تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

آبی - زرد طلایی؛ افتتاحیه پرتغالی!

لیگ برتر کشورمان در فصل جدید بالاخره از امروز استارت می‌خورد تا فوتبال با حواشی، صحنه‌های جذاب و البته سکوهای خالی(!) به خانه‌های علاقه‌مندان راه یابد. استقلال و سپاهان در آزادی با هدایت پرتغالی‌ها، چه شروع مهیجی!

کد خبر: ۱۳۵۳۵۱
۱۱:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

آبی - زرد طلایی؛ افتتاحیه پرتغالی!

دیدارنیوز: استقلال و سپاهان در مهم‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) به دیدار هم می‌روند.

بیست و دومین دوره لیگ برتر، عصر جمعه ۲۱ مرداد با برگزاری ۴ بازی آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین این بازی‌ها، استقلال از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان است. این مسابقه قرار بود با حضور تماشاگر باشد، ولی با اعلام سازمان لیگ، در استادیوم خالی برگزار خواهد شد.

استقلال به دنبال تکرار قهرمانی
استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، این فصل از لیگ را آغاز می‌کند. استقلال در طول تاریخ خود نتوانسته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند، ولی این بار می‌خواهد این ماموریت را به انجام رساند. استقلال فصل پیش را بسیار خوب آغاز کرد تا در مسیر قهرمانی قرار گیرد و این فصل هم به دنبال شروع مقتدرانه است. آبی‌پوشان، فرهاد مجیدی سرمربی فصل قبل خود را دیگر در کنار نمی‌بیند و ریکاردو سا پینتو، سرمربی پرتغالی، هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. امیرحسین حسین‌زاده و وریا غفوری مهم‌ترین خروجی‌های استقلال در این فصل از لیگ هستند. این تیم، اما ستارگانی مثل سجاد شهباززاده، کاوه رضایی و... به خدمت گرفته است. استقلال در ایام تعطیلات تابستانی در ترکیه اردو زد و حالا در شرایطی برای بازی هفته نخست آماده می‌شود که صالح حردانی، دفاع راست این تیم به دلیل آسیب‌دیدگی غایب خواهد بود و کاوه رضایی شرایط حضور در این بازی را ندارد.

سپاهان در آروزی پایان طلسم
سپاهان ۸ فصل پیش با ۵ قهرمانی، با اقتدار پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر بود، ولی از آن دوره تاکنون این تیم رنگ قهرمانی را ندیده و پرسپولیس را بالاتر از خود و استقلال را بسیار نزدیک می‌بیند. زردپوشان اصفهانی می‌خواهند حسرت قهرمان نشدنشان در این دوره به اتمام برسد. این تیم پس از ۲ فصل با محرم نویدکیا قطع همکاری کرد و ژوزه مورایس که یک مربی صاحب‌نام پرتغالی است را به خدت گرفت.

سپاهان در روز‌های ابتدایی نقل و انتقالات با شوک بزرگی روبه‌رو شد و چند مهره کلیدی این تیم نظیر سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی‌فر و ... از این تیم جدا شدند و به نظر می‌سید این تیم کار سختی برای جبران خلا بازیکنان جدا شده داشته باشد. سپاهان، اما چهره سرشناسی نظیر رامین رضاییان و محمد دانشگر را به خدمت گرفت و ۴ بازیکن خارجی جذب کرد تا آماده حضور مقتدر در این فصل از لیگ باشد.

آبی‌پوشان در سودای حفظ رکورد بی‌نظیر
قهرمانی فصل گذشته استقلال، با ثبت یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ لیگ برتر همراه بود. این تیم به اولین تیمی تبدیل شد که بدون شکست به قهرمانی دست می‌یابد. هر دیداری که استقلال بدون باخت پشت سر بگذارد این رکورد دست نیافتنی‌تر می‌شود. آخرین باخت استقلال به هفته پایانی ۲ فصل پیش بازمی‌گردد که این تیم ۲ بر یک مغلوب حریف هفته نخست این فصل خود سپاهان شد. از آن مسابقه استقلال ۳۰ بازی است که در لیگ شکستی نداشته است.

تقابل‌های استقلال و سپاهان یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌های تاریخ لیگ برتر بوده است. سپاهان با ۱۶ باخت در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از استقلال نباخته است. استقلال هم در طول تاریخ خود در تمام رقابت‌ها، ۲۹بار مغلوب سپاهان شده و هیچ تیمی بیشتر از سپاهان بر استقلال غلبه نکرده است. سپاهان با دریافت ۵۳ گل از استقلال در لیگ برتر از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است. حسین حسینی کاپیتان این فصل آبی‌پوشان با خوردن ۱۱ گل از سپاهان، بیش از هر تیمی از این تیم گل خورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی