تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
خسارت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سیل در بلوچستان

رکورد ۶۰ ساله بارندگی در «زابل» شکسته شد

فعالیت سامانه بارشی "مونسون" در جنوب سیستان و بلوچستان تداوم دارد و این در حالی است که تاکنون رکورد‌های بارندگی در شهر‌های مختلف استان شکسته شده است. در شهرستان زابل که از سال ۱۳۵۶ تاکنون بارندگی در مردادماه ثبت نشده بود، در یک روز تابستانی ۱.۵ میلیمتر بارندگی دریافت و رکورد شصت ساله خود را شکست.

کد خبر: ۱۳۴۵۰۹
۱۲:۰۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

رکورد ۶۰ ساله بارندگی در «زابل» شکسته شد

دیدارنیوز: فعالیت سامانه بارشی "مونسون" در سیستان و بلوچستان تداوم دارد و این در حالی است که تاکنون رکورد‌های بارندگی در شهر‌های مختلف استان شکسته شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان سیستان باراش‌های باران بی‌سابقه‌ای را در مرداد ماه امسال تجربه کرده، اظهار داشت: بارش ماهانه مردادماه شهرستان زهک که در یک دوره ۲۸ ساله برابر با صفر بوده امسال در یک روز تابستانی به ۳۳ میلیمتر رسید که این بارش روزانه مردادماهی، برابر با ۷۰ درصد میانگین بارش سالانه این شهرستان است.

محسن حیدری افزود: در شهرستان زابل نیز که از سال ۱۳۵۶ تاکنون بارندگی در مردادماه ثبت نشده بود، در یک روز تابستانی ۱.۵ میلیمتر بارندگی دریافت و رکورد شصت ساله خود را شکست. منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان اقلیمی کم‌بارش دارد و بیش از ۹۰ درصد مساحت آن با خشکسالی مواجه است.

۵۰۰۰ سیل‌زده امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به پنج هزار و ۲۰۰ آسیب دیده از سیلاب استان توسط امدادگران این جمعیت هلال احمر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۵۲ روستا در سطح استان دچار سیل و آبگرفتگی شده که توسط یک هزار و ۶۰۰ نیروی هلال احمر و نجاتگر در قالب ۳۱۹ تیم عملیاتی به همراه ۲۴۷ خودرو امدادرسانی شده‌اند.

علیرضا میربهاءالدین با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۱۹۵ نفر از آسیب‌دیدگان در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شده‌اند، افزود: ۳۹۲ دستگاه چادر امدادی، ۱۰۲ دستگاه چادر مسافرتی، یک هزار و ۷۰ تخته موکت، دو هزار و ۴۲۴ تخته پتو، چهار هزار و ۱۰۴ کیلوگرم نایلون، و اقلام خوراکی متعدد بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۳ آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی توسط نجاتگران هلال احمر رهاسازی شدند و دو خودرو گرفتار نیز خدمات رهاسازی برای آنان انجام گرفته، گفت: در راستای امدادرسانی بهتر به آسیب دیدگان علاوه بر توزیع چادر‌های امدادی هفت اردوگاه با ظرفیت ۸۵ خانوار در مکان‌های امن در سطح شهرستان زاهدان برپا شد. تلفن گویا ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به آسیب دیدگان است.

۳ محور مواصلاتی بلوچستان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از بسته شدن محور‌های مواصلاتی دلگان- زهکلوت، دلگان- ایرانشهر و فنوج- کتیج- رمشک خبر داد و اظهار داشت: بارندگی‌ها علاوه بر وارد کردن خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی به شبکه راه‌ها و ابنیه فنی آن موجب مسدود شدن تعدادی از مسیر‌های ارتباطی شده که در این راستا نیرو‌های راهداری جنوب استان در قالب ۵۰ اکیپ در حال خدمات‌رسانی شبانه‌روزی هستند.

جلال الدین قادری با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کرده و درصورت ضرورت قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ مدیریت راه‌های استاناز آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند، گفت: بارندگی‌های سامانه مونسون علاوه بر وارد کردن خسارت‌های مالی سنگین به شبکه راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان جان یکی از راهداران پرتلاش این اداره کل را حین خدمت رسانی به مردم گرامی استان گرفت.

خسارت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سیل در بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر مونسونی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرده، اظهار داشت: بیشترین خسارت وارده در این مدت به شبکه راه و در حوزه فعالیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان بوده است.

علیرضا شهرکی با اشاره به اینکه از اول مرداد تاکنون شاهد بارش شدید در مناطق مختلف استان بوده‌ایم که بیشترین آن با ۱۲۷ میلیمتر در شهرستان تفتان گزارش شده، افزد: بعد از راه‌های ارتباطی بخش کشاورزی بیشترین خسارت را در متحمل شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی