تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی با تائید برگزاری این رزمایش، هدف این رزمایش را تقویت مشارکت بین نیرو‌های سعودی و آمریکایی در اجرای برنامه‌های دوجانبه عنوان کرد.

کد خبر: ۱۳۵۲۳۲
۰۹:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان

دیدارنیوز: رزمایش مشترک نیرو‌های آمریکایی و سعودی در مناطق ینبع و الخرج برگزار می‌شود.

به نقل از العربیه، منابع سعودی روز سه شنبه گزارش دادند که تفنگداران دریایی آمریکا برای شرکت در رزمایش مشترک به نیرو‌های نظامی سعودی در ینبع پیوستند.

طبق گزارش‌ها، این مانور نظامی در استان‌های ینبع و الخرج برگزار می‌شود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز با تائید برگزاری این رزمایش، هدف این رزمایش را تقویت مشارکت بین نیرو‌های سعودی و آمریکایی در اجرای برنامه‌های دوجانبه عنوان کرد.

همچنین فرماندهی مرکزی نیروی تفنگداران دریایی در توئیتر اعلام کرد که این هشتمین رزمایش مشترک اخیر با عربستان سعودی است. از سوی دیگر رزمایش مشترک آمریکا و عربستان، شانزدهمین دوره رزمایش سالانه خواهد بود که برای توسعه و بکارگیری یک گروه ضربتی مشترک برای پاسخ به تهدیدات منطقه‌ای کنونی و نوظهور در خاورمیانه طراحی شده است.

حدود پنج ماه پیش نیز در اسفند ماه، تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب ۲۲» بین آمریکا و عربستان در پایگاه فورت کارسون که یکی از کمپ‌های آموزش نظامی آمریکا است، برگزار شده بود که در آن گروهی از نیرو‌های مسلح عربستان به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، در این مانور نظامی شرکت کرده بودند.

نخستین دور از مانور‌های منطقه‌ای عربستان سعودی با تمرکز بر دریای سرخ در ژانویه سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود. در همان زمان عربستان سعودی از امضای میثاق نامه تشکیل شورای همکاری کشور‌های عربی و آفریقایی (مشرف بر دریای سرخ و خلیج عدن) با هدف تأمین امنیت آبراه‌های دریایی خبر داده بود. این میثاق نامه از سوی عربستان سعودی، سودان، جیبوتی، سومالی، اریتره، مصر و اردن به امضا رسیده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی