تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

باقری: افرادی که گرایش «اصلاح‌طلبی» دارند پست‌ها و شرایط مادی را از دست می‌دهند

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه انجام فعالیت سیاسی حرفه‌ای در کشور ما کاملا پرهزینه است، گفت: افرادی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند در همان ابتدا بسیاری از موقعیت‌ها و پست‌ها و شرایط مادی را از دست می‌دهند که یکی از عوامل مهم عدم بازدهی جریان‌های سیاسی در میان توده مردم کشور بوده که باید در ابعاد کلان بررسی شود.

کد خبر: ۱۳۴۱۳۵
۱۰:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

باقری: فعالیت سیاسی حرفه‌ای در کشور کاملا پرهزینه است/ شرایط به گونه‌ای نباشد که جوانان پشت درب احزاب بمانند

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انجام فعالیت سیاسی حرفه‌ای در کشور ما کاملا پرهزینه است. افراد اگر بخواهند هزینه و فایده خود را محاسبه کنند مطمئنا موانع بزرگی برای پیوستن جوانان به جریان‌های سیاسی وجود دارد.

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص لزوم استفاده از جوانان اصلاح‌طلب برای رشد اندیشه‌های این جبهه اظهار کرد: کار تشکیلاتی و سیاسی مانند سایر فعالیت‌های اجتماعی، ضرورت‌هایی از جمله تداوم نسل و دست به دست شدن امور دارد؛ مطمئنا مجموعه مدنی و سیاسی که ورودی نیروی‌های انسانی آن همسو با مامویت‌ها و وظایف مجموعه نباشد، پس از مدتی از داشتن نیروی انسانی پویا محروم می‌شود.

وی افزود: ورود نیروی جوان، ویژگی‌هایی از جمله پویایی، خلاقیت و شجاعت به مجموعه اضافه می‌کند و از محافظه‌کاری و تطبیق با شرایط گذشته می‌کاهد، به همین دلایل، جریان اصلاحات به عنوان مجموعه‌ای سیاسی باید جریان آزاد نخبگانی را به گونه‌ای ایجاد کند که امکان ورود به دسته ویژه برای نیروی جوان و چرخش نیرو‌ها وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: همانطور که به سن و تجربه نیروی‌های قدیمی اضافه می‌شود به همان مقدار از کار اجرایی و میدانی دور می‌شوند و به سمت اتاق‌های مشاوره سوق پیدا می‌کنند و فضا برای جوانانی که وارد سیستم می‌شوند، باز شده و می‌توانند وارد گود سیاست شوند.

باقری تاکید کرد: اگر این روند که یک هنجار است، رخ ندهد، دود آن در چشم مجموعه می‌رود و از توانایی آن کاسته خواهد شد. در جریان اصلاحات هم باید همین روند رخ داده و از احزاب شروع شود؛ به طوری که خود احزاب ساز و کار را به نوعی طراحی کنند که این روند در حزب رخ دهد؛ آن زمان این اتفاق در سطوح بالاتر تصمیم‌گیری مثل جبهه اصلاحات رسوخ کرده و در این صورت دیگر نیاز نیست یک سری جوان به صورت سمبلیک وارد چرخه شوند.

وی ادامه داد: مدل ایده‌آل شکل‌گیری سطوح مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جریان سیاسی، تلفیق متناسب نیروی جوان و نیروی باتجربه است و باید در این میان مراقب بود که درگیر افراط و تفریط در هیچ کدام از دو طرف نشویم. شرایط نباید به گونه‌ای باشد که جوانان پشت درب احزاب بمانند و یا از سوی دیگر اصرار به وارد کردن نسل جدید، زودتر از موعد اتفاق بیفتد و مجموعه‌ای از تجارب ارزشمند گذشته خود خالی شود.

باقری در خصوص شرایط حضور جوانان در جریان اصلاحات، تصریح کرد: وضعیت فعلی این جریان را نمی‌توان ایده‌آل دانست و باید در این زمینه درون احزاب سیاست‌گذاری‌های هوشمندانه و درستی برای ورود جوانان به طور کنترل شده اتخاذ شود و باید جریان ورود جوانان به چرخه در همه احزاب اعم از اصو‌لگرا و اصلح‌طلب ایجاد شود.

باقری در خصوص بی‌میلی قشری از جوانان نسل جدید برای حضور در جریان‌های سیاسی، گفت: بخشی از راه ورود جوانان به سیاست بر عهده احزاب اصلاح‌طلب است که فرآیند آن را توضیح دادم، اما عامل و مانع بزرگی در زمینه ورود جوانان به سیاست وجود دارد که شرایط خاص سیاسی حاکم بر کشور ما است که به عهده جریان اصلاحات نیست.

وی تاکید کرد: انجام فعالیت سیاسی حرفه‌ای در کشور ما کاملا پرهزینه است. افراد اگر بخواهند هزینه و فایده خود را محاسبه کنند، مطمئنا موانع بزرگی برای پیوستن جوانان به جریان‌های سیاسی وجود دارد. این واقعیت تلخ ورود به بازار سیاست در ایران است. کسانی که می‌خواهند وارد جریان سیاسی شوند، به خصوص افرادی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند در همان ابتدا بسیاری از موقعیت‌ها و پست‌ها و شرایط مادی را از دست می‌دهند که یکی از عوامل مهم عدم بازدهی جریان‌های سیاسی در میان توده مردم کشور بوده که باید در ابعاد کلان بررسی شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی