تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درخواست رعایت حقوق و حفظ استقلال فدراسیون موی تای ایران

گروهی از مربیان، داوران و ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون موی تای با راه‌اندازی کارزاری خواستار رعایت حقوق و حفظ استقلال این فدراسیون شدند.

کد خبر: ۱۳۴۴۰۱
۱۴:۰۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

درخواست رعایت حقوق و حفظ استقلال فدراسیون موی تای ایران

 

 

دیدارنیوز: گروهی از مربیان، داوران و ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون موی تای با راه‌اندازی کارزاری خواستار رعایت حقوق و حفظ استقلال این فدراسیون شدند.

در متن این کارزار که بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:
«اینجانبان مسئولین، مربیان، داوران و ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون موی تای جمهوری اسلامی ایران به این وسیله و به استناد مدارک موثق معتبر بین‌المللی و داخلی که تابع قوانین کشور عزیزمان و مضافاً اشاره و تأکید به فرمایشات گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ذیل است، جملگی و تماماً مستدعی و متقاضی حفظ جایگاه و رعایت استقلال قاطع رسمی فدراسیون موی تای جمهوری اسلامی ایران طبق اساسنامه‌ها و مفاد بین‌المللی ورزش و منشور المپیک می‌باشیم و اگر گروهی تحت نظر فدراسیون انجمن‌های رزمی که کاملاً مطابق سلیقه شخصی وزیر محترم ورزش و فاقد دقت به مصوبات مجلس وشورای نگهبان و نهاد ریاست جمهوری، دارای اختیاراتی شدند و با اعتبار نام موی تای مشغول فعالیت هستند، یا بر اساس قوانین و مقررات و صلاح‌دید ریاست محترم فدراسیون موی تای کشور به بدنه این فدراسیون ملحق و یا اینکه کلاً در حیطه ورزش‌های خود بدون استفاده از نام و اعتبار موی تای و عدم موازی‌کاری فعالیت نمایند، خواستار برخورد با آنان هستیم.

فدراسیون موی تای جمهوری اسلامی ایران صرفاً برا اساس اصل ۹۴ قانون اساسی عمل نموده است و مصوبه قابل اجرا را عمل کرده ولاغیر، ولی برخی مسئولان بر خلاف اصول ۱۳۷، ۱۳۸، ۱۵۲، ۱۵۴، ۱۷۰ و ۱۷۴ قانون اساسی عمل نموده‌اند.

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه و ارزش فعالیت بین‌المللی و حفظ آن:
«قهرمانی در مسابقات ورزشی به‌خصوص در سطح بین‌المللی، حامل یک پیام مهمّی است؛ آن پیام عبارت است از پیام توانایی، نشاط، همّت، قدرت اراده؛ یعنی همه احساس می‌کنند که این کسی که توانست قهرمان بشود و روی سکّو‌ی قهرمانی بایستد، همّت کرده، اراده کرده، توانایی خودش را بالفعل کرده، نشاط به جامعه می‌بخشد؛ این پیام مهمّ قهرمانی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی است؛ در واقع قهرمان‌ها آموزگاران ایستادگی و امید و نشاط‌اند.

شما‌ها با قهرمانیِ خودتان اثبات می‌کنید که کار‌هایی که به‌ظاهر نشدنی است، در واقع شدنی است؛ این برای کشور ما خیلی آورده مهمّی است؛ این پیام برای دوران ما بسیار ارزشمند است. دستگاه‌های زیادی مشغول برنامه‌ریزی‌اند، در کارند برای اینکه جوان ایرانی را از امید و نشاط دور کنند، دچار افسردگی کنند، دچار ناامیدی کنند. شما در یک چنین فضائی این پیام امید را تزریق میکنید به کلّ جامعه؛ این بسیار ارزشمند است.

بنده اگر در پی قهرمانی‌های گوناگون ورزشکارانمان یک پیام کوتاهِ دوکلمه‌ای عرض می‌کنم، بدانید از عمق جان است.
حجاب اسلامی مانع درخشش نیست کمااینکه ما در میدان سیاست هم این را ثابت کردیم، در میدان علم هم این را ثابت کردیم، در میدان‌های مدیریّتی هم این را ثابت کردیم؛ در میدان ورزشی هم شما ثابت کردید که حجاب مانع درخشش زنان نیست.

یک نکته‌ی دیگر که قبلاً هم این را من گفته‌ام و [روی آن]تکیه کرده‌ام، مسئله‌ی کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی است. تکیه کنید بر اعزام در رشته‌های مدال‌آور -ما در برخی از رشته‌ها استعداد‌های خیلی خوبی داریم و مدال‌آوری‌مان خیلی خوب است.

بانوان و دختران ورزشکار ما که با حجاب در میدان می‌روند، خیلی چیز مهمی است. من نمی‌دانم کسانی که درصدد ارزیابی حوادث کشورند، یک ارزیابی درستی از این قضیه دارند یا نه. این، فوق‌العاده است.»

فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شورای نگهبان:
«شورای نگهبان نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی، که وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و ارائه نظرات تفسیری، و همچنین حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام را بر عهده دارد.
دشمنان نظام اسلامی هم در تبلیغاتِ خودشان یکی از نقاطی که متصل شاید در هیچ برهه‌ای نباشد که این نقطه را فراموش کنند مورد بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند، شورای نگهبان است. آن‌ها از وجود این دستگاه مهم و اثرگذار ناراحتند.»
فرمایش امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف) در مورد احترام به نظر شورای نگهبان:
«آن چیزی را که مجلس به آن رأی می‌دهد و شورای نگهبان آن را موافق قانون و موافق شرع می‌داند، [همه]باید این‌ها را بپذیرند.»
فرمایش مقام معظم رهبری در مورد عدم رفتار سلیقه‌ای در مورد قانون:
«هم مجریان، هم ناظران، باید پایبندی خودشان را به قانون نشان بدهند. ملاک، قانون است؛ سلایق افراد ملاک نیست.»
این کارزار تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۴۸۵۷۷) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی