تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

زلنسکی خطاب به غرب؛ همه مردم روسیه را تحریم کنید

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از سران کشور‌های غربی خواست تا از ورود همه مردم روسیه به کشورهایشان جلوگیری کنند. او درباره تحریم مردم روسیه گفت: روس‌ها تا زمانی که فلسفه زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند، باید در دنیای خودشان زندگی کنند.

کد خبر: ۱۳۵۱۶۲
۱۱:۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

زلنسکی خطاب به غرب؛ همه مردم روسیه را تحریم کنید

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.

به نقل از تاس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از کشور‌های غربی خواست از ورود همه مردم روسیه به کشورهایشان جلوگیری کنند.

وی در گفتگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» با بیان اینکه کشور‌های غربی باید مرز‌های خود را به روی همه روس‌تبار‌ها ببندند گفت: مهمترین تحریم‌ها باید در نزدیکی مرز‌ها انجام شود، زیرا روس‌ها زمین و خاک دیگران را غصب کرده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین در توجیه اینکه چرا باید همه مردم روسیه را تحریم کرد، گفت: روس‌ها تا زمانی که فلسفه زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند، باید در دنیای خودشان زندگی کنند.

به باور زلنسکی حتی روس‌هایی هم که خاک روسیه را ترک کرده‌اند و مخالف اقدامات دولتشان هستند، باید مشمول این تحریم‌ها شوند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، به اعتقاد رئیس‌جمهور اوکراین کل مردم روسیه باید مسئولیت‌پذیر شوند. وی با انتقاد از «ضعیف‌بودن و ناکارآمدبودن تحریم‌های کنونی» گفت:، چون این مردم این دولت را انتخاب کرده‌اند، با آن مبارزه نمی‌کنند، با آن بحث نمی‌کنند و سر آن داد نمی‌زنند، لذا باید تحریم شوند.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» (تجاوز نظامی) در خاک اوکراین را صادر کرده است.

مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش وابسته به دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی