تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

بارش‌های «مونسونی» در سیستان و بلوچستان؛ ۳ نفر جان باختند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه مونسون همچنان ادامه دارد، گفت: متاسفانه تاکنون دو نفر در شهرستان زاهدان جان خودشان را به علت برق گرفتگی از دست داد‌ه‌اند، علاوه بر این یک نفر از راهداران نیز در محور ایرانشهر به راسک به علت سانحه ترافیکی جان باخت.

کد خبر: ۱۳۴۳۶۷
۰۹:۵۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

بارش‌های «مونسونی» در سیستان و بلوچستان؛ ۳ نفر جان باختند

دیدارنیوز: فعالیت سامانه بارشی "مونسون" در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار تداوم دارد و این در حالی است که تاکنون رکورد ۴۰ ساله بیشترین بارش روزانه مردادماه در چابهار شکسته شده است.

فعالیت سامانه بارشی "مونسون" در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار همچنان تا پایان هفته تداوم دارد و این در حالی است که تاکنون رکورد ۴۰ ساله بیشترین بارش روزانه مردادماه در چابهار شکسته شده است.

در جریان فعالیت سامانه موسمی اقیانوس هند در جنوب کشور، مجموع بارش سومین روز مرداد در چابهار به ۳۱.۶ میلیمتر رسید و رکورد ۴۰ ساله بیشینه بارش روزانه این ماه در شهر چابهار شکسته شد؛ رکورد جدید حدود ۲.۵ برابر رکورد قبلی است که در سال ۱۳۷۳ به ثبت رسیده است. چابهار همچنین با ثبت بیش از ۳۱ میلی متر باران، پربارش‌ترین شهر کشور در روز سوم مرداد امسال نیز شد.

همچنین اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچتان اعلام کرده؛ ۳۰ درصد بارش‌های یک سال زاهدان ظرف چند ساعت بارید و رکورد ۶۰ ساله بارش‌های تابستان در زاهدان شکسته شد. در حالی روز گذشته ۲۶.۵ میلیمتر باران در شهر کویری زاهدان بارید که این مقدار بارش روزانه در فصل تابستان در ۶۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بارش‌های روز گذشته زاهدان معادل ۳۰ درصد بارش‌های یک سال زراعی این شهر است که ظرف چند ساعت بارید. پیش از این بیشترین بارش روزانه تابستان زاهدان مربوط به مرداد ماه سال ۱۳۷۴ با میزان ۲۳ میلیمتر بوده است.

امدادرسانی به ۳۰۰ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴۸۵ نجاتگر در قالب ۱۰۶ تیم عملیاتی با بکارگیری ۷۸ خودرو امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل را بر عهده دارند، اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰۰ سیل‌زده استان در قالب ۱۹۷ خانوار در چادر‌های جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

علیرضا میربهاءالدین با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه نیرو‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش هستند، گفت: آمادگی لازم برای حضور و خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره‌گیری از تجهیزات و خودرو‌های سبک و نیمه سنگین امداد و نجات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۸ تیرماه تاکنون ۵۸ روستا در شهرستان‌های سرباز نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان و خاش، زاهدان، مهرستان و چابهار درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند. ۸۵۹ نفر در این مدت در استان دچار آسیب شدند که در این راستا ۷۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۷۶ تخته موکت، ۳۸۳ تخته پتو و ۶۰۶ کیلوگرم نایلون سنگری و اقلام معیشتی مورد نیاز بین خانواده‌های آسیب دیده توزیع شده است.

تاکنون ۳ نفر در استان جان باخته‌اند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه فعالیت سامانه مونسون همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به اهمیت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان علاوه‌بر اورژانس هوایی با هماهنگی استاندار، سه فروند بالگرد دیگر از طریق هوا نیروز ارتش در اختیار استان قرار گرفت.

علیرضا شهرکی در رابطه با آخرین وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دو نفر در شهرستان زاهدان جان خودشان را به علت برق گرفتگی از دست داده‌اند، علاوه بر این یک نفر از راهداران نیز در محور ایرانشهر به راسک به علت سانحه ترافیکی جان باخت.

وی با اشاره به ناپدید شدن دختربچه‌ای در حوزه شهرستان زرآباد افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد وی در آبگیری یا هوتگی باشد هنوز از فوت یا پیدا شدن او خبری از سوی فرمانداری زرآباد اعلام نشده است. اکثر راه‌های فرعی منتهی به رودخانه‌های اصلی همچون "کاجو" و "جلگه" بسته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه خاموشی حادی در مناطق سیل زده نداریم و تا این لحظه کنترل و مدیریت خوبی در حوزه برق صورت گرفته است. بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان کنارک با میزان ۶۵ میلی‌متر بود که خوشبختانه به علت احداث زیرساخت‌ها و کانال‌کشی‌هایی که پیش از این انجام گرفته بود آبگیری معابر را به صورت بحرانی نداشتیم.

شهرکی خاطرنشان کرد: در شرایط بحران فرمانداران و معاونین استاندار بین مردم بودند و آگاهی و اطلاع رسانی خوبی از سوی روابط عمومی‌ها و رسانه ملی انجام گرفته است. با توجه به میزان زیاد بارش‌ها خوشبختانه با همیاری مردم و مسئولان تلفات سنگینی در استان نداشتیم همچنین آوار و تخلیه خانه‌ها نیز اتفاق نیفتاد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی آسمان استان نیمه ابری است و روز پنجشنبه با تقویت بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان، رگبار و رعد و برق، طی ساعاتی رگبار سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شهرکی تصریح کرد: آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان‌های غربی خواهیم داشت.

تعطیلی فعالیت تابستانی مدارس

وی تاکید کرد: خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، انتقال تجهیزات راهسازی به مکان‌های امن، عدم صعود به ارتفاعات، عدم تردد و پارک خودرو‌ها در کنار درختان کهنسال، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، محافظت از محصولات کشاورزی ضروریست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طی این مدت در شهرستان‌های زاهدان و میرجاوه و مناطق مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در شمال استان شرایط برای رگبارورعدوبرق پراکنده نیز فراهم است. در شمال استان از جمعه افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی انتظار می‌رود همچنین از امروز در سطح استان بویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و دریای عمان مواج بوده و روی دریا تا پایان هفته رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت.

شهرکی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان و وقوع سیل در بسیاری از مناطق استان، تمامی مدارس و کلاس‌های طرح تثبیت و جبران یادگیری (مدرسه تابستانی) و همچنین فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان از امروز تا شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود.

امدادرسانی به مصدومان ۳۲ حادثه رانندگی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی از ابتدای شروع بارندگی‌های روز سه‌شنبه تا شب گذشته به مصدومان ۳۲ حادثه رانندگی در محدوده جاده‌های بین شهری و معابر شهری شهرستان زاهدان امدادرسانی کردند.

فریبرز راشدی بیان کرد: تاسفانه در حادثه جاده‌ای که عصر روز گذشته در محور زاهدا-ن خاش اتفاق افتاد دو نفر از هموطنان جانشان را از دست دادند. از هم استانی‌ها می‌خواهیم تا عادی شدن شرایط از تردد‌های غیرضروری پرهیز و در زمان رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌ها تمام جوانب ایمنی را رعایت کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی