما هیچ مشکلی ندارد. نشان به آن نشان که چندین هزار قطعه بلیت هم فروخته شده بود که البته قرار شده پول آن به هواداران بازگردانده شود. همچنین برگزاری آزادانه انواع و اقسام تجمعات ثابت کرده مساله کرونا هم نیست.

همه نشانه‌ها در این زمینه به یک نقطه ختم می‌شود: مساله ورود زنان به استادیوم. چندی قبل از نامه‌ای رونمایی شد که در آن فیفا در مورد ورود زنان به استادیوم در بازی‌های لیگ هم توضیح خواسته بود یا آن طور که برخی رسانه‌ها نوشتند تاکید کرده بود. مقامات وزارت ورزش اصل نامه را زیر سوال نبردند، اما اعلام کردند الزامی در این نامه وجود نداشته و ما هم طبق برنامه سابق پیگیر حضور زنان در استادیوم‌ها هستیم.

مریم کاظمی‌پور معاونت ورزش زنان وزارت ورزش هم گفت فیفا خواسته تماشاچیان زن در بازی‌های لیگ حضور داشته باشند تا مقدمات حضور آنان در بازی‌های ملی فراهم شود و حال که ما در بازی‌های ملی پذیرای زنان بودیم پس عملا حضور زنان در مسابقات لیگ چندان مساله‌ای نیست.

مهدی تاج یکی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال در یکی از اظهاراتش گفته یکی از دلایلی که باعث شده تصمیم به برگشتن بگیرد، مساله ورود زنان به استادیوم‌هاست. تاج گفته به واسطه حضورش در سمت نایب‌رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌داند این مساله تا چه حد جدی است و اگر برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه صورت نگیرد می‌تواند منجر به تعلیق فوتبال ایران شود. البته تهدید تاج به خاطر سابقه‌ای که دارد و امتیازاتی که از چماق تعلیق فوتبال ایران به دست آورده به تنهایی چندان قابل اعتماد نیست، اما وقتی کنار سایر مسائل قرار داده می‌شود نشان‌دهنده یک واقعیت است: زنان باید وارد ورزشگاه‌های ایران شوند. بنابراین همه‌چیز برمی‌گردد به زمان.

به اعتقاد بسیاری از ناظران و کارشناسان مقامات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با طرح بهانه‌هایی نظیر کرونا و مشکل سامانه بلیت‌فروشی در حال خریدن وقت هستند، اما به خوبی دریافته‌اند که گریزی از این مساله نیست. یکی از کاربران فضای مجازی به طنز در این رابطه نوشته بود: این هفته سامانه بلیت‌فروشی خراب شد، آیا هفته بعد مشکل ورود زنان به استادیوم، ببخشید! سامانه بلیت‌فروشی حل خواهد شد؟ هیچ‌کس تحمل برگزاری یک لیگ دیگر بدون حضور تماشاچی را ندارد. این واقعا درست نیست که مردم ایران از یکی از معدود سرگرمی‌های سالم باقی‌مانده محروم شوند، چون مسوولان نتوانسته‌اند به جمع‌بندی برسند.

برخی مقامات فدراسیون فوتبال در این زمینه معتقدند که مقامات وزارت ورزش و در راس آن دولت باید تکلیف خود را با این مساله روشن کنند. علی کفاشیان رییس اسبق فدراسیون فوتبال چندی پیش به این نکته اشاره کرد که: «ما اگر می‌خواهیم راه ندهیم سفت و محکم بایستیم و بگوییم راه نمی‌دهیم. تبعاتش را هم بپذیریم. اما اینکه بگوییم حالا راه می‌دهیم، راه نمی‌دهیم، راه می‌دهیم این، هم آن‌ور را کلافه می‌کند هم این‌ور را. اینکه امکانات نیست و راه ورود و خروج نیست و این‌ها فایده ندارد. این باید تعیین تکلیف شود که صدمه نخوریم. این تصمیمی است که باید در جلسه سران سه قوه بررسی شود. نگوییم هم مساله کوچکی است. کوچک نیست. بالاخره دیدیم در مشهد چه اتفاقی افتاد. این باعث شد خیلی صدمه بخوریم و این ابزاری شود که با آن ما را بزنند. سران سه قوه بنشینند و تعیین تکلیف کنند و این روال را یک جایی ببرند.»

علی ولی‌اللهی - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی