تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

خسارت ۲۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به بناها

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آسیب اولیه سیل به بناها اعلام کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به ابنیه و محوطه‌های تاریخی وارد شده است.

کد خبر: ۱۳۴۶۳۸
۱۹:۵۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

خسارت ۲۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به بناها

دیدارنیوز: عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد: سیل تابستانی تاکنون ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، با برآورد اولیه دو و نیم همت (۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) خسارت به همراه داشته است.

درحالی‌که هنوز پایش و بررسی میزان خسارت وارد به استان‌های سیل‌زده ادامه دارد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آسیب اولیه سیل در توئیتر نوشت: «گزارشی از ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، محوطه‌های تاریخی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در مناطق سیل زده با برآورد اولیه ۲،۵ همت [هر همت ۱۰۰۰ میلیارد تومان است]در دولت ارائه کردم.

مرمت ابنیه، بازگشایی معابر و مسیر‌های بافت‌های تاریخی و بازسازی زیرساخت‌های گردشگری، در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.»

براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، بیش از ۲۰ استان در محاصره سیل تابستانی بودند و به برخی از بنا‌های تاریخی، همچنین تأسیات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی این مناطق خسارت وارد شد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ارزیابی آسیب سیل به سه استان یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که بنا‌های تاریخی آن‌ها در وضعیت وخیم‌تری قرار داشتند، ماموران ویژه‌ای اعزام کرد. براساس گزارش طاهره قیومی ـ نماینده ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ فقط به بافت و بنا‌های تاریخی شهر یزد بیش از ۱۳۲۵میلیارد تومان خسارت وارد شده است. پایگاه میراث جهانی شهر یزد نیز اعلام کرده حدود ۲۰۰ خانه در بافت تاریخی یزد تخریب شده است.

خسارت ۲۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به بناها

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی