تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

اظهارات عجیب وزیری که «کارت زرد» گرفت؛ زیرساخت‌ها برای زنان کی آماده می‌شود؟!

با وجود گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف رقم خورده، ظاهرا هنوز پای آن پیشرفت‌ها به ورزشگاه‌های کشورمان نرسیده و هیچ زمانی برای آماده شدن زیرساخت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها که حق طبیعی آنهاست و این حق به زور از آن‌ها گرفته شده، (مثل اتفاق تلخی که در مشهد رخ داد و به صورت زنان اسپری فلفل پاشیده شد) مشخص نیست. حالا وزیر ورزشی که چند روز پیش از مجلس کارت زرد گرفته، به جای دفاع از حق زنان، از مجوز و .. می‌گوید. چطور برای برخی مناسبت‌های خاص، مشکل زیرساختی برای ورود همزمان زنان و مردان به ورزشگاه آزادی و مشهد نیست؟! حتما فیفا باید نامه الزام‌آور ارسال کند تا تکان بخورید؟

کد خبر: ۱۳۴۸۶۳
۱۴:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

اظهارات عجیب وزیری که «کارت زرد» گرفت؛ زیرساخت‌ها برای زنان کی آماده می‌شود؟!

دیدارنیوز: وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری می‌کنیم به نتیجه برسد.

حمید سجادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره الزام فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها در آستانه آغاز لیگ برتر، گفت: در نامه فیفا الزامی نبود، بلکه پیشنهاد شده که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما تاکنون مشکلی هم درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وی افزود: در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط از نظر زیرساخت فراهم نبود و اعلام هم شده بود، اما از جامعه زنان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم و از آن اتفاقی که آن روز رخ داد هیچ‌کس خوشحال نشد.

وزیر ورزش تاکید کرد: هر زمان لازم بوده و اراده کردیم با مجوز از دستگاه‌های مرتبط، زیرساخت‌ها را آماده کردیم و در ورزشگاه آزادی هم به بهترین شکل حضور داشتند. دوستان در فدراسیون فوتبال دارند بررسی می‌کنند که به مجرد شنیدن غیررسمی این خبر، جلسه‌ای تشکیل دادم و ابعاد قضیه را بررسی کردیم که بهترین راهکار را در این زمینه پیدا کنیم.

سجادی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ویلموتس اظهار کرد: ما وظیفه نظارتی خود را مطابق قانون داریم. هم بحث پیش‌پرداختی که اتفاق افتاده و هم ضمانتی که گرفته شده و اینکه آن شرکت بعد از آن اتفاق، ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن دو میلیون یورو فدراسیون پرداخت کرده است، اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود، الان شش دانگ آن ساختمان به نام شرکت شده است.

وی افزود: سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم برای اینکه به نام فدراسیون فوتبال است همین اتفاق برایش افتاده است. به خاطر آن ضمانت الان پیش‌پرداخت انجام شده و اخیرأ هم رای دستیاران آمد که منتظر دو مورد پنج درصد دیرکرد پرداخت آقای ویلموتس هم هستند. واقعاً عبرتی برای قرارداد‌ها و بصیرتی برای آینده است. ما پی‌گیری لازم را مطابق قانون انجام می‌دهیم و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد و نتایج آن اعلام می‌شود.

وزیر ورزش تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به این امر بی‌تفاوت باشیم. برخی به من خورده گرفتند که شما نباید به این موضوع می‌پرداختید. برخی از افرادی که ما می‌دانیم در گذشته کجا بودند، چه ردپایی دارند، خودشان هم مدیر بودند و چه عواقبی برجای گذاشتند و مدیر چه باشگاه‌هایی بودند که از آن‌ها اکنون هیچ اسمی نیست. برخی از آن‌ها برای من خط و نشان کشیدند و برای من متن دادند و در فضای مجازی به دلیل اینکه وزیر وظیفه حاکمیتی خود را تشریح کرده است به لرزه افتاده‌اند.

سجادی تصریح کرد: ما اصلا هدفمان نام بردن از کسی نیست. یک عده گفتند آقای سجادی از یک کاندیدا حمایت می‌کند، خیر. وزارت ورزش اصلا به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمی‌دهد، اما کمک می‌کند که بهترین انتخابات شکل بگیرد و فدراسیون فوتبال از حالت سرپرستی هرچه زودتر خارج شود.

وی یادآور شد: دیروز بر بنده در مجلس خرده گرفتند که افرادی که از مسببان همین قرارداد ویلموتس هستند را اجازه داده‌اید که ثبت‌نام کنند در حالی که ما اصلاً اجازه جلوگیری از ثبت‌نام نداریم و هرکس شرایطش را داشته باشد می‌تواند ثبت‌نام کند، اما من به راحتی دیروز در مجلس مورد خطاب همین موضوع قرار گرفتم و فرصت دفاع هم نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته همچنان هرکس بپرسد من توضیح خواهم داد و دفاع خواهم کرد برای اینکه دیروز من به ناحق متهم به این شدم که از نظر بعد نظارتی کم‌کاری کردیم. ما نمی‌توانیم از ثبت‌نام جلوگیری کنیم، این کار انجام می‌شود و بعد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و حراست بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند.

وزیر ورزش تصریح کرد: متاسفانه دیروز مواردی در مجلس مطرح شد که اصلاً مرتبط با سوال بنده نبود و همین مطالب هم عنوان شد. ما پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی