تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تنش در شرق آسیا؛ تایوان به رزمایش چین پاسخ می‌دهد

به نقل از راشاتودی، در پی قدرت‌نمایی‌های روز‌های اخیر ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، مقامات دفاعی منطقه تایوان هم اعلام کردند رزمایش نظامی برگزار خواهند کرد. دور تازه تنش بین چین و تایوان، با سفر جنجالی اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شروع شد.

کد خبر: ۱۳۵۱۲۰
۱۷:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

تنش در شرق آسیا؛ تایوان به رزمایش چین پاسخ می‌دهد

دیدارنیوز: در پی قدرت‌نمایی‌های روز‌های اخیر ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان، مقامات دفاعی منطقه تایوان هم اعلام کردند رزمایش نظامی برگزار می‌کنند.

مقامات منطقه تایوان می‌گویند در پاسخ به رزمایش‌های پی‌درپی ارتش چین، این جزیره نیز رزمایش شلیک توپخانه برگزار خواهد کرد.

بنا بر اعلام مقامات دفاعی تایوان، این رزمایش در جنوب این جزیره و با شرکت سلاح‌های سنگین توپخانه‌ای روز‌های سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

دور تازه تنش بین چین و منطقه خودمختار تایوان، که پکن آن را استانی از قلمرو خود می‌داند، با سفر جنجالی و تنش‌زای اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شروع شد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدار‌های مقامات چین سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

دولت چین ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن گفتگو‌ها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفتگو‌های سطح بالای نظامی و گفتگو‌ها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند.

همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن از روز پنج‌شنبه رزمایش‌های ۴ روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان آغاز کرد که امروز دوشنبه به پایان می‌رسد. ارتش چین روز دوشنبه نیز اعلام کرد رزمایش‌های جدیدی در آب‌های اطراف تایوان برگزار خواهد کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی