تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

میانگین قیمت مسکن ۴۱.۷ میلیون تومان شد!

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در تیرماه، ۴۱۷ میلیون ریال بود که افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۴۶۳۱
۱۷:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

میانگین قیمت مسکن ۴۱.۷ میلیون تومان شد!

دیدارنیوز: طبق گزارش جدید بانک مرکزی در تیرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۱۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل است.

تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیر ماه سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵.۸ درصد کاهش و ۱۰۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در تیرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۱۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد. گفتنی است میانگین قیمت خرید و فروش زیربنای واحد مسکونی در تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸.۸ درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده معادل ۸۳۷.۵ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۲۰۷.۸ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵ و ۵۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهند.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در تیرماه سال جاری در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۴۷.۴ درصد و ۵۲.۳ درصد رشد نشان می‌دهد. لازم به توضیح است رشد ماهانه شاخص مزبور در تیرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان و معادل ۴.۵ درصد است.

میانگین قیمت مسکن ۴۱.۷ میلیون تومان شد!

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه سال ۱۴۰۱» که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی