تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

درخواست هزاران نفر برای پایان دادن به بازی تکراری تورم با احیای برجام

گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت، رئیس و نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند با احیای برجام به بازی تکراری تورم پایان دهند.

کد خبر: ۱۳۴۳۹۹
۱۳:۵۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

درخواست هزاران نفر برای پایان دادن به بازی تکراری تورم با احیای برجام
دیدارنیوز: گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت، رئیس و نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند با احیای برجام به بازی تکراری تورم پایان دهند.

در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«بر کسی پوشیده نیست که تورم اصلی‌ترین مسئله اقتصادی ایران در سالیان اخیر است. این در حالی است که تعداد انگشت‌شماری از کشور‌های دنیا هستند که تورم دو رقمی دارند و حتی کشور‌هایی مثل افغانستان و عراق نیز تورم تک رقمی دارند! متأسفانه برای حل این مشکل در دولت فعلی مانند دولت‌های گذشته به برخورد با گران‌فروشی و بگیر و ببند توسط سازمان تعزیرات روی آورده شده است. جایی که نشانی غلط به مردم و سیاست‌گذاران می‌دهد. بر اساس علم اقتصاد علت اصلی ایجاد تورم رفتار‌های دولت درسطح کلان بوده و هست. افزایش هزینه‌های دولت نسبت به درآمد‌هایی که دارد، ساختار نامناسب نظام بانکی در خلق پول و رشد نکردن اقتصاد در بخش واقعی سه دلیل اصلی ایجاد تورم در ایران هستند. این دلایل، اما با وجود تحریم‌های شدید ظالمانه نمی‌توانند به شکل موثری مرتفع شوند.

ما به یاد داریم نرخ تورم در سال ۹۲ تحت تأثیر امید به توافق از ۴۳ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافت و پس از توافق برجام به کمتر از ۷ درصد رسید. همچنین به خاطر داریم با خروج آمریکا از برجام نیز در عرض چند ماه به بیش از ۵۰ درصد رسید. به نظر غالب اقتصاددانان رفع تحریم‌ها باید اولین اولویت دولت باشد تا بتوان در کوتاه‌مدت یکی از موتور‌های اصلی رشد اقتصادی راروشن کرده و به تبع آن تورم را کاهش داد و با سرمایه اجتماعی ناشی از آن به کاهش تورم در بلندمدت فکر کرد.
ما امضاکنندگان این نامه نسبت به فشار بیش از حد تورم به مردم، به مسئولان هشدار می‌دهیم و درخواست احیای برجام را در اولین فرصت ممکن داریم.»

این کارزار تا تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/barjam) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی