تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز مسترز مونترئال در غیاب نادال مصدوم و جوکوویچ واکسن‌نزن!

رقابت‌های جذاب تنیس مسترز مونترئال در کانادا در حالی آغاز شده است که دو ابر ستاره تنیس، رافائل نادال اسپانیایی و نواک جوکوویچ از صربستان در آن غایب هستند.

کد خبر: ۱۳۵۱۴۴
۰۸:۵۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

آغاز مسترز مونترئال در غیاب نادال مصدوم و جوکوویچ واکسن‌نزن!

دیدارنیوز: تب تنیس در آمریکای شمالی این هفته با برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد کانادا بالا می‌رود.

رقابت‌های تنیس آزاد کانادا اولین ایستگاه مهم از سری مسابقات هارد کورت آمریکای شمالی است که هر ساله در اواسط فصل تابستان برگزار می‌شود. این مسابقات و مسابقات مسترز سینسیناتی که هفته آینده برگزار می‌شود دو رویداد مهم در مسیر آماده‌سازی بازیکنان برای حضور در مسابقات اوپن آمریکا محسوب می‌شوند.

بخش مردان و زنان مسابقات آزاد کانادا به صورت جداگانه و تناوبی در دو شهر تورانتو و مونتریال برگزار می‌شود. امسال بخش مردان در شهر مونتریال و بخش زنان در شهر تورانتو انجام می‌شوند.

۱۳۲ـمین دوره بخش مردان مسابقات مسترز کانادا امسال درحالی برگزار می‌شود که نیمی از جمع شش تنیس‌باز برتر جهان یعنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال و الکساندر زورف در آن حضور ندارند؛ جوکوویچ قهرمان چهار دوره رقابت‌ها که ماه قبل در ویمبلدون به ۲۱ـمین گرند اسلم خود رسید، به علت عدم تزریق واکسن اجازه ورود به خاک آمریکای شمالی را پیدا نکرد تا برای دومین سال پیاپی در این رقابت‌ها غایب باشد. در صورت ادامه این شرایط جوکوویچ به احتمال زیاد آخرین گرند اسلم فصل را هم همانند مسابقات اوپن استرالیا به علت عدم واکسیناسیون از دست خواهد داد.

رافائل نادال قهرمان پنج دوره مسترز کانادا هم به علت مصدومیت از مسابقات این دوره کناره‌گیری کرد. ماتادور که به دلیل پارگی عضله شکم از حضور در دیدار نیمه‌نهایی ویمبلدون انصراف داد، در فاصله کم‌تر از یک ماه مانده به شروع اوپن آمریکا ترجیح داد ریسک نکند تا بعد از بهبودی کامل به میادین بازگردد. الکساندر زورف آلمانی نیز هم‌چنان دوران نقاهت بعد از جراحی پای خود را می‌گذراند و با پیشرفت خوب روند بهبودش حالا امیدوار است تا بتواند در اوپن آمریکا حضور پیدا کند.

اما دنیل مدودف که به علت ملیت روسی خود از حضور در مسابقات ویمبلدون محروم شد، حالا با انگیزه‌ای بالا راهی کانادا شده تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. مرد اول تنیس جهان که یکشنبه در لوس کابوس مکزیک اولین عنوانش در رقابت‌های امسال را کسب کرد، بعد از استراحت در دور نخست در دوم احتمالاً مصافی سخت مقابل نیک کیریوس قهرمان رقابت‌های واشینگتن خواهد داشت. کار او در یک‌هشتم پایانی نیز آسان نیست و حریف احتمالی او در این مرحله از میان دنیس شاپووالوف، الکس د مینور و یا گریگور دیمیتروف خواهد بود. هوبرت هورکاچ لهستانی نیز به احتمال زیاد در یک چهارم پایانی در مسیر تنیس‌باز روس قرار خواهد گرفت.

پس از مدودف، کارلوس آلکاراس و استفانوس سیتسیپاس مردان چهارم و پنجم تنیس حهان به ترتیب بخت‌های دوم و سوم کسب جام به شمار می‌آیند. آلکاراس که در دو فینال آخرش در هامبورگ و کرواسی ناکام ماند، امیدوار است تا با فتح مسترز کانادا بتواند سومین جام مسترز خود را فتح کند. تنیس‌باز ۱۹ ساله اسپانیایی در مرحله نخست رقابت‌ها استراحت می‌کند و در مرحله دوم باید به مصاف برنده دیدار پاول و پاسپیسیل برود. حریفان احتمالی او در مراحل ۱/۸ نهایی و ۱/۴ نهایی نیز به ترتیب مارین چیلیچ و آندری روبلف خواهند بود.

در بخش زنان نیز ایگا اشویانتک، انت کنتاویت و ماریا ساکاری بخت‌های اول تا سوم قهرمانی محسوب می‌شوند. سرینا ویلیامز قهرمان سه دوره آزاد کانادا که بعد از یک سال دوری از رقابت‌ها به تازگی به میادین برگشته است، جهت آماده‌سازی برای حضور در چهارمین گرند اسلم فصل در تورانتو به میدان می‌رود.

تاریخچه
مسابقات مسترز کانادا قدمتی ۱۴۱ ساله دارد و بعد از گرند اسلم ویمبلدون، قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان به حساب می‌آید. بخش مردان این رقابت‌ها از سال ۱۸۸۱ آغاز به کار کرد و بخش زنان نیز در سال ۱۸۹۲ راه‌اندازی شد. در آن زمان این تورنمنت در «باشگاه تنیس تورانتو لان» برگزار می‌گردید. تا پیش از سال ۱۹۶۸، مسابقات تنیس آزاد کانادا، با نام رقابت‌های قهرمانی ملی کانادا، به عنوان بخشی از «تور تنیس گران پری» شناخته می‌شد. تا سال ۲۰۰۰، برند‌های دخانیات متعددی اسپانسر این مسابقات بودند، اما با ممنوعیت تبلیغ دخانیات، از سال ۲۰۰۱ شرکت ارتباطات راجرز حامی مالی این رقابت‌ها شد. مسابقات راجرز کاپ تا سال ۱۹۷۹ بر روی سطح خاک انجام می‌گرفت، اما از آن سال به بعد به صورت دائم بر روی سطح «هارد» برگزار شده است.

در سال ۲۰۰۴، رقابت‌های کانادا به تورنمنت‌های فصل هارد کورت آمریکای شمالی یا US Open Series پیوست؛ مسابقاتی که به رقابت‌های آزاد آمریکا آخرین گرند اسلم سال ختم می‌شوند. تاریخ برگزاری مسابقات زنان نیز در سال ۲۰۰۴، جابه‌جا شد و در فاصله یک هفته‌ای رقابت‌های اوپن آمریکا قرار گرفت. البته این موضوع در ابتدا سبب می‌شد تا بازیکنان بزرگ به بهانه آمادگی برای گرند اسلم آزاد آمریکا، در لحظات آخر از این مسابقات کناره‌گیری کنند، اما با تصمیم ریاست وقت اتحادیه تنیس زنان، رده این مسابقات به پرمیر ۵ ارتقا یافت تا ۱۰ بازیکن برتر جدول رده‌بندی که طبق قوانین موظفند هر سال دست کم در ۴ تورنمنت این رده بازی کنند، در مسابقات کانادا نیز شرکت نمایند. به‌موجب این تغییر در سال ۲۰۰۹، ۱۹ تنیس‌باز از ۲۰ بازیکن برتر زنان در رقابت‌های آزاد کانادا حاضر شدند.

استادیوم‌های اصلی مسابقات آزاد کانادا
ورزشگاه مرکزی مسابقات شهر تورانتو با نام «آویوا سنتر» ۱۲۵۰۰ نفر گنجایش دارد.

آغاز مسترز مونترئال در غیاب نادال مصدوم و جوکوویچ واکسن‌نزن!

نمایی از ورزشگاه مرکزی مسترز کانادا در شهر تورانتو

استادیوم مرکزی مسابقات شهر مونتریال که امسال به IGA تغییر نام داده است، ۱۱۷۰۰ نفر گنجایش دارد.

آغاز مسترز مونترئال در غیاب نادال مصدوم و جوکوویچ واکسن‌نزن!

نمایی از ورزشگاه مرکزی مسابقات آزاد کانادا در شهر مونتریال

مجموعه IGA دارای ۲۸ زمین تنیس است که شامل ۲ استادیوم اصلی، ۱۰ زمین هاردکورت روباز، ۱۲ زمین هاردکورت داخل سالن و ۴ زمین خاک رس می‌شود. ۱۲ زمین این مجموعه از نوع DecoTurf است که در گرند اسلم آزاد آمریکا نیز همین زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رکورد‌ها (بخش مردان و پس از دوران حرفه‌ای شدن تنیس)

*بیشترین عنوان قهرمانی: ایوان لندل با ۶ عنوان
*بیشترین تعداد خضور در فینال: ایوان لندل با ۹ حضور
*بیشترین تعداد بازی: ایوان لندل با ۶۶ بازی
*بیشترین تعداد پیروزی: ایوان لندل با ۵۷ پیروزی
*بیشترین تعداد پیروزی پیاپی: ایوان لندل با ۱۸ پیروزی

قهرمان دوره گذشته

در سال ۲۰۲۱ دنیل مدودف روس با غلبه بر رایلی اوپلکا عنوان قهرمانی مسابقات مسترز کانادا را به خود اختصاص داد. در بخش زنان نیز کامیلا جورجی ایتالیایی با شکست کارولینا پلیشکووا فاتح این رقابت‌ها شد.

آغاز مسترز مونترئال در غیاب نادال مصدوم و جوکوویچ واکسن‌نزن!

دنیل مدودف قهرمان مسترز کانادا ۲۰۲۱

منبع: تنیسفا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی