تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آخرین وضعیت شهرهای سیستان و بلوچستان پس از فعالیت «مونسون»

پس از بارش‌های مونسون در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از راه‌های این مناطق مسدود شده و برق برخی مناطق هم دچار قطعی شده است.

کد خبر: ۱۳۴۲۹۳
۰۹:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

آخرین وضعیت شهرهای سیستان و بلوچستان پس از فعالیت «مونسون»

دیدارنیوز: در پی بارش‌های مونسون در جنوب استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از راه‌های این مناطق مسدود و برق برخی از مناطق قطع شد.

روابط عمومی مدیریت برق شهرستان دلگان در پی خاموشی‌های ناشی از تندباد و باران عصر روز گذشته گفت: طوفان عصر روز گذشته خساراتی به تاسیسات برق در بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم شهرستان وارد کرد و موجب خاموشی در این مناطق شد.

وی افزود: با توجه به گستردگی منطقه در حال حاضر آمار دقیقی از حجم میزان خسارات وارده در دست نیست و مناطق زیادی دچار قطعی و خاموشی برق شده است.

برخوردار گفت: ۹ اکیپ متشکل از ۳۵ نفر پرسنل مدیریت برق شهرستان برای برق دار کردن مناطق طوفان زده به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

روابط عمومی مدیریت برق شهرستان دلگان گفت: تاکنون تعدادی از روستا‌ها برقدار و همکاران در مناطق دیگر نیز در حال خدمت رسانی و رفع عیب هستند.

همچنین براثر فعالیت سامانه مونسون عصر روز گذشته باران قابل توجهی هم در شهرستان قصرقند بارید.

سرپرست فرمانداری قصرقند گفت: این بارندگی موجب آبگرفتگی معابر جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه کاجو شد.

سایگانی افزود: بر اثر طغیان رودخانه کاجو ارتباط ۳۳ روستا بالادست و پایین دست این رودخانه به مرکز شهرستان قطع شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان هم از مسدودی برخی محور‌های مواصلاتی به علت سیلابی شدن مسیر‌ها خبر داد.

سرهنگ مصطفی کول زاده گفت: با توجه به تغییر وضعیت جوی و بارش باران و سیلابی شدن مسیرها، در حال حاضر برخی محور‌های مواصلاتی در جنوب استان مسدود شده است.

وی تصریح کرد: محور‌های ایرانشهر به مهرستان، محور فنوج به اسپکه، محور قصرقند به نیکشهر، مسیر‌های خاش به سوران/ سوران به مهرستان و خاش پسکوه، به علت آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر‌ها به صورت موقت مسدود است.

همچنین محور دلگان-زهکلوت و محوردلگان به ایرانشهر از بامداد امروز به علت جاری شدن سیل و تخریب بستر راه در محل تعدادی از آبنما‌ها تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

سرهنگ کول زاده با تأکید بر اینکه رانندگان از تردد غیر ضروری در این محور‌ها اجتناب کنند؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به توصیه‌های ترافیکی و ایمنی پلیس راه توجه ویژه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی تلقی کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوی سیستان و بلوچستان هم گفت: همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز آب و هوایی در جنوب استان ۵۰ گشت راهداری این اداره کل به حال آماده باش در آمدند.

جلال الدین قادری افزود: در حال حاضر ۳۴۰ راهدار به منظور روان سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در قالب ۵۰ اکیپ راهداری در حال ارائه خدمات به هم استانی‌های گرامی هستند.

وی تاکید کرد شهروندان از سفر‌های غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر در جنوب استان ۴۵ کیلومتر از شبکه راه و ۹ دستگاه ابنیه فنی دچار خسارت شد که در مجموع ۱۳۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه راه‌های تحت پوشش این اداره کل وارد شد.

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر هم گفت: بارش‌ها بجز آبگرفتگی چند منزل مسکونی، تا کنون خسارتی نداشته است.

همچنین دانش فرماندار سرباز گفت در پی بارش‌های مونسون و طغیان تمامی سرشاحه‌های اصلی رودخانه سرباز و علی رغم هشدار‌های جدی ستاد بحران روز گذشته پنج نفر از سرنشینان یک پراید که قصد عبور از رودخانه فصلی گویمرک به مقصد بخش نسکند را داشتند طعمه سیلاب شدند که با همکاری مردم محلی از داخل سیلاب زنده نجات داده شدند.

فرماندار سرباز ضمن هشدار جدی، اژ مردم خواست از هر گونه عبور و مرور از بستر رودخانه سرباز جدا خودداری کنند.

همچنین معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: اسکله‌های گردشگری برای ورود گردشگران بسته شده است و به تمامی صیادان هشدار داده شده که از، حضور درکنارساحل خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد کلیه نیرو‌های امدادی، اعضای تیم‌های واکنش سریع و تمامی کارکنان ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی‌ها لغو گردد.

علیرضا میربهاءالدین افزود: به دنبال هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی مونسون و شدت بارش‌ها در شهرستان‌های استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم، جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان، باحضور استاندار و سایر اعضا روز گذشته و همچنین در یوم جاری تشکیل گردید.

وی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسات بر لزوم آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان تاکید کرد.

میربهاءالدین افزود: همچنین تجهیز نمودن انبار‌های امدادی، آماده باش بالگرد و تیم امداد هوایی، تقویت دپوی انبار‌های امدادی شهرستان‌ها، تجهیز انبار‌های پشتیبانی در مناطقی که احتمال قطع راه‌های مواصلاتی وجود دارد، اعلام آماده باش به اعضای خانه‌های هلال در سراسر استان جهت آمادگی ارائه خدمات لازم در حوادث احتمالی از دیگر تصمیمات متخذه در این جلسه بود.

وی ادامه داد: همچنین با منظور آگاهی رساندن به عموم مردم از خطرات سیلاب محتوا‌های آموزشی لازم تدوین شده در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جهت پخش از صدا و سیمای استان در اختیار این مرکز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک و نیمه سنگین امداد و نجات، و خودرو‌های سبک و سنگین وجود دارد.

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند.

پیش از این مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از تقویت بارش‌های مونسون در نیمه جنوبی و غرب استان و وقوع بارش‌های سنگین در مدت زمانی کوتاه خبر داده بود

محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: شدت فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز گذشته اغاز شده تا روز چهارشنبه ادامه دارد، اما فعالیت آن تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

وی شهر‌های ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، نیک شهر، خاش و ارتفاعات تفتان را مناطق تحت اثر این سامانه عنوان کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی