تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قیمت نجومی «کاغذ»؛ بندی یک میلیون تومان!

روند افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در دوران یک ساله ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی، همچنان ادامه دارد و به جز اقلام اساسی که مشکلات شدیدی را برای مردم به همراه داشته و قدرت خرید آنها را کمتر از قبل کرده، کاغذ را هم تنها نگذاشته است!

کد خبر: ۱۳۴۹۸۳
۱۴:۰۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

قیمت نجومی «کاغذ»؛ بندی یک میلیون تومان!

دیدارنیوز: قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد به بندی یک میلیون تومان رسیده است؛ این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که قیمت تمام شده برای تاجران حتی بالاتر است.

قیمت کاغذ در بازار آزاد در روز‌های پایانی هفته پس از چند هفته ثبات و کاهش قیمت دوباره رو به افزایش گذاشته است. بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ ۷۰ گرمی از بندی ۹۲۰ هزار تومان به بندی ۹۹۰ تا یک میلیون تومان رسیده است.

این افزایش قیمت که از ابتدای هفته با ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت آغاز شد، در نهایت به بندی ۹۹۰ هزار تومان رسید. افزایش قیمت در بازار کاغذ در حالی است که کارشناسان قیمت‌های فعلی را نیز حتی کمتر از قیمت تمام شده کاغذ می‌دانند.

محسن قدبیگی، از جمله این کارشناسان است که گفت: قیمت تمام شده کاغذ با نرخ دلار روز برای تاجران بندی ۹۸۰ هزار تومان تمام می‌شود. اگر بخواهیم درصدی سود نیز لحاظ کنیم قیمت کاغذ بندی یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی سفارش چندانی در بازار وجود ندارد،، اما اواخر مرداد و اوایل شهریور قیمت کاغذ رفته رفته افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که تولیدکنندگان دفتر برای خرید وارد بازار می‌شوند.

قدبیگی از افزایش قیمت کاغذ a۴ خبر داد و گفت: این کاغذ نیز به بسته‌ای ۱۰۶ هزار تومان رسیده است، اما در کاغذ روزنامه با تغییر قیمت مواجه نبوده‌ایم.

آمار‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه نخست سال جاری ۵۱.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۵۴.۷ میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر و همچنین ۳.۷ هزار تن به ارزش سه میلیون دلار کاغذ روزنامه واردات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی