تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پزشکیان: حکومت ۴۰ سال دست خودشان بوده؛ زور بگوییم، مردم بیزارتر می‌شوند

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره برخورد‌های خشن گشت ارشاد با مردم به ویژه زنان، گفت: به‌جای اینکه به مردم فشار بیاورند، به خودشان فشار بیاورند که چه کار کردند که بچه‌ای که ما تربیت کردیم الان که جوان شده حرف ما را نمی‌پذیرد، حکومتی که ۴۰ سال دست خودشان بوده، صداوسیما، مدرسه، رادیو و منبر‌ها را چگونه تربیت کردیم که جوانان‌مان اینطور شدند؟ هر اندازه که ما زور بگوییم مردم از ما بیزارتر می‌شوند، بهتر است آن روی دیگر سکه را که منطق، عقل و خیر و برکت جامعه است، به مردم منتقل کنیم.

کد خبر: ۱۳۴۲۹۹
۱۰:۴۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

پزشکیان: با زدن و گرفتن، «مردم» را نسبت به دین بدبین می‌کنیم

دیدارنیوز: نماینده تبریز در مجلس گفت: در حوزه‌های دیگر مدیریت‌های بیرونی بد بود، مدیریت مذهبی و دینی ما چرا اینگونه شده است؟ جوابش زدن و گرفتن و برخورد کردن است؟ که بدتر جماعت را نسبت به دین بدبین کنند؟ بهتر است آن روی دیگر سکه را که منطق، عقل و خیر و برکت جامعه است، به مردم منتقل کنیم.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درخصوص سختگیری‌های اخیر در حوزه حجاب، موضوعاتی که مطرح می‌شود یا تصاویری که از برخورد‌های گشت ارشاد منتشر می‌شود، گفت: به نظر من آقایانی که می‌نشینند و چنین دستور‌هایی صادر می‌کنند به‌جای اینکه به مردم فشار بیاورند، به خودشان فشار بیاورند که چه کار کردند که بچه‌ای که ما تربیت کردیم الان که جوان شده حرف ما را نمی‌پذیرد، حکومتی که ۴۰ سال دست خودشان بوده، صداوسیما، مدرسه، رادیو و منبر‌ها را چگونه تربیت کردیم که جوانان‌مان اینطور شدند؟ ما می‌خواهیم تاوان ناتوانی و سوءمدیریت خودمان را از بچه‌هایی بگیریم که در این جامعه و در ممکلتی که ما انقلاب کرده‌ایم به دنیا آمدند!

وی افزود: کسانی که چنین تفکری دارند آدم‌هایی هستند که فقط منطق زور را می‌فهمند. مردم که بد نیستند، حجاب که بد نیست؛ تو چگونه منتقل کردی که او بیزار شده از گفتن تو؟ بروند جواب این سوال را پیدا کنند.

نماینده تبریز ادامه داد: در حوزه‌های دیگر مدیریت‌های بیرونی بد بود، مدیریت مذهبی و دینی ما چرا اینگونه شده است؟ جوابش زدن و گرفتن و برخورد کردن است؟ که بدتر جماعت را نسبت به دین بدبین کنند؟ هر اندازه که ما زور بگوییم مردم از ما بیزارتر می‌شوند، بهتر است آن روی دیگر سکه را که منطق، عقل و خیر و برکت جامعه است، به مردم منتقل کنیم.

پزشکیان در ادامه عنوان کرد: این روند، روند درستی نیست. ما خیلی از اصول اعتقادی‌مان را اجرا نکردیم و کاری به کارش نداریم؛ بعد آمدیم به بچه‌هایی که خودمان تربیت‌شان کردیم، در مدرسه به آن‌ها آموزش دادیم، صبح و شام برایشان آیه و حدیث خواندیم با همه این کار‌ها اینگونه شده‌اند، حالا باید آن‌ها را کتک بزنیم یا من را که مسئول تربیت‌شان بودم و نتوانستم وظیفه تربیت کردن را به خوبی انجام دهم باید مورد بازخواست قرار دهیم؟

وی خاطرنشان کرد: اگر از من می‌پرسید، مقصر ما هستیم، مقصر آن‌ها (جوانان) نیستند، اگر این سبک زندگی خوب است ما بلد نبودیم به آن‌ها بگوییم خوب زندگی کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم در ادامه اظهار داشت: نکته مهم این است که با زور هیچ‌کس نمی‌تواند حتی فرزند خودش را وادار کند که کاری را انجام دهد. من اگر بخواهم فرزندم کاری را انجام دهد، گاهی تشویق می‌کنم، گاهی کوتاه می‌آید یا اینکه گاهی صحبت می‌کنم؛ بالاخره با نرمش و زبان خوش سعی می‌کنم به آن کار جذبش کنم.

وی خاطرنشان کرد: با این کار‌هایی که این‌ها دارند انجام می‌دهند نه‌تن‌ها نتیجه مثبت نخواهند گرفت بلکه به صورت عکس برخی را نسبت به باور‌ها و اعتقادات‌مان بدبین خواهند کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی