تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

زلنسکی: جنگ اوکراین باید با آزادسازی «کریمه» پایان یابد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش بیش از پنج ماه گذشته را زیر آتش ارتش متجاوز ولادیمیر پوتین سپری کرده و هزاران کشته، زخمی و میلیون‌ها آواره حاصل حمله نظامی روسیه بوده، می‌گوید جنگ اوکراین باید با آزادسازی «کریمه» که تحت اشغال روسیه است، پایان یابد.

کد خبر: ۱۳۵۲۷۲
۱۳:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

زلنسکی: جنگ اوکراین باید با آزادسازی «کریمه» پایان یابد

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: جنگ اوکراین که با کریمه آغاز شد، باید با آزادسازی آن پایان یابد.

زلنسکی با اشاره به تصرف کریمه به دست روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی گفت: «کریمه متعلق به اوکراین است و ما هرگز آن را از دست نخواهیم داد.»

رئیس جمهور اوکراین این سخنان را چند ساعت پس از آن بیان کرد که گزارش‌هایی از یک رشته انفجار‌هایی در پایگاه هوایی روسیه در کریمه منتشر شده بود.

البته مقام‌های روسی این انفجار‌ها را کم اهمیت توصیف و اعلام کردند که مهمات در یک فروشگاه منفجر شده و هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است. با این حال برخی احتمال می‌دهند که این انفجار‌ها به دست شبه‌نظامیان طرفدار کی‌یف انجام شده باشد.

پایگاه هوایی «ساکی» که انفجار‌هایی در آن در روز سه‌شنبه رخ داده است در غرب کریمه و در نزدیکی یک استراحتگاه ساحلی قرار دارد که مورد علاقه گردشگران روسی است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهند که گردشگران هنگام انفجار در حال فرار از این ساحل هستند. برخی از شاهدان گفتند که دست‌کم صدای ۱۲ انفجار را شنیده‌اند.

وزارت بهداشت کریمه که از سوی روسیه منصوب شده است، اعلام کرد که این انفجار‌ها یک کشته و ۸ زخمی بر جا گذاشته است.

در هر حال آخرین سخنرانی آقای زلنسکی حکایت از آن دارد که او بر آزادسازی کامل شبه جزیره کریمه تا پیش از پایان جنگ اوکراین تأکید دارد.

آقای زلنسکی پیشتر پذیرش صلح با روسیه را بدون تأکید بر بازپس‌گیری کریمه به بازگشت این کشور به مواضع پیش از ۲۴ فوریه منوط کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی