تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رییس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

خسارت سیل به ۲۴ استان، ۱۳۳ شهر و ۱۴۳۳ روستا

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب اخیر به ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش خسارت وارد کرده است.

کد خبر: ۱۳۴۹۶۶
۱۱:۳۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

خسارت سیل به ۲۴ استان، ۱۳۳ شهر و ۱۴۳۳ روستا

دیدارنیوز: «محمد حسن نامی» روز شنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بدو ورود در پاویون دولت این استان در اراک، افزود: حامل سلام رییس جمهور به مردم شریف و ارزشمند استان مرکزی هستم.

وی بیان کرد: میزان خسارت وارد شده از سیل در کشور هنوز مشخص نشده، زیرا باید کارشناسان جهاد کشاورزی، باغات، زمین‌های کشاورزی، استخر‌های پرورش ماهی، کندو‌ها و احشام را برآورد خسارت کنند و یک کار زمان بری است که به احتمال زیاد ۲ هفته طول می‌کشد.

رییس سازمان مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: برای برآورد خسارات خانه‌های مردم که تخریب شده نیز کارشناسان بنیاد مسکن باید اعلام کنند، راه و شهرسازی باید خسارات راه‌ها و پل‌های روستایی را توسط کارشناسان اعلام کند و سایر بخش‌ها نیز به همین منوال باید توسط دستگاه‌های مربوطه با کار کارشناسی برآورد خسارت شود.

نامی اظهار داشت: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد و در استان مرکزی نیز اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم از وقوع سیل مطلع بودند.

وی گفت: در برخی استان‌ها هدایت اجباری وجود داشت که آن‌ها را از مسیر سیل خارج کند و برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودرو‌های خود را ترک کنند، اما با همکاری مردم و نهاد‌های مسئول به نقطه امن منتقل شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مدیریت خوب باعث شد که خیلی خسارت نبینیم و برای ما جان یک انسان هم مهم است.

نامی گفت: در این سیل تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که البته آمار داده می‌شود، اما به نوعی درست نیست و خیلی‌ها تلاش می‌کنند افرادی که در جا‌های دیگر برای آن‌ها مشکل پیش آمده را در این آمار اضافه کنند که خیلی دقت می‌شود و آمار زمانی با دقت اعلام می‌شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت کرده است و دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته در غرب اروپا سیلابی جاری شد که طبق آمار اعلام شده ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مفقودی برجا گذاشت که این آمار از خبرگزاری‌های غربی تنها یک‌بار اعلام شد، اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری‌های کشور با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند، آمار مهم نیست بلکه مهم این است که اخبار به موقع به مردم منتقل شود و در بسیاری از مواقع خواسته‌های مردم به مسولان منتقل شده است.

نامی گفت: هدف از این سفر اطلاع بیشتر از میزان خسارت وارده به استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: برای خانه‌هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی