تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تاکید رئیسی بر تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان

پس از سیل مرگبار و ویرانگار در نقاط مختلف کشورمان، سید ابراهیم رئیسی بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۳۴۵۶۶
۱۹:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

تاکید رئیسی بر تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان

دیدارنیوز: رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و انقلابی برای تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در میان سیل‌زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه حضور یافت و از نزدیک در جریان خسارات سیل و روند امداد به سیل‌زدگان قرار گرفت.

تاکید رئیسی بر تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره بروز سیلاب‌های متعدد در کشور در پی بارش‌های اخیر، بیان داشت: در روز‌های اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده‌ایم.

رئیسی با بیان اینکه در پی بارش باران در نیمه شب گذشته، ساعت ۳ بامداد امروز با استاندار تهران تماس گرفتم تا در جریان آخرین وضع بارش‌ها و پیامد‌های آن قرار بگیرم، خاطرنشان کرد: اگر چه اخبار وقوع سیل به طور کامل و لحظه‌ای به دست بنده می‌رسد و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز حضور میدانی دارند و مستمرا آخرین تحولات و اخبار را به بنده گزارش می‌کنند، اما با این وجود طاقت نیاوردم که اخبار را صرفا از دفترم دنبال کنم و لذا به حضور شما رسیدم تا از نزدیک پیگیر آخرین وضعیت امداد به مردم و آسیب‌دیدگان سیل اخیر باشم.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در مناطق سیل‌زده از جمله در روستای مزداران، تصریح کرد: به لطف روحیه‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری در مردم دمیدند، امروز شاهد تبلور روحیه همبستگی و کمک مردم به یکدیگر هستیم. همین روحیه باعث شده که امروز اینجا مملو از نیرو‌ها و تجهیزات امدادی باشد که این بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه نیاز برای تکمیل عملیات امداد و نجات به مردم سیل‌زده در نقاط مختلف کشور در اسرع وقت تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل عملیات امداد و نجات و اسکان موقت مردم، تسریع در سامان دادن منازل آسیب‌دیده از سیل اهمیت بالایی دارد که بعد از اقدامات اولیه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه وقوع چنین رخداد‌هایی حامل تجربه و عبرت‌هایی برای ما است، گفت: وقوع چنین رخداد‌هایی نشان می‌دهد که اجرای مقررات شهرسازی از جمله رعایت حریم رود‌ها و مسیل‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در این حریم و از سوی دیگر لایروبی به موقع مسیر رود‌ها و مسیل‌ها باید با جدیت دنبال شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی