تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به امور مهندسی نقشه برداری

گروهی از مهندسان نقشه‌بردار کشور با راه‌اندازی کارزاری از وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، سرپرست سازمان نظام مهندسی و رئیس سازمان نقشه‌برداری خواستند از ورود افراد فاقد صلاحیت به امور مهندسی نقشه برداری جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۳۵۲۶۸
۱۲:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

 

درخواست جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به امور مهندسی نقشه برداری

دیدارنیوز: گروهی از مهندسان نقشه‌بردار کشور با راه‌اندازی کارزاری از وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، سرپرست سازمان نظام مهندسی و رئیس سازمان نقشه‌برداری خواستند از ورود افراد فاقد صلاحیت به امور مهندسی نقشه برداری جلوگیری کنند.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«مدتی است طرح‌های کارشناسی نشده همچون طرح برون سپاری تهیه نقشه املاک از سمت سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور به اجرا رسیده است، که خود به لحاظ عدم تناسب تعرفه، به حقوق مهندسین نقشه بردار خدشه وارد می‌کند. با وجود تمام مشکلات غیر قابل چشم پوشی اجتماعی همچون تحریم‌ها، رکود اقتصادی و عدم اجرای طرح‌های عمرانی کلان در سطح کشور، کاهش شدید فرصت‌های شغلی به جهت خروجی بی حد و اندازه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، تورم‌ بالا، نوسانات شدید قیمت ارز که در تهیه تجهیزات فنی و تخصصی بسیار تأثیر گذار بوده و عدم تطابق مناسب تعرفه‌های خدمات مهندسی با تمامی موارد مذکور، همچنان شاهد اقداماتی هستیم که به لحاظ قانونی، فنی و اخلاق حرفه‌ای هیچ گونه محل پذیرشی ندارد.

در آخرین اقدام، طبق ابلاغ و صدور بخشنامه شماره ۱۴۰۱/۴۶۹۶۶ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ به مدیران محترم ثبت اسناد و املاک مبنی بر فراخوانی همکاران علاقمند ادارات مذکور برای انجام عملیات تخصصی نقشه برداری، دوره‌هایی مبنی بر دوره‌های آموزشی نقشه برداری برای همکاران غیر نقشه بردار به‌ عنوان تخصص دوم در حال برگزاری ست.

ورود افراد فاقد صلاحیت به جامعه مهندسی نقشه برداری و تصمیم گیری‌های بدون بررسی عواقب گسترده از سمت مجری ذیصلاح، ایجاد دعاوی گسترده، ورود خسارات جبران ناپذیر به حقوق مالکان املاک و چرخه ساخت و ساز کشور را در پی خواهد داشت. همچنین این دست اقدامات، هر روزه ضربات مهلک‌تری را به بدنه و حیثیت جامعه مهندسی، در اینجا اختصاصا جامعه پیشرو و تلاشگر مهندسی نقشه برداری که اندوخته ‌اش حاصل تلاش مستمر اجرایی و تخصصی است، وارد ساخته است.

لذا ما مهندسین نقشه بردار امضاکننده این کارزار، مخالفت خود را با طرح‌های آسیب‌زننده و غیرکارشناسی همچون «بخشنامه فراخوان اشخاص غیر متخصص ادارات ثبت برای امور نقشه برداری» و سایر بدعت‌های دیگر که در جهت تسهیل ورود افراد فاقد صلاحیت به جامعه مهندسی نقشه برداری می‌شود، اعلام می‌نماییم و از شما خواهشمندیم جهت پیشگیری از ورود خسارت به سرمایه‌های ملی، حراست از حقوق مالکان املاک، رعایت حقوق جامعه مهندسین نقشه بردار کشور و کارشناسان حقوقی در امور ثبتی نسبت به توقف این روند اقدام سریع به عمل آورید.»

این کارزار تا تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/50043) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی