تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد

چین درحال «شبیه‌سازی حمله» به تایوان است!

پس از تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین که با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان شدت گرفت، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چین در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است.

کد خبر: ۱۳۴۹۷۴
۱۳:۰۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

چین درحال «شبیه‌سازی حمله» به تایوان است!

دیدارنیوز: وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چین در سومین روز از رزمایش‌های نظامی که پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد، در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است.

در این بیانیه آمده است: تعداد زیادی از هواپیما‌های جنگی و کشتی‌های متعلق به ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) در تنگه تایوان رویت شده که برخی از آن‌ها از "خط میانی" عبور کرد‌ه‌اند.

تایوان به کشتی و جنگنده‌های چین هشدار داده است.

همچنین وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: ۴ پهپاد چینی شب گذشته در اطراف جزیره کینمن (Quemoy) و برخی از جزایر مجاور که تحت کنترل تایوان است، در حال پرواز بودند و ارتش تایوان شلیک اخطار داده است.

جزیره کینمن در حدود ۱۰ کیلومتری سواحل چین قرار دارد.

گفتنی است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب به همراه هیئتی ۵ نفره وارد تایوان شد. این سفر که دو هفته است در مورد آن گمانه زنی می‌شد، باعث تنش بین آمریکا و چین شد.

وزارت امور خارجه چین بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد سفر پلوسی که علی‌رغم مخالفت و اعتراض چین صورت گرفته، نقض جدی اصل «چین واحد» و تعهدات سه بیانیه مشترک که اساس روابط دیپلماتیک آمریکا و چین را تشکیل می‌دهد، است.

منبع: تی آر تی فارسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی