تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

در اولین مناظره ۲ گزینه جانشینی بوریس جانسون چه گذشت؟

در اولین مناظره لیز تراس و ریشی سوناک، ۲ گزینه جانشینی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، کاهش مالیات‌ها و تورم دو موضوع اصلی مورد اختلاف آن‌ها بود.

کد خبر: ۱۳۴۳۴۵
۱۸:۴۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

در اولین مناظره ۲ گزینه جانشینی بوریس جانسون چه گذشت؟

دیدارنیوز: لیز تراس و ریشی سوناک، دو گزینه نهایی برای جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا دوشنبه شب در اولین مناظره با یکدیگر شرکت کردند.

کاهش مالیات‌ها و تورم دو موضوع اصلی مورد اختلاف آن‌ها در این مناظره تلویزیونی بود. بوریس جانسون روز هفت ژوئیه (۱۶ تیر) به دنبال موج استعفای وزرایش مجبور به کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا شد. حدود ۲۰۰ هزار عضو محافظه‌کار قرار است در رای‌گیری نهایی برای تعیین رهبر این حزب شرکت کنند.

لیز تراس، وزیر خارجه کنونی بنا به نظرسنجی‌ها از ریشی سوناک، وزیر دارایی پیشین پیش افتاده است. رقابت درون‌حزبی محافظه‌کاران در طول ماه اوت ادامه خواهد یافت.

لیز تراس در جریان مناظره دوشنبه‌شب وعده داد تا مالیات‌ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد. در مقابل ریشی سوناک اتخاذ چنین سیاستی را «غیرمسئولانه» توصیف کرد. وی گفت که اولویت اقتصادی دولتش در صورت پیروزی در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار مهار تورم خواهد بود. ریشی سوناک افزود که پس از مهار تورم برای کاهش مالیات‌ها تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که لیز تراس هشدار داد که رویکرد اقتصادی ریشی سوناک منجر به «رکود» خواهد شد. وزیر خارجه بریتانیا اظهار داشت: «افزایش مالیات‌ها مانع از رشد اقتصادی خواهد شد.»

لیز تراس همچنین کارنامه ریشی سوناک در مقام وزیر دارایی را به باد انتقاد گرفت. وزیر خارجه بریتانیا گفت که مالیات‌ها در دوره وزارت ریشی سوناک به «بالاترین میزان از ۷۰ سال پیش تاکنون» رسیده بود.

ریشی سوناک در بخشی از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره بوریس جانسون گفت که نخست‌وزیر کنونی بریتانیا در دولت آینده نقشی نخواهد داشت. این در حالی است لیز تراس ضمن رد عضویت بوریس جانسون در دولت آینده گفت که رهبر کنونی محافظه‌کاران می‌تواند در آینده «نقشی ایفا کند».

اعضای حزب محافظه‌کار تا روز دوم سپتامبر برای شرکت در دور نهایی رای‌گیری فرصت دارند. نتیجه این انتخابات درون‌حزبی روز پنج سپتامبر اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی