تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کاهش آمار فوتی‌های گرمای هوا در هند برغم موج گرما

دولت هند اعلام کرد: میزان دما در طول فصل باران‌های موسمی در این کشور طی قرن جاری افزایش یافته و این کشور ممکن است در آینده بیشتر شاهد موج گرما باشد.

کد خبر: ۱۳۴۸۷۳
۱۵:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

کاهش آمار فوتی‌های گرمای هوا در هند برغم موج گرما

دیدارنیوز ـ اما در گزارش دولت هند آمده است که مرگ و میر ناشی از گرما در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

هند امسال گرمترین ماه مارس را در بیش از یک قرن گذشته تجربه کرد و دمای هوا در ماه‌های آوریل و مه به طور غیرمعمولی بالا بود که بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی است. بنابر اعلام دولت، موج گرما بیشتر بین ماه‌های آوریل و ژوئن متداول است.

وزیر علوم و فناوری هند گفت: متوسط ​​دما در طول فصل باران‌های موسمی طی دو دهه اخیر رو به افزایش است. رویداد‌های مکرر ال‌نینو در آینده ممکن است منجر به موج گرمای مکرر و طولانی مدت در کشور شود.

گفته شده میانگین دمای هند در طول فصل باران‌های موسمی ژوئن-سپتامبر از کمتر از ۲۸ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۰۱ به ۲۸.۴ درجه سانتیگراد در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال، مرگ و میر ناشی از موج گرما در سال‌های اخیر کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تا ماه جولای، هند ۲۴ مورد مرگ و میر ناشی از گرما را ثبت کرده است، سال گذشته فوت ناشی از گرما در این کشور ثبت نشده و این آمار در سال ۲۰۲۰، ۲۵ مورد بوده است. این درحالیست که در سال ۲۰۱۹، ۵۰۵ مورد فوت گزارش شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی