تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رقابت کم‌توانان جسمی در حوزه «موسیقی» و «خوشنویسی»

جشنواره هنری «آوای مهر» در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت در سه بخش برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۳۴۲۴۷
۱۴:۴۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

رقابت کم‌توانان جسمی در حوزه موسیقی و خوشنویسی

دیدارنیوز ـ سمانه زمانی ـ رئیس جشنواره و مدیرکل بهزیستی استان تهران ـ درباره این جشنواره گفت: آیین افتتاحیه جشنواره آوای مهر روز چهارشنبه مورخ پنجم مردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار می‌شود و از سخنران‌های این برنامه دکتر علی‌محمد قادری (معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور) و چهره‌های دیگر سیاسی، فرهنگی و هنری خواهند بود.

وی افزود: جشنواره ویژه افراد دارای معلولیت است و در سه بخش «موسیقی»، «ادبیات» و «خوشنویسی» برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند روز بعد از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره، یعنی از تاریخ ۶ مرداد به بعد، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی، خانه‌موزۀ دکتر معین و استاد امیرجاهد ارسال نمایند.

زمانی درباره‌ی ارسال آثار گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان آبان‌ماه، روی سی‌دی کپی کرده و پس از تکمیل فرم درخواستی ارسال کنند و همچنین این امکان فراهم شده تا از طریق واتس‌اَپ و تلگرام فرم مربوطه و آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند. اعلام نتایج و بررسی آثار در آذرماه انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس جشنواره در مورد اجرا‌ها و مراسم اختتامیه خاطرنشان کرد: اجرا‌های صحنه‌ای پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه برگزار شود و در نهایت اجرای صحنه‌ایِ برگزیدگان جشنواره را خواهیم داشت. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان نهایی نیز پیش بینی می‌شود در بهمن‌ماه مراسم برگزار شود.

زمانی درباره شرایط سنی شرکت‌کنندگان گفت: رده سنی شرکت‌کنندگان از این قرار است که ۵ تا ۱۱ سال گروه الف، ۱۲ تا ۱۸ سال گروه ب، ۱۹ تا ۳۵ سال گروه ج، و ۳۶ سال به بالا نیز رده سنی د، که با توجه به نوع معلولیت از یکدیگر تفکیک خواهند شد.

وی در پایان درباره‌ی جزییات بخش‌های جشنواره توضیح داد: بخش موسیقی در قالب تک‌خوانی، دونوازی، و گروه‌نوازی برگزار خواهد شد. عزیزان می‌بایست قطعه‌ای را حداقل ۳ دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه ضبط کنند. بخش شعر و ادبیات، شامل شعر نو، کلاسیک، و قطعه ادبی می‌شود و موضوع نیز آزاد خواهد بود. بخش خوشنویسی نیز در سه بخش قلم نی، تحریر، و نقاشی‌خط برگزار خواهد شد و موضوع نیز آزاد خواهد بود و هر شرکت‌کننده مجاز است یک اثر در اندازه ۵۰ در ۷۰ و یا در قطع آ۳ بدون قاب یا پاسپارتو به دبیرخانه ارسال کند.

این جشنواره از سوی اداره‌کل بهزیستی استان تهران و با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و دیگر نهاد‌ها برگزار خواهد شد.

 

رقابت کم‌توانان جسمی در حوزه موسیقی و خوشنویسی

منبع: ایسنا
برچسب ها: خوشنویسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی