تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

روزنامه آمریکایی علیه «ترامپ»؛ دیگر شایسته رسیدن به قدرت نیستی!

روزنامه نیویورک‌ پست آمریکا در سرمقاله‌ای کوتاه و تند نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به دلیل اتفاقات جنجالی و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره ثابت کرد لیاقتش را ندارد دوباره به عنوان رئیس اجرایی کشور منصوب شود.

کد خبر: ۱۳۴۱۴۵
۱۱:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

روزنامه آمریکایی علیه «ترامپ»؛ دیگر شایسته رسیدن به قدرت نیستی!

دیدارنیوز: هیات تحریریه روزنامه نیویورک‌پست آمریکا در سرمقاله‌ای کوتاه، اما تند نوشت که "هیچ‌گونه دفاعی" برای "امتناع دونالد ترامپ از توقف خشونت" در جریان وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ وجود ندارد و این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا "ثابت کرد لیاقتش را ندارد دوباره به عنوان رئیس اجرایی کشور منصوب شود. "

نویسندگان این سرمقاله ۲۶۲ کلمه‌ای در این روزنامه متعلق به روپرت مرداک، سرمایه‌دار و مالک چند رسانه از جمله فاکس نیوز و نیویورک پست، به لایه‌های اطلاعاتی که کمیته تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورده، پرداخته و اصل مطلب را اینگونه می‌بینند: انفعال ترامپ در متوقف کردن این وقایع همچنان که در سالن ناهارخوری خصوصی‌اش نشسته بود، تلویزیون تماشا می‌کرد و مدت سه ساعت و هفت دقیقه، در حالی که ساختمان کنگره آمریکا هدف حمله حامیانش قرار گرفت و او هیچ کاری نکرد، به مثابه تحریک با سکوت است.

در این سرمقاله تصریح شد: بحث زیادی در مورد اینکه آیا سخنرانی ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به مثابه یک تحریک بوده یا خیر، وجود داشته است. این تا حدودی شبیه یک رد گم کنی است. آنچه مهم‌تر است - و در روز‌های اخیر هم کاملاً واضح شده است - این است که ترامپ برای توقف خشونت‌هایی که متعاقب آن اتفاق افتاد، به خودش زحمتی نداد.

این رسانه خاطرنشان کرد که ترامپ تنها کسی بود که می‌توانست جلوی اتفاقات را بگیرد، زیرا او تنها کسی بود که جمعیت به حرفش گوش می‌داد.

نیویورک پست نوشت: این یک تحریک ناشی از سکوت بود. ترامپ در آن بعدازظهر بدنام فقط یک چیز می‌خواست؛ فشار به معاونش مایک پنس برای عدم تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن. او فکر می‌کرد که خشونت پیروان وفادارش باعث می‌شود پنس تسلیم شود یا رأی‌گیری به طور کلی به تأخیر بیفتد.

نویسندگان این سرمقاله تصریح کردند: هر چند دستیاران، مشاوران و حتی خانواده ترامپ به او توصیه می‌کردند که از جمعیت از کنترل خارج شده بخواهد که به خانه بروند، ترامپ در عوض با محکوم کردن مایک پنس به دلیل عدم لغو نتایج انتخابات، شعله‌های تنش را بیشتر شعله‌ور کرد.

این روزنامه نوشت: تنها تمرکز او یافتن هر وسیله‌ای – عواقبش به درک - برای جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بود. هیچ توضیح دیگری برای امتناع او در قبال متوقف ساختن خشونت وجود ندارد، همانطور که هیچ دفاعی هم برای چنین کاری وجود ندارد.

این سرمقاله در خاتمه نتیجه‌گیری کرد: این به وزارت دادگستری دولت آمریکا بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا این یک جرم است یا خیر. اما به عنوان یک اصل، به عنوان یک مساله شخصیتی، ترامپ ثابت کرده است که دیگر لیاقت این را ندارد که دوباره رئیس اجرایی این کشور باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی